annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tweede Medion Akoya E6421 valt ook spontaan uit

6 ANTWOORDEN 6
HS
Trainee
Bericht 1 van 7
3.698 Weergaven
Bericht 1 van 7
3.698 Weergaven

Tweede Medion Akoya E6421 valt ook spontaan uit

Hallo Helpdesk,

 

Een maand geleden heb ik een Medion Akoya E6421 gekocht. Die viel binnen een week driemaal spontaan uit: terwijl ik aan het werk was sprong het scherm met een zacht "poef"-geluid op zwart. Vervolgens startte hij ook spontaan weer op. Maar "blanco", dus wat ik aan het doen was was weg. Na contact met de Helpdesk heb ik hem teruggestuurd. Een week later ontving ik een nieuwe. Die heb ik nu vijf dagen in huis en in die periode heb ik al twee keer hetzelfde euvel gehad. Het is erg jammer, want ik vind het een fijne PC.

 

In het Beheergebeurtenissenlogboek staan ondertussen 1100 gebeurtenissen, waarvan 950 van de categorie Fout en 3 van de categorie Kritiek. Twee van die drie zijn van de momenten dat hij na de hiervoor beschreven uitval weer opgestart is. In het uur voor de uitval zie ik een paar keer een Fout met een omschrijving in deze trant:

"In de machtigingsinstellingen standaard voor deze computer wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{9BA05972-F6A8-11CF-A442-00A0C90A8F39}
en APPID
{9BA05972-F6A8-11CF-A442-00A0C90A8F39}
aan de gebruiker DESKTOP-9DTQGN9\HansS SID (S-1-5-21-1166773403-2280348374-1244389906-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services."

 

Ik zie ook vaak de volgende melding:

"Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165: heeft vastgesteld dat de netwerkadapter niet goed werkt.".

 

 

Kunnen jullie aangeven wat ik het beste kan doen?

 

Groet, Hans

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
3.678 Weergaven
Bericht 2 van 7
3.678 Weergaven

Hoi @HS

 

De omschrijving die je meldt lijkt aan te geven dat een programma iets probeert uit te voeren waar het geen rechten voor heeft, dit kan echt vanalles zijn, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit gelinkt is aan het uitvallen van de notebook. Gebeurd dit alleen als je de notebook op accu gebruikt? Of ook als de oplader aangesloten is? 

Ik zou je in ieder geval aanraden om uit te schakelen dat Windows stuurprogramma's mag installeren via Automatische updates. Dit doe je door met rechts te klikken op je startknop > systeem > systeeminfo > geavanceerde systeeminstellingen > tabblad hardware > instellingen voor apparaatinstallatie, zet deze op nee. 

Probeer daarna eens de Wifi drivers vanaf de Medion site te installeren, of dit direct effect heeft op het uitvallen, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat het wel die foutmeldingen voor wifi zal oplossen. 

Overigens is het normaal dat een logboek volstaat met fouten, eigenlijk alleen de kritieke fouten zijn echt belangrijk. 

 

Groeten, 

Anu

HS
Trainee
Bericht 3 van 7
3.673 Weergaven
Bericht 3 van 7
3.673 Weergaven

Hoi Anu,

 

Bedankt voor je antwoorden.

Ik heb het installeren van automatische updates van stuurprogramma's uitgeschakeld.

Verder heb ik geprobeerd de wifidrivers te installeren van de Medion website. Ik neem aan dat je deze bedoelt:

"WI-FI/BLUETOOTH INTERFACE DRIVER MEDION AKOYA E623X/P781X NOTEBOOK E641X/P763X 
PILOTE INTERFACE WI-F...

Versie: 18.11.0.8 - Win 10 64bit"?

Die heb ik gedownload en toen ik ze wilde installeren kreeg ik de melding dat er al een nieuwere versie geïnstalleerd was. Daarop heb ik de installatie afgebroken.

Het valt me op dat in de naam van het driverpakket "E641X" zit. Mijn modelnummer is "E6421", maar ik kon geen driver vinden met "E642.." in de naam.

Overigens is de laptop sinds mijn melding niet spontaan uitgevallen.

 

Groeten, Hans

Anu
Scientist
Bericht 4 van 7
3.661 Weergaven
Bericht 4 van 7
3.661 Weergaven

Hoi @HS

 

Dat is inderdaad de driver die ik bedoelde, die is voor alle notebooks van de E642... serie geschikt, (dus bijvoorbeeld de E6421, E6422 etc., de X kan hier dus elk willekeurig cijfer zijn.)

Dat er al een nieuwere driver opstaat, betekend dat deze inderdaad via Windows update binnengekomen zal zijn. Dit kan soms wel eens een probleem opleveren omdat het niet altijd de juiste drivers zijn. 
Als het systeem nu goed werkt zou ik voorlopig gewoon zo verder gaan, mocht je toch nog problemen krijgen (met uitvallen of met Wifi), zou ik de drivers van de website juist wel een keer installeren, ook al zijn ze ouder, dit zijn in iedergeval wel 100 % de juiste voor jou hardware. 

 

Groetjes, 

Anu

 

HS
Trainee
Bericht 5 van 7
3.639 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.639 Weergaven

Hoi Anu,

 

Na het uitvoeren van de tips heb ik geen problemen meer gehad.

Bedankt voor de hulp!

 

Groet, Hans

HS
Trainee
Bericht 6 van 7
3.622 Weergaven
Bericht 6 van 7
3.622 Weergaven

Hoi Anu,

 

Een half uur geleden is de laptop toch weer op dezelfde manier uitgevallen. Nu wil ik die oudere versie van de wifidrivers installeren, maar daarbij krijg ik de melding dat dat niet kan omdat er een oudere versie actief is. Ik zie geen mogelijkheid om dat te overrulen. Kun je me vertellen hoe ik die oudere versie eraf kan halen? En hoe ik die terug kan zetten, voor het geval dit het probleem niet oplost?

 

Groet, Hans

Anu
Scientist
Bericht 7 van 7
3.606 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.606 Weergaven

Hoi @HS

 

Weet je zeker dat hij niet aangeeft dat er een nieuwere versie actief is? Oudere versies zou je zover ik weet gewoon overheen moeten kunnen installeren. Anders probeer de driver eens via apparaatbeheer te verwijderen, en daarna die vanaf de site te installeren.

 

Groetjes, 

Anu

6 ANTWOORDEN 6