annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kaart lezer op Tab aansluiten

3 ANTWOORDEN 3
morice
New Voice
Bericht 1 van 4
2.397 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.397 Weergaven

Kaart lezer op Tab aansluiten

Ik heb een Medion tab P8513 en zou graag een card reader erop willen aansluiten. Ik wil foto's die met mijn fotocamera zijn gemaakt op mijn Tablet willen zetten als backup. Heb ik hier een speciaal kabeltje voor nodig?

 

Alvast bedankt.

 

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.382 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.382 Weergaven

Hoi @morice

 

Om een USB apparaat aan te sluiten heb je inderdaad een USB -hostkabel nodig. Of elke kaartlezer hierop zal werken durf ik zo niet te zeggen, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Er zit ook al een micro-sd kaartlezer in het tablet, als je camera toevallig ook met micro-sd kaartjes werkt kun je ze via deze kaartlezer wellicht al overzetten. 

Ik zou  trouwens willen aanraden om niet alleen het tablet te gebruiken voor backups, een tablet is toch relatief kwetsbaar, en als er iets mis mee gaat is het nagenoeg niet mogelijk om er nog data af te halen, omdat er niet een losse hardeschijf of zo inzit die je zou kunnen overzetten in een ander apparaat om de data eraf te halen. 

 

Groetjes, 

Anu

morice
New Voice
Bericht 3 van 4
2.375 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.375 Weergaven

 


Anu schreef:

Hoi @morice

 

Om een USB apparaat aan te sluiten heb je inderdaad een USB -hostkabel nodig. Of elke kaartlezer hierop zal werken durf ik zo niet te zeggen, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Er zit ook al een micro-sd kaartlezer in het tablet, als je camera toevallig ook met micro-sd kaartjes werkt kun je ze via deze kaartlezer wellicht al overzetten. 

Ik zou  trouwens willen aanraden om niet alleen het tablet te gebruiken voor backups, een tablet is toch relatief kwetsbaar, en als er iets mis mee gaat is het nagenoeg niet mogelijk om er nog data af te halen, omdat er niet een losse hardeschijf of zo inzit die je zou kunnen overzetten in een ander apparaat om de data eraf te halen. 

 

Groetjes, 

Anu


Anu,

Is dit een speciaal voor medion kabeltje of overal verkrijgbaar. Een Tablet is niet de beste backup, maar de backup wil ik alleen tijdens de vakantie gebruiken, mocht er iets misgaan met de camera.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
2.369 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.369 Weergaven

Hoi @morice

 

Een hostkabel is gewoon universeel inderdaad, het is niet meer dan een usb kabel met aan 1 kant een micro-usb stekker en aan de andere kant een female normale usb stekker :).

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3