annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

notebook akoya

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
torretje
Trainee
Bericht 1 van 8
4.324 Weergaven
Bericht 1 van 8
4.324 Weergaven

notebook akoya

Akoya, MD 98702, ; MSN 30017054, hoe kan ik die openen om een andere harddisk of een ssd te monteren.
In de bodem zijn er geen luikjes om bij de harddisk te komen.
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
torretje
Trainee
Bericht 3 van 8
5.431 Weergaven
Bericht 3 van 8
5.431 Weergaven

Dank je Anu, ik heb het gevonden. Een uitgebreide omschrijving om de achterkant te verwijderen, ik kan er mee aan de slag.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Anu
Scientist
Bericht 2 van 8
4.281 Weergaven
Bericht 2 van 8
4.281 Weergaven

Hoi @torretje

In deze review staan er ook foto's van de binnenkant van de laptop. 

Zo te zien moet je inderdaad de  volledige onderzijde van je notebook demonteren, maar daarna lijkt me de hardeschijf goed bereikbaar en makkelijk te vervangen. 

 

Groetjes, 

Anu

torretje
Trainee
Bericht 3 van 8
5.432 Weergaven
Bericht 3 van 8
5.432 Weergaven

Dank je Anu, ik heb het gevonden. Een uitgebreide omschrijving om de achterkant te verwijderen, ik kan er mee aan de slag.
Anu
Scientist
Bericht 4 van 8
4.263 Weergaven
Bericht 4 van 8
4.263 Weergaven

Hoi @torretje

 

Mooi dat het gelukt is, waar had je de handleiding precies gevonden? Kan misschien handig zijn mochten andere gebruikers tegen dezelfde vragen aanlopen :). 

 

Groetjes, 

Anu

torretje
Trainee
Bericht 5 van 8
4.258 Weergaven
Bericht 5 van 8
4.258 Weergaven

Ik heb via deze link een beschrijving gevonden:

http://www.notebookcheck.com/Test-Medion-The-Touch-300-Akoya-S6212T-Notebook.104694.0.html.

Ik heb nog niet bekeken of de beschrijving klopt.

groeten torretje.

torretje
Trainee
Bericht 6 van 8
4.251 Weergaven
Bericht 6 van 8
4.251 Weergaven

@Anu
Ik heb volgens die beschrijving geprobeerd de onderzijde van de laptop te verwijderen.
Maar dat lukte niet. De onderzijde (bodem) daar zit het main board en harddisk enz. op gemonteerd.
Het lijkt of de bovenzijde, het bedieningspaneel met daaraan het keyboard er naar boven afgenomen moet worden.
Ik waag me er niet aan het lijkt me wat gevaarlijk. Tot zover, als ik meer weet meld ik me opnieuw.
Groet Torretje
torretje
Trainee
Bericht 7 van 8
3.749 Weergaven
Bericht 7 van 8
3.749 Weergaven

Na een nieuwe poging. Toch de bodem van de laptop kunnen verwijderen.

Batterij en DVD-drive eerst verwijderen.

Alle schroefjes aan de onderzijde verwijderen, enkele in het midden van de bodem zijn afgelakt. Dit verwijderen met een plat schroevendraaiertje. Links en rechts bij de scharnierpunten van het display zitten rubberdopjes, die verwijderen hieronder zijn schroefjes zichtbaar. Ook die verwijderen.

Met een bot mes of iets dergelijks rondom de bodem los wrikken of klikken. Dan kan de bodem worden weggenomen en is het moederboord bereikbaar met  harddisk en geheugen prints enz.

 

 

Anu
Scientist
Bericht 8 van 8
3.711 Weergaven
Bericht 8 van 8
3.711 Weergaven

Top, goed om te horen dat het gelukt is :). 

 

Groetjes, 

Anu

7 ANTWOORDEN 7