cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Opvolging van vraag naar herstel van notebook E6418 (MD 99620) onder garantie

SOLVED
8 REPLIES 8
Obby
Trainee
Message 1 of 9
5,985 Views
Message 1 of 9
5,985 Views

Opvolging van vraag naar herstel van notebook E6418 (MD 99620) onder garantie

Vorige week gaf mijn notebook met onderstaande specificaties bij het opstarten volgend resultaat:

De laptop blijft bij het opstarten op het medion scherm.(Ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten)
Na een tijd de melding: Checking media presence.. No media present 
Komt dan in BIOS settings.

 

Ging naar de Medion website en stuurde het formulier op met de nodige gegevens.

Kreeg de automatische mail terug met de PC-FAQ

 

Productcategorie: PC
Materialnummer: 30019468
Serial/Imei number: MEDION AKOYA E6418 (MD 99620) 

Ik wil graag..: Een reparatie aanmelden
Aankoopdatum: 4.11.2015
Plaats van aankoop: ALDI

Vraag:
 ________________________________________________
de laptop blijft bij het opstarten op het medion scherm.(Ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten)
Na een tijd de melding:
Checking media presence.. No media present 
Komt dan in BIOS settings.
Harde schijf defect?
Is nog in garantie.
Wat doen?

Na dit automatisch antwoord waarvan de mogelijke oplossingen niet werkten nam ik telefonisch contact met de service-hotline in België op 02-2006198.

Dit was allesbehalve een vriendelijk contact te noemen, een arrogante nederlander (ik wil niet veralgemenen) wou mij opnieuw alle via email aangeboden oplossingen laten herhalen die ik al had uitgevoerd (F11 herhaaldelijk indrukken bij opstart e.d.) en sprak in de eerste plaats over een kostenraming alhoewel ik er hem op wees dat het toestel in garantie was. Sprak ook zonder uitleg over een DPD punt om af te leveren en was zeer verwonderd toen ik vroeg wat een DPD punt was. 'Hoe heet dat dan in België?'

Uiteindelijk beloofde hij mij een terugstuurvoucher. Omdat ik die na 1 dag nog niet ontvangen had vroeg ik die via een antwoord op mijn eerste mail nogmaals aan en daarop kreeg ik gelukkig wel vlug antwoord.

Na enig zoekwerk op internet over de garantiebehandeling van Medion notebooks heb ik schrik gekregen.

Ik weet bijna 100% zeker dat het probleem van de notebook zit bij een defecte SSD (weet zeker dat de harde schijf niet defect is want daarop is de herstelpartitie en de data zichtbaar). 

De notebook is vandaag teruggestuurd via DPD en ik wacht in spanning af. (wordt vervolgd), dat DPD punt was trouwens ook al niet vertrouwenwekkend, in Gent, een naaiwinkel!

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Obby
Trainee
Message 9 of 9
6,361 Views
Message 9 of 9
6,361 Views

Alles werkt, de data schijf was gelukkig niet gewist dus dat was ook OK.

Ik ben tevreden, maar het is wel een ingewikkeld proces waar veel kan misgaan en de communicatie over dit proces dat je zal doorlopen kan beter.

View solution in original post

8 REPLIES 8
Anu
Scientist
Message 2 of 9
5,964 Views
Message 2 of 9
5,964 Views

Hoi @Obby

 

Ik vermoed dat het wel los zal lopen, heb zelf nog geen slechte ervaringen met reparaties gehad bij Medion. 

Zolang er niets beschadigd is en je zelf niets verwijderd hebt wat niet zou moeten zal het gewoon opgelost worden verwacht ik. 

En wat betreft de DPD pakketpunten, volgens mij zitten die altijd bij dat soort zaakjes, krantenwinkels etc. 

 

Groetjes, 

Anu

Obby
Trainee
Message 3 of 9
5,959 Views
Message 3 of 9
5,959 Views

Dag Anu,

Ik weet niet op wat uw vermoeden dat het wel los zal lopen gebaseerd is (nog geen slechte ervaringen gehad, waren er ervaringen? welke?)

Wat mij schrik inboezemt.

Ik koop iets bij de Aldi (normaal zou ik mijn defect product daar moeten kunnen inleveren en zouden zij als eindverkoper de garantieprocedure moeten regelen)

Ik moet mij wenden tot de fabrikant Medion, maar in werkelijkheid wend ik mij blijkbaar tot een soort service bedrijf (HECC Alliance verlenen onder andere meertalige technische ondersteuning voor producten in de informatie technologie).

Vervolgens moet ik mijn toestel opsturen naar DYNAGROUP in Nuth Nederland, dus weer een ander bedrijf en of die zelf iets doen of contact hebben met Medion- Duitsland weet ik niet.

In ieder geval een achterliggend soepje waar van alles mis kan gaan, maar ik zal niet nalaten het hier te melden wanneer het wel goed gaat.

Anu
Scientist
Message 4 of 9
5,935 Views
Message 4 of 9
5,935 Views

Hoi @Obby,

 

Dat is gebaseerd op mijn eigen ervaringen met reparaties via Medion, ik heb redelijk veel producten van Medion, en heb over de laatste 10 jaar of zo 3 keer gebruik moeten maken van de garantie. Deze reparaties duurden soms even, maar zijn verder altijd netjes opgelost. 

Zolang je zelf niets stukgemaakt hebt denk ik dat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

 

Groetjes, 

Anu

Obby
Trainee
Message 5 of 9
5,921 Views
Message 5 of 9
5,921 Views

Dag @Anu

uw antwoorden zijn toch altijd zeer vaag: '3 keer gebruik moeten maken van de garantie. Deze reparaties duurden soms even, maar zijn verder altijd netjes opgelost.'

Wat ben ik daarmee als ik niet weet over welk product het gaat, wat was eraan, hoe is het opgelost en hoelang heeft het geduurd?

Bon, het vervolg van mijn verhaal. Mijn laptop is opgestuurd en via de tracking van DPD kon ik zien dat die intussen ook is toegekomen bij de Dynagroup in Nuth (Nl).

Na zelf enig zoekwerk(die info krijg je niet vanzelf) heb ik ook gevonden dat er een track en trace bestaat van Dynafix (natuurlijk lid van de Dynagroup maar dat moet je zelf maar uitzoeken). Mijn notebook is dus blijkbaar verder gestuurd, naar waar ??? (wordt vervolgd)

 

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
 STATUS    DATUM / TIJD             
 Order - Volledig ingevoerd    28-8-2017       
 Order - Bevestigd    28-8-2017       
 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care    4-9-2017       
 Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst    4-9-2017    
Op de fiche van Dynafix stond trouwens ook nog dat ik geen accessoires had bijgevoegd, terwijl mijn oplader er wel bijzit.
Bijgevoegde accessoires:

Geen accessoires bijgevoegd


Obby
Trainee
Message 6 of 9
5,911 Views
Message 6 of 9
5,911 Views

Dynafix Beoordelingen
Zeer slecht 
1.9
 van 0 - 10
weinig bemoedigend
187 beoordelingen op Trustpilot
Anu
Scientist
Message 7 of 9
5,853 Views
Message 7 of 9
5,853 Views

Hoi @Obby

 

Mijn doel was enkel je een beetje gerust te stellen, maar zo te zien ben jij overtuigd van her ergste. 

Notebooks van Medion worden niet door Dynafix hersteld maar in een reparatiecentrum van Medion zelf in Duitsland, volgens mij gebruikt Medion enkel Dynalogic voor het doorsturen van de paketten. Laatste notebook die ik liet herstellen had een defect moederbord, deze werd ook opgestuurd naar een adres in Nuth, maar kwam terug vanuit Duitsland. Dat heeft toen dacht ik een week of 4 geduurd voor ik hem weer terughad.

 

Groetjes,

Anu 

Obby
Trainee
Message 8 of 9
5,811 Views
Message 8 of 9
5,811 Views

Zoals beloofd het vervolg van het verhaal.

De notebook is terug thuis, na een reisje Gent, Aalter, Nuth(NL), Krostitz (D), Una (D), Aalter, Gent.

De ecologische voetafdruk zullen we hier maar verzwijgen.

+/- 14 dagen zoals beloofd..

Info over herstelling: De volgende component is vervangen (Interne aansluiting) 'daar weet je dus niets mee'

Notebook start in ieder geval op , maar met Duitse windows, dat wordt dus nog eventjes zoeken.

Allez voorlopig beter dan gedacht.

Obby
Trainee
Message 9 of 9
6,362 Views
Message 9 of 9
6,362 Views

Alles werkt, de data schijf was gelukkig niet gewist dus dat was ook OK.

Ik ben tevreden, maar het is wel een ingewikkeld proces waar veel kan misgaan en de communicatie over dit proces dat je zal doorlopen kan beter.

8 REPLIES 8