annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dubben van VHS naar DVD met Medion MD83425

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
EDS
New Voice
Bericht 1 van 8
1.306 Weergaven
Bericht 1 van 8
1.306 Weergaven

Dubben van VHS naar DVD met Medion MD83425

Ongeveer 2 jaar geleden kopieerde ik enkele vhs cassettes naar dvd via een extern aangesloten VHS speler met jullie 83425 VHS/DVD copieertoestel.
Omdat mijn VHS speler niet meer werkt probeer ik nu via dit toestel de "dubbing" functie maar deze werkt niet. Ik zag de vraag reeds op deze community maar geen duidelijk antwoord. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.
Bij instellingen is de dubmodus VCR naar DVD ingesteld, de ingelegde DVD is een DVD-RW, geformatteerd en ledig.

Ik volg de handleiding (VCR play en op pauze drukken, dan naar DVD, evt speed aanpassen, dan op dubben klikken). Zodra ik echter op DVD klik valt VCR pauze weg en gebeurt er niets door te drukken op dubben.

Nadien probeerde ik allerlei combinaties zoals tegelijk op VCR Play en dubben, eerst dubben en dan naar VCR play enz... er gebeurt gewoon niets omdat telkens je op DVD drukt de VCR zijn "pauze" wegvalt en dus niet opstart om video af te spelen.

Ik krijg het gevoel dat dit toestel gewoon een miskoop is en totaal niet doet waarvoor het gekocht is.

Of is er ergens toch een foutje in de handleiding geslopen?

De oplossing die ik hier al ergens zag (beetje spelen met de input???) geeft geen oplossing.

Het toestel is al enige tijd aangekocht (ca 2020-21) maar heeft heel weinig dienst gedaan dus is zeker niet defect. De VCR speler werkt normaal, de DVD speler werkt normaal, enkel het dubben werkt niet.

Graag een verlichte geest die weet wat hier mee aanvangen...

bedankt op voorhand!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Teske
Mentor
Bericht 4 van 8
1.108 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.108 Weergaven

Hey @EDS

 

Sorry voor mijn late reactie. 

Na overleg met onze Premium Support afdeling heb ik de volgende informatie. 

 

Na het plaatsen van de VHS band en de lege DVD moet het hoofdmenu en dan de algemene instellingen geopend worden. 

Daarna sluit je het menu en kies je voor VCR modus. 

Om met dit alles te beginnen moet het toestel wel in de stopmodus staan en dit doe je door 2 keer op de stoptoets te drukken. 

 

Groetjes Teske 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Teske
Mentor
Bericht 2 van 8
1.236 Weergaven
Bericht 2 van 8
1.236 Weergaven

Goedemiddag @EDS

 

Normaal gesproken wanneer je de handleiding volgt zou het moeten werken. 

Kun je ons uitleggen wat u bedoelt met VCR pauze die wegvalt? En waarom je gebruik maakt van de DVD knop? 

Wat gebeurt er wanneer je de dubbing toets op de afstandsbediening gebruikt? 

 

Groetjes Teske 

EDS
New Voice
Bericht 3 van 8
1.190 Weergaven
Bericht 3 van 8
1.190 Weergaven

dag teske,

"normaal" zou het moeten werken maar het werkt niet, vandaar mijn post hier en ik ben niet de enige blijkbaar...

volgens de handleiding :

-moet je naar de VCR modus gaan

-moet je dan met de play toets naar de plaats gaan vanaf waar je wil kopiëren en dan op PAUSE drukken (vandaar dus mijn omschrijving VCR pauze)

-tot daar alles OK, de VCR staat nu dus in pauze

-dan naar DVD modus door drukken op DVD toets, en zodra ik dat doe schakelt de VCR uit en staat hij niet meer op pauze.

-wanneer ik dan op DUBBING druk gebeurt er niets meer, DVD draait niet en VCR start ook niet omdat hij reeds uit zijn pause stand gehaald is door drukken op DVD knop.

-ook met afstandsbediening werkt het niet om dezelfde reden uiteraard

ik hoop natuurlijk dat jij enige oplossing hebt maar ik ben eerder de wanhoop nabij...

grtjs etienne

Teske
Mentor
Bericht 4 van 8
1.109 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.109 Weergaven

Hey @EDS

 

Sorry voor mijn late reactie. 

Na overleg met onze Premium Support afdeling heb ik de volgende informatie. 

 

Na het plaatsen van de VHS band en de lege DVD moet het hoofdmenu en dan de algemene instellingen geopend worden. 

Daarna sluit je het menu en kies je voor VCR modus. 

Om met dit alles te beginnen moet het toestel wel in de stopmodus staan en dit doe je door 2 keer op de stoptoets te drukken. 

 

Groetjes Teske 

EDS
New Voice
Bericht 5 van 8
1.028 Weergaven
Bericht 5 van 8
1.028 Weergaven

hoi teske,

we geraken niet verder zo he...

in het antwoord van de premium support zie ik nergens een verwijzing naar de manier om te dubben, of wat ik versta onder het kopieren van een vhs cassette naar een dvd schijf...

hat antwoord dat ik hier krijg heb ik telkenmale zelf reeds aangehaald als de werkwijze die ik toepas, instellingen openen en naar vcr modus gaan. nadien werkt het niet meer met de knop "dubben" en daar had ik graag antwoord op. 

groetjes

etienne

 

Teske
Mentor
Bericht 6 van 8
1.009 Weergaven
Bericht 6 van 8
1.009 Weergaven

Hey @EDS,  Ik heb nogmaals contact opgenomen met onze Premium afdeling, maar ik kan je helaas geen antwoord geven.  Wellicht zou je zelf contact met ze op kunnen nemen.  Deze is te bereiken op 0900-5433833 (Nederland €0,70 per minuut) of 0900-51111 (België €0,50 per minuut), van maandag tot en met vrijdag 08:30 uur tot 17:00 uur. 

Groetjes Teske 

EDS
New Voice
Bericht 7 van 8
1.004 Weergaven
Bericht 7 van 8
1.004 Weergaven

bedankt voor je moeite teske, maar ik ga hier geen uren proberen aan de telefoon te hangen aan kostprijs... toevallig geen mail waar we die kunnen bereiken?

grtjs etienne

Teske
Mentor
Bericht 8 van 8
954 Weergaven
Bericht 8 van 8
954 Weergaven

Hey @EDS

 

Deze afdeling heeft geen rechtstreeks e-mailadres. 

Wat je zou kunnen doen is het contactformulier invullen om te kunnen e-mailen of een chatgesprek starten. 

 

Groetjes Teske 

7 ANTWOORDEN 7