annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Op smart-tv Medion MD31298 video afspelen vanaf de pc

OPGELOST
4 ANTWOORDEN 4
NicoW
Apprentice
Bericht 1 van 5
9.788 Weergaven
Bericht 1 van 5
9.788 Weergaven

Op smart-tv Medion MD31298 video afspelen vanaf de pc

Ik heb Windows 10. Bij Instellingen/Apparaten/Andere apparaten staat ' ALDINORD TV' met "Niet verbonden".

De smart tv ziet netjes mijn pc in de Mediabrowser. Maar hij ziet geen mappen, (doet hij wel op een USB-stick).
Blijkbaar snap ik iets niet. Hoe krijg ik het voor elkaar, dat de Medion een film afspeelt die op de harde schijf van de pc staat?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
NicoW
Apprentice
Bericht 5 van 5
9.695 Weergaven
Bericht 5 van 5
9.695 Weergaven

Gevonden, het kan!

Op de pc is de betreffende instelling heel diep verborgen, maar hier is hij in Windows10:

 

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen\Alle netwerken\Opties voor mediastreaming\Mediastreaming ---- Opties voor mediastreaming selecteren...

Hierop geklikt hebbende, geeft Win10 een lijstje met alle zichtbare apparaten. Ook 'ALDINORD TV'  staat erbij, je moet dan een vinkje zetten in het vakje voor 'Toegestaan'.

 

Op de tv kies ik de mediabrowser. Daar stond al mijn pc tussen, maar nu kan ik echt bladeren via afstandsbediening van de tv in de mappen van de pc en kiezen welk videobestand moet worden afgespeeld!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
9.770 Weergaven
Bericht 2 van 5
9.770 Weergaven

Hoi @NicoW

 

Ik kan helaas helemaal geen info terugvinden over jou model TV, maar ik verwacht niet dat je zomaar bestanden op de pc kunt openen en afspelen zoals dit ook via een aangesloten hardeschijf gaat, ik denk dat je daarvoor iets mediaserver achtigs nodig hebt op je PC, of misschien kun je het naar je TV streamen via bijvoorbeeld Miracast. Dit zou op de meeste PC's vanaf Windows 8.1 ondersteund moeten worden. Zie bijvoorbeeld deze link voor meer info. 

 

Groetjes. 

Anu

NicoW
Apprentice
Bericht 3 van 5
9.767 Weergaven
Bericht 3 van 5
9.767 Weergaven

Browsen via de tv in een USB-stick (met FAT32 e.d.), gaat prima. Dus de bestandsbeheerder van de tv is aanwezig en functioneert zoals ik gewend ben.

Maar waarom werkt hij dan niet op de harde schijf via het netwerk?? Dus met gedeelde bestanden en mappen?? Ik heb nagevraagd bij vrienden, en hun smart-tv kan dat gewoon.


Dat miracast vind ik een heel gedoe. Dat gaat het niet worden.

 

Mocht er geen oplossing zijn, dan leg ik gewoon een HDMI-kabel tussen de pc en de tv.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 5
9.760 Weergaven
Bericht 4 van 5
9.760 Weergaven

Hoi @NicoW

 

Volgens mij kan niet rechtstreeks over het netwerk zonder daarvoor iets van een mediaserver of zo te draaien, omdat die bestandjes over het netwerk gestuurd moeten worden, maar 100% zeker weet ik het niet. 

Een hdmi kabel aansluiten zal natuurlijk altijd gaan 🙂

 

Groetjes, 

Anu

NicoW
Apprentice
Bericht 5 van 5
9.696 Weergaven
Bericht 5 van 5
9.696 Weergaven

Gevonden, het kan!

Op de pc is de betreffende instelling heel diep verborgen, maar hier is hij in Windows10:

 

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen\Alle netwerken\Opties voor mediastreaming\Mediastreaming ---- Opties voor mediastreaming selecteren...

Hierop geklikt hebbende, geeft Win10 een lijstje met alle zichtbare apparaten. Ook 'ALDINORD TV'  staat erbij, je moet dan een vinkje zetten in het vakje voor 'Toegestaan'.

 

Op de tv kies ik de mediabrowser. Daar stond al mijn pc tussen, maar nu kan ik echt bladeren via afstandsbediening van de tv in de mappen van de pc en kiezen welk videobestand moet worden afgespeeld!

4 ANTWOORDEN 4