annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

akoya éénmalig BSOD (unexpected store exception) na verbinden power tijdens power off status

2 ANTWOORDEN 2
LucDJ
Beginner
Bericht 1 van 3
317 Weergaven
Bericht 1 van 3
317 Weergaven

akoya éénmalig BSOD (unexpected store exception) na verbinden power tijdens power off status

Wanneer ik mijn Akoya P15647 na afsluiten met de powerkabel verbind en nadien opstart, dan krijg ik een BSOD (unexpected store exception) en herstart de notebook waarna alles OK werkt (dus geen zo een grote issue).

Ik denk ook dat het 'omgekeerde' gebeurt, nl als ik Akoya afsluit wanneer de stekker in zin, en dan tijdens de power off state de stekker uittrek en op batterij opstart; ook dan krijg ik eerst de BSOD te zien, en start de PC wel door daarna.

Het duurt in bovenstaande gevallen wel altijd een minuut of meer dat PC met zwart scherm aan het booten is, en dan dat BSOD geeft.

Wanneer ik mijn notebook afzet op batterij en daarna opstart op batterij OF afzet op netspanning en opstart op netspanning dan start de notebook zonder problemen. Ik had ooit iets gelezen van iemand met dezelfde problemen maar vind het niet terug.  Het gaat ook ENKEL over startup, niet tijdens gebruik. Dan kan ik kabel aansluiten/losmaken zonder problemen.

2 ANTWOORDEN 2
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 3
306 Weergaven
Bericht 2 van 3
306 Weergaven

Hoi @LucDJ

 

Ik wil je adviseren om allereerst de geoptimaliseerde standaardwaarden in het BIOS opnieuw te laden. Dit kan je als volgt doen: 

 

Schakel de notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kiest u voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestigt u de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens drukt u op F10 en bevestigt u “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Na bovenstaande stappen uitgevoerd te hebben, kan je de stuurprogramma's van de netadapter en batterij verwijderen in apparaatbeheer en deze opnieuw laten installeren door het apparaat opnieuw op te starten. De stuurprogramma's kunt u als volgt verwijderen:

- Ga naar het configuratiescherm;

- Kies apparaatbeheer;

- Klik op het horizontaal pijltje bij batterijen ( het onderdeel batterijen zal worden uitgeklapt);

- Klik met de rechtermuisknop op: batterij die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode en kies eigenschappen - stuurprogramma - Apparaat verwijderen.

- Klik met de rechtermuisknop op: Microsoft AC-adapter en kies eigenschappen - stuurprogramma - Apparaat verwijderen

- Tot slot kan je de notebook opnieuw opstarten. De verwijderde stuurprogramma's zullen automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.

 

Indien bovenstaande stappen het probleem niet verholpen hebben, kunt u het MSN nummer van jouw notebook doorgeven, waarna ik verder zal kijken welke actie nog ondernomen kunnen worden om het probleem opgelost te krijgen.

 

Groet,

Paul

 

LucDJ
Beginner
Bericht 3 van 3
301 Weergaven
Bericht 3 van 3
301 Weergaven

Beste Paul,

bedankt voor je antwoord. Ik wacht nog even met deze acties; ik vond namelijk vanochtend een topic op dit forum 

"https://community.medion.com/t5/Notebook-Netbook/Onderzoek-betreft-blauwe-schermen-meerdere-notebook...

waarbij Valère schreef "ik kreeg het bericht DPC_ Watchdog_Violation telkens ik opstartte op accu, niet op stroom"; het leek me een variant op mijn probleem. Ik heb gedaan wat hij deed nl "Start>configuratiescherm>Systeem en beveiliging>energiebeheer>het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen>Snel opstarten afvinken".

Ik deed een testje voor beide van mijn problemen nl. PC onder power/afsluiten/kabel eruit/opstarten op batterij en ook PC op batterij/afsluiten/kabel erin/opstarten en in beide gevallen voorlopig geen BSOD. (trouwens de PC start voorlopig even snel met 'snel opstarten' afgevinkt; ik deed nog een doublecheck of die nadien wel nog afstond en dat was OK).

 

Ik monitor het gedrag voorlopig en indien het probleem toch nog opduikt zal ik je advies eens volgen.

 

2 ANTWOORDEN 2