annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

SSD en harde schijf

4 RÉPONSES 4
Jolanda
Beginner
Message 1 sur 5
2 846 Visites
Message 1 sur 5
2 846 Visites

SSD en harde schijf

Bij updates van microsoft kreeg ik de melding dat die niet kon worden geinstalleerd vanwege te weinig ruimte op de C schijf (SSD 128gb). De laptop heeft een ingebouwde harde schijf van 500 gb. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de updates daaop worden geinstalleerd. Dit geldt ook voor het installatieprogramma van mijn printer die automatisch de C schijf pakt

4 RÉPONSES 4
Anu
Scientist
Message 2 sur 5
2 828 Visites
Message 2 sur 5
2 828 Visites

Hoi @Jolanda

 

Naar mijn weten is het niet mogelijk om de updates via een andere schijf te laten installeren. Ik denk dat dat het probleem ook niet zou oplossen, grote updates zoals de Anniversary update zijn in principe een soort herinstallatie van Windows, daarbij wordt een backup van de huidige installatie gemaakt, om in geval van problemen de update terug te kunnen draaien, dit is wat zoveel ruimte kost. Overigens heb ik ergens gelezen dat de Creators update die er nog aan gaat komen, de laatste update is die op deze manier werkt, updates daarna zouden niet tot een soort herinstallatie leiden en minder ruimte nodig hebben. 

 

Ik denk dat je helaas op een andere manier ruimte zult moeten maken, door data te verplaatsen, of door programmas te verwijderen en herinstalleren op de 500 GB schijf.

 

Groetjes, 

Anu

Jolanda
Beginner
Message 3 sur 5
2 622 Visites
Message 3 sur 5
2 622 Visites

Kan de SSD van de Medion Akoya 6219 MD 60258 worden vervangen door een met een grotere capaciteit?

Er zit een SSD van slechts 32 GB in en dat is te klein, updates van Microsoft kunnen niet worden geinstalleerd

Anu
Scientist
Message 4 sur 5
2 616 Visites
Message 4 sur 5
2 616 Visites

Hoi @Jolanda

 

Als ik af ga op dit topic op de Duitse community, is de SSD een vast onderdeel van het moederbord, en kan dus niet vervangen worden (mijn Duits is echter niet heel goed).

Wat ze daar aangeven is dat je eventueel wel Windows op de vaste schijf van 500 GB zou kunnen installeren, dan heb je voldoende ruimte, maar mis je wel de snelheid van de SSD. 

 

 

Jolanda
Beginner
Message 5 sur 5
2 605 Visites
Message 5 sur 5
2 605 Visites

Bedankt voor je advies. Het is zeker een goede optie om te overwegen.

4 RÉPONSES 4