annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik wil met mijn tablet Samsung galaxy Tab S2 (android 5.0) MP3's afspelen op mijn Medion life P61071

3 ANTWOORDEN 3
Josta
New Voice
Bericht 1 van 4
23.902 Weergaven
Bericht 1 van 4
23.902 Weergaven

Ik wil met mijn tablet Samsung galaxy Tab S2 (android 5.0) MP3's afspelen op mijn Medion life P61071

Ik wil met mijn tablet Samsung galaxy Tab S2 (android 5.0) MP3's afspelen op mijn Medion life P61071 draadloze luidspreker (MSN50051286). Dit zou volgens de specificaties van de luidspreker mogelijk moeten zijn. Hiervoor heb ik zoals in de handleiding is aangegeven de LifestreamII app geladen op mijn tablet. Ik kan hiermee wel internetradio's selecteren, maar kan hem niet als musicplayer gebruiken om MP3's die op de tablet staan, af te spelen op die externe luidspreker. Ik kan wel via "gedeelde mappen" onder het menu "browse" MP3's afspelen van een laptop maar niet die van de tablet zelf. Deze zijn onder "Browse" niet zichtbaar. Hier is maar 1 keuze mogelijk: "Gedeelde mappen".
> > Waarom ziet App de mappen met de muziekbestanden op de tablet niet? Ligt het aan één of andere instelling of aan de App zelf? Ik heb de laatste versie van de LifestreamII app.

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
23.697 Weergaven
Bericht 2 van 4
23.697 Weergaven

Hoi @Josta,  

 

Ik heb even snel gekeken, maar zover ik kan vinden is de app bedoeld om de radio te bedienen, als zeg maar een soort afstandbediening, de app is niet bedoeld om muziek van een tablet / smartphone mee af te kunnen spelen op de speaker. 

 

In de handleiding lees ik:

Voor bediening van de muziekweergave vanuit het netwerk met een smartphone of tablet-pc is een bijbehorende app vereist die UPNP ondersteunt

 

Zoals ik het bgrijp kan dit dus niet met de lifestream app, maar heb je een aparte UPNP app nodig om lokale MP3's van je tablet af te kunnen spelen. Ik heb hier zelf verder geen ervaring mee dus kan je helaas geen app adviseren.

 

Groetjes, 

Anu

Josta
New Voice
Bericht 3 van 4
21.734 Weergaven
Bericht 3 van 4
21.734 Weergaven

 

Hallo Anu,

 

Bedankt voor de reactie. Ik vind het wel raar dat ik met LifestreamII app muziek kan afspelen op de luidspreker die op een laptop staat (ook draadloos, via de tablet dus). Tevens staat bij kenmerken van de luidspreker: "speel draadloos muziek van uw smartphone, tablet, notebook of NAS via de draadloze speakers". 

Ik zal eens verder zoeken naar een andere app die wel de muziek van de tablet op de luidspreker kan afspelen. 

 

PS.:Ik heb ondertussen een app gevonden die doet wat ik wil. Het betreft de app BubbleUPnP. Mijn probleem is dus opgelost.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Josta

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
20.834 Weergaven
Bericht 4 van 4
20.834 Weergaven

Hallo @Josta

 

Op zich is dat niet zo vreemd, op je PC zul je ook iets van een uPNP / Mediaserver achtig iets hebben draaien vanwaaruit het afgespeeld wordt, de app gebruik je alleen om dit mee te bedienen, de eigenlijke codecs etc. zitten in het programma waarmee afgespeeld wordt. Maar mooi dat het inmiddels werkt inmiddels!!

 

Groetjes, Anu

3 ANTWOORDEN 3