annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

accuduur s10366

12 ANTWOORDEN 12
Karel
Trainee
Bericht 1 van 13
15.317 Weergaven
Bericht 1 van 13
15.317 Weergaven

accuduur s10366

De accu in het tablet S10366 moet volgens Medion en de doos waar hij in zat 9000 mAh zijn. Ik heb hem nou een dikke maand in gebruik en ik denk dat de accu hooguit circa 6400 mAh is. Hij is tamelijk snel leeg en ik zie het ook aan de oplaadtijd. Volgens de Duitse Medion-Community laadt hij namelijk 15% per uur op. Na circa 4 uur laadtijd is de accu vol (met als start nog circa 5% lading). Ik kom dan op circa 6500 mAh.

Hebben anderen ervaring met de accuduur van dit tablet ?

Duitse community-leden klagen er ook over en proberen met apps de capaciteit te meten. Dat heb ik ook geprobeerd en dan komt er altijd 4980 mAh uit ! Dus zeker geen 9000 !

Maar een oplossing of een bevestiging dat de accu geen 9000 mAh is, heb ik nog niet gelezen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

12 ANTWOORDEN 12
Contessa
Explorer
Bericht 2 van 13
13.603 Weergaven
Bericht 2 van 13
13.603 Weergaven

Hallo @Karel

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groetjes, Contessa
Karel
Trainee
Bericht 3 van 13
12.596 Weergaven
Bericht 3 van 13
12.596 Weergaven

Dag Contessa, bedankt voor je welkomstwoorden ! Ik hoop dat er flink wat belangstelling komt voor de community. Dan kunnen de problemen snel en goed worden opgelost. Mijn probleem is blijkbaar niet zo makkelijk, nog niemand gereageerd....

agf5702
Beginner
Bericht 4 van 13
7.115 Weergaven
Bericht 4 van 13
7.115 Weergaven

Ik heb een tablet MD99282 en ik moet zeggen dat mijn accu wel deglijk een 9000 mAh is. Mijn tablet gaat ongeveer 10u mee en laadt ongeveer 8u op.

Karel
Trainee
Bericht 5 van 13
7.097 Weergaven
Bericht 5 van 13
7.097 Weergaven

Hallo agf5702 ! je tablet is 9000 mAh, staat dat op de doos of komt dat te voorschijn bij bijvoorbeeld DU Battery Saver of zie je het op een andere manier ?

Je laadtijd is wel heel lang (vind ik), mijn tablet doet het in ca. 4,5 uur. Zou dat al betekenen dat mijn accu veel kleiner is dan de jouwe ? Ik weet n.l. niet of mijn berekening in mijn eerste bericht wel juist is.............

Op de doos waar mijn tablet in zat, staat weliswaar 9000 mAh, maar ik denk dat hij al binnen circa 6 uur leeg is (zonder dat ik naar video's kijk).

Mijn tablet is trouwens een MD99781, de specs zijn eigenlijk hetzelfde als van jouw tablet. Dus zouden ze vergelijkbaar moeten zijn, ook qua accuduur.

Ik vraag me nog steeds af of er een betrouwbare accu-specificatie-app is. Bijna allemaal zeggen ze bij mijn tablet 4980 mAh en dat is volgens Google normaal voor apps als DU Battery Saver en veel andere, maar is dat zeker niet betrouwbaar !

Medion.nl gaat niet echt op mijn vragen in, dus van die kant komt er geen oplossing ! En Medion.de antwoordt helemaal niet !

agf5702
Beginner
Bericht 6 van 13
7.088 Weergaven
Bericht 6 van 13
7.088 Weergaven

Ik kan enkel zeggen dat volgens de statistieken van DU battery mijn tablet voor het moment 80% vol is en dat ze nog 20 u meegaat. Ik heb ze enkele dagen niet gebruikt en zie dat ze ongeveer 2% consumeert per dag in standby. Bij gebruik via wifi, doe ik er ongeveer 7u mee en zonder wifi 10u. Het laden duurt vanaf nog 5% accu precies 7u59m 59s volgens  DU battery.

Het beste is misschien je accu enkele keren volledig leeg te laten komen. Ik doe dat trouwens altijd.

Karel
Trainee
Bericht 7 van 13
7.051 Weergaven
Bericht 7 van 13
7.051 Weergaven

Het lijkt inderdaad een verbetering als je de batterij helemaal laat leeg lopen en dan weer helemaal laat opladen.

Andere dingen die ik heb geprobeerd zijn het verwijderen van apps als DU (battery-saver en boost) en soortgelijke met andere namen, maar ook het verwijderen van norton-security lijkt te helpen.

Op internet las ik trouwens ook weer ergens dat je beter de batterij niet helemaal moet laten leeglopen en niet helemaal moet opladen ! Dat ga ik ook nog eens proberen.

Misschien hebben anderen iets aan deze ervaringen of hebben ze betere ideeen/oplossingen.

Karel
Trainee
Bericht 8 van 13
7.004 Weergaven
Bericht 8 van 13
7.004 Weergaven

Niks van alle dingen die ik probeerde hielp om te voorkomen dat de accu heel snel leeg gaat. Ook de mailwisseling met medion.nl bracht geen oplossingen. Ik concludeer dat ik een tablet heb gekocht met vanaf begin een defecte accu. Ik heb het tablet uiteindelijk maar  ter reparatie aangeboden bij de Aldi waar ik hem gekocht heb (in Duitsland). Ik ga ervan uit dat medion.de e.e.a. onder garantie kan oplossen.

Ik houd jullie op de hoogte !

Karel
Trainee
Bericht 9 van 13
6.874 Weergaven
Bericht 9 van 13
6.874 Weergaven

Medion.de heeft mijn tablet in reparatie genomen (dat proces ging prima via Aldi-Sud). Na een paar weken een telefoontje dat ik hem kon halen. Medion.de had het moederbord vervangen. Een defect moederbord zou dus volgens hen de korte accuduur hebben veroorzaakt. Na een paar weken testen, moest ik helaas constateren dat deze reparatie totaal niet geholpen had. Niet alleen was de accuduur nog steeds heel kort, maar nu was er nog een nieuw verschijnsel bijgekomen, namelijk bij ca. 40% stort de accu in 1 klap in naar ca. 15% en is daarna heel snel leeg. Ik heb eens zoiets gehad met een mobieltje en daarvan was toen toch echt de batterij kapot ! Ik heb mijn tablet weer ter reparatie aangeboden bij Medion.de. Afwachten waar ze nu mee komen ! Wordt vervolgd.

Karel
Trainee
Bericht 10 van 13
6.791 Weergaven
Bericht 10 van 13
6.791 Weergaven

Op 18 oktober kon ik mijn tablet weer ophalen bij de Aldi. Op de reparatiebon stond dat ze een softwareprobleem hadden vastgesteld (Betriebssystem). Ik ga ervan uit dat ze daarmee het OS bedoelen. Daar hadden ze iets aan gedaan en daarmee zou het accuprobleem verholpen zijn.

Dat is dus helemaal niet het geval ! Nog steeds is de levensduur van de accu veel te kort en de accu stort nu nog sneller in dan hij al deed, namelijk nu gaat hij bij ca. 50% in 1 klap naar ca. 12% en daarna is hij heel snel leeg. De fout is dus nog erger geworden en dat na een nieuw moederbord en na iets gedaan te hebben met het OS.

Het is om "wanhopig" van te worden. Ik breng hem maar weer terug, nu dus al voor de DERDE keer.

Zoiets moet toch op te lossen zijn door de technische mensen van Medion ?

Wordt vervolgd......... 

12 ANTWOORDEN 12