annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya E6232 (MD 99070) MEI region niet geflashed na vervanging moederbord :)

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
Toetje583
New Voice
Bericht 1 van 7
3.426 Weergaven
Bericht 1 van 7
3.426 Weergaven

Medion Akoya E6232 (MD 99070) MEI region niet geflashed na vervanging moederbord :)

Dus om te beginnen een tijdje geleden is in mijn Medion Akoya E6232 het moederbord vervangen, maar het lijkt erop dat er iets mis is met de MEI-interface. De MEI drivers installeren niet meer "Unsuported Hardware Configuration". Ik werk in de IT-industrie, dus heb ik het kunnen troubleshooten. Ik gebruikte in linux het "lspci -vv"commando, deze identificeert alle apparaten en ik kan bevestigen dat de MEI-controller er niet meer tussen staat. Nu vermoed ik dat ze het moederbord hebben vervangen en de IMEI regio perongeluk niet mee geflashed hebben Is er mischiens iemand die mij kan voorzien van de bios met het MEI block?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 6 van 7
4.283 Weergaven
Bericht 6 van 7
4.283 Weergaven

Hoi @Toetje583

 

Ik zou niet weten waarom niet, zolang het niet gaat over illegale zaken lijkt me dat het gewoon moet kunnen? 

Als andere gebruikers hiermee geholpen zijn is het toch prima? Zolang ze maar begrijpen dat het wel op eigen risico is :P, ik neem niet aan dat ze nog garantie krijgen als ze zoiets proberen en er gaat iets mis :).

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
3.399 Weergaven
Bericht 2 van 7
3.399 Weergaven

Hoi @Toetje583

 

Ik heb helaas geen BIOS update voor deze notebook kunnen vinden. Ik moet ook eerlijk bekennen dat je hele verhaal mijn kennis te boven gaat, dus ik ben bang dat ik verder helaas ook geen advies voor je heb :(.

 

Groetjes, 

Anu

 

Toetje583
New Voice
Bericht 3 van 7
3.390 Weergaven
Bericht 3 van 7
3.390 Weergaven

Beste @Anu


Ik heb wel een bios kunnen (Oudere versie), echer kun je die niet flashen omdat de bios is voorzien van "Secure Flash" met andere woorden hij is beveiligd. Alleen via een .exe die medion zou kunnen leveren kan ik de bios flashen, deze is signed en dan kun je wel flashen. Echter zie ik dit niet snel gebeueren dus ga ik de chip zelf flashen met een Raspberry PI en een SOIC8 SOP8 Flash clip.

https://www.youtube.com/watch?v=W8hhMLZwghs

Toch bedankt 🙂 

Anu
Scientist
Bericht 4 van 7
3.375 Weergaven
Bericht 4 van 7
3.375 Weergaven

Hoi @Toetje583

 

Yup, boven mijn petje 😄 Ben benieuwd of het je lukt, wel gaaf als je het zo voor elkaar krijgt!

 

Groetjes, 

Anu

Toetje583
New Voice
Bericht 5 van 7
3.373 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.373 Weergaven

Beste,

@Anu Ja ik weet nu precies wat er gebuerd is toen die terug is gestuurd hebben ze de ME region in recovery laten staan (Soft Bricked), gelukkig heb ik een volledige SPI bios dump gevonden, wat ik nu ga doen is de 0.24 ME region samenvoegen met mijn eigen (orginele) dump. Zo krijg ik in principe een volledige bios. Ik pak dus de 0.24 versie en voeg mijn BIOS Region daarin, zie plaatje hieronder. Deze kun je niet flashen met software maar wel met een externe hardware flasher zoals een PI.

f39t1658p24423n7_mFQAJDag.png

Sterker nog ik kan nu ook alle verborgen instellingen aanpassen, en kan ik een MSata slot aanzetten die standaard in bios uit staan. Eventueel kun je dan de MSata slot omzetten naar een M.2 slot, daarvoor moet ik wel een van de bios modules vervangen. Heel cool dus!

Mag dit eigenlijk wel op dit forum lol....



Anu
Scientist
Bericht 6 van 7
4.284 Weergaven
Bericht 6 van 7
4.284 Weergaven

Hoi @Toetje583

 

Ik zou niet weten waarom niet, zolang het niet gaat over illegale zaken lijkt me dat het gewoon moet kunnen? 

Als andere gebruikers hiermee geholpen zijn is het toch prima? Zolang ze maar begrijpen dat het wel op eigen risico is :P, ik neem niet aan dat ze nog garantie krijgen als ze zoiets proberen en er gaat iets mis :).

 

Groetjes, 

Anu

Toetje583
New Voice
Bericht 7 van 7
3.355 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.355 Weergaven

Beste @Anu

 

Klopt, toch denk ik niet dat het hier thuishoort, gellukig heb ik geen gerantie meer en hou ik van knutselen 🙂

Daarom markeer ik dit dus als geantwoord 🙂

6 ANTWOORDEN 6