annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion X5001 dual sim herkent geen simkaartjes in Simpoort 1

3 ANTWOORDEN 3
afrank
New Voice
Bericht 1 van 4
2.942 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.942 Weergaven

Medion X5001 dual sim herkent geen simkaartjes in Simpoort 1

Nu al twee (werkende) simkaartjes geprobeerd in poort 1, maar van beide krijgen we geen melding, niets, wordt niet herkend door de telefoon.  Terwijl een kaartje in Simpoort 2 wel herkend wordt.

 

Helaas zit 3G alleen op poort 1 begrijp ik uit de (duitstalige) handleiding, dus we hebben geen mobiel internet op deze telefoon...

 

Telefoon is inmiddels hiervoor1x ter reparatie opgestuurd, klantenservice zegt dat hij in orde is. 

 

Wie kan ons helpen?

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.927 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.927 Weergaven

Hoi @afrank

 

Heb je bij het testen ook maar 1 simkaartje tegelijk gebruikt, of met beide slots bezet? Ik heb een One+x en daarmee was het ook echt lastig om beide simkaarten werkend te krijgen. Bij dit toestel heb ik bij de instellingen een menu simkaarten, waarbij ik  de SIMkaarten onafhankelijk van elkaar kan uit of inschakelen. Misschien eens proberen om de 2e SIM uit te schakelen en dan te herstarten (en ff controleren of de 1e niet perongeluk uitgeschakeld is, maar dat lijkt me niet)?

 

Groetjes, 

Anu

afrank
New Voice
Bericht 3 van 4
2.922 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.922 Weergaven

Dag Anu,

 

Heel hartelijk dank voor de tip. We hebben de simkaartjes (verschillende dus) steeds per 1 stuk tegelijk gebruikt. Ik heb nog even gekeken, maar het simbeheer is sowieso niet te openen bij gebruik van simpoort 1 (want hij doet net alsof er niets inzit, herkent het kaartje niet).  Bij gebruik van simpoort 2 is simbeheer wel te openen, maar geeft hij maar 1 kaartje weer (van degene die er dus in zit) . Ik zie geen mogelijkheid om een andere sim aan of uit te schakelen 😞

 

Ik vermoed dat de telefoon alweer ter reparatie moet worden opgestuurd. Dit zou dan de derde keer zijn in een half jaar tijd (zucht). Eerst hadden we een nieuwe, die laadde binnen een paar maanden niet goed op, bleek niet te repareren, dus een gelijkwaardige smartphone teruggekregen. Dat is de huidige (refurbished) die nu de tweede reparatie ingaat. En dan maar duimen dat hij snel terug is en echt  goed gerepareerd. Nogmaals bedankt en mocht iemand anders nog een tip hebben, ik houd me aanbevolen.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
2.906 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.906 Weergaven

Hoi @afrank

 

Ik heb helaas ook geen ideëen meer voor je, ik ben bang dat er dan inderdaad gewoon iets stuk is aan het 1e simslot :(, nu maar hopen dat hij snel terug is van reparatie! 

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3