cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Loszittende usb connector

3 REPLIES 3
Mikeyvdd
New Voice
Message 1 of 4
3,458 Views
Message 1 of 4
3,458 Views

Loszittende usb connector

Ik heb een tablet s10345 waarvan de laadpoort wat los zit, waardoor de tablet enkel oplaad als ik deze in bepaalde positie zet. Aangezien deze tablet nog maar 6 maanden oud Is valt deze dus normaal onder garantie. Ik heb reeds contact gehad met de klantendienst en zij hebben me een retour etiket gestuurd via mail. Daar stond ook bij dat als de poort zou loszitten door mijn fout dat ik 30 Euro moet betalen om mijn tablet terug te krijgen of dat ik de reparatiekosten moet betalen. Sceptisch als ik ben had ik al een vermoeden dat hun onderzoek zal uitwijzen dat ik iets verkeerd gedaan heb (zelf zal ik waarschijnlijk toch niet kunnen aantonen dat de connector slecht gesoldeerd was) en zal ik aldus nog moeten opdraaien voor de reparatie kosten. Heb wat opzoekwerk gedaan, en dit is regelmatig wederkerend probleem (zie linken) Iemand hier ervaring mee?

http://www.klacht.nl/defecte-usb-poort-tablet/

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=46643
3 REPLIES 3
Anu
Scientist
Message 2 of 4
3,295 Views
Message 2 of 4
3,295 Views

Hoi @Mikeyvdd

 

Ik heb geen ervaring met een dergelijke reparatie bij Medion, heb wel een keer een USB poort  van een Samsung tablet gesloopt door te vergeten de kabel eruit te halen bij het meenemen van het tablet, waardoor ik de halve poort eruit trok :(, blijft wat dat aangaat natuurlijk altijd een kwetsbaar punt, net als het scherm. 

Ik denk overigens dat het verschil tussen soldeertin die losgelaten heeft, en een usb poort die uitgebroken is duidelijk zichtbaar is, bij mn samsung was dat in iedergeval erg duidelijk, ik neem aan dat een reparatieafdeling een dergelijk verschil ook wel kan zien. Op dit moment gewoon ff afwachten dus. 

 

Groetjes, 

Anu

J_Jellema
New Voice
Message 3 of 4
3,250 Views
Message 3 of 4
3,250 Views

Ik heb het zelfde probleem, ik moet de tablet plat neer leggen en dan een pen of iets dergelijks onder het oplaad kabeltje leggen om te zorgen dat er contact gemaakt wordt.

Dit is zeer vervelend als je een film wil kijken, mijn baterij gaat ( na 2 jaar ) al geen hele film meer mee, en de tablet plat leggen als je op bed een film wilt kijken werkt ook niet.

Ik heb nog geen contact op genomen voor reperatie, want mijn garantie is zowiezo al verlopen, dus ben bang dat het voor mij nog iets duurder uit zal pakken.

Ik ga maar op zoek naar een nieuwe tablet, en denk dat het dit keer geen medion meer wordt.

Aan de kwaliteit ligt het niet, maar de service valt  tegen.

Als je een probleem hebt, kan je alleen maar via een onnodig duur 0900 nummer contact op nemen, of via de mail.

Dit laaste heb ik al een keer gedaan na het ontbreken van kabels en een headset bij de tablet van mijn vrouw,dit is ongeveer een jaar geleden en ik wacht nog steeds op antwoord.

Mikeyvdd
New Voice
Message 4 of 4
3,212 Views
Message 4 of 4
3,212 Views

Bij deze, mijn excuses ivm mijn vooroordelen. Ik heb contact opgenomen met medion, ik heb de tablet gratis mogen opsturen en ze hebben een nieuw moederbord gestoken. Geen Euro moeten betalen en de tablet netjes terug bezorgd. Dikke chapeau voor de service die medion geboden heeft 🖒
3 REPLIES 3