annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Laptop Akoya E6421

3 ANTWOORDEN 3
ABeck
New Voice
Bericht 1 van 4
1.802 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.802 Weergaven

Laptop Akoya E6421

Ik had vanmiddag mijn laptop aan staan. Toen ik er even niet op aan het werk was, leek hij naar zijn stand-by stand te zijn gegaan. De Aan/uit knop staat te knipperen. Als ik daar op druk reageert hij niet. Ik kan hem ook niet uitzetten met deze knop vast te houden. Hij staat dus te knipperen. Ik heb de netspanning al van de laptop afgehaald. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Iemand een idee? 

3 ANTWOORDEN 3
WZwijger
Tutor
Bericht 2 van 4
1.796 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.796 Weergaven

@ABeck Waarschijnlijk is de laptop in slaapstand gegaan.

Er zijn verschillende soorten slaapstand (zoek maar eens op internet over dit onderwerp).

Het "in slaap brengen" van de pc en het "ontwaken" moet eigenlijk volgens strakke protocollen gebeuren.

Hierbij is onder andere je UEFI betrokken, onder energiebeheer kun je hierover meer vinden.

 

(in de zoekbalk energiebeheer typen).

 

Nu kan het zo zijn en dat gebeurt echt heel vaak, dat fabrikanten zich niet goed aan die protocollen houden.

Of dat een driver of een stukje hardware zich daar niet aan houdt.

Gevolg: => computer wil niet meer ontwaken.

 

Volgens mij is het volgende nu de enige oplossing.

 

Houdt de aan/uit knop langer dan 10 seconden ingedrukt. Het lampje zal uitgaan.

Wacht even en start je computer opnieuw op.

Dit kan wat langer duren omdat windows 10 even gaat controleren of je schijf nog goed georganiseerd is.

Daarna zal de computer weer functioneren.

 

Hoe dit op te lossen.

 

Ga naar energiebeheer:

Zet daar bij op slaapstand gaan of bij in hybernatie (dit staat er niet bij alle computers, dit kan er staan) gaan op NOOIT, zowel op netstroom als op batterij.

Zo zal de laptop zichzelf niet meer in deze stand zetten en voorkom je deze vastlopers.

 

Nadeel: je laptop is minder energiezuinig.

 

Ik hoop dat dit het probleem oplost.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

ABeck
New Voice
Bericht 3 van 4
1.763 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.763 Weergaven

@WZwijger Bedankt voor je reactie. Ik had de laptop even naar een bedrijf hier in het dorp gebracht en deze heeft de accu er even uitgehaald en er weer in gedaan. En daarna de aan knop even vastgehouden. Hierna werkte hij weer.

Eddie_D
Newcomer
Bericht 4 van 4
561 Weergaven
Bericht 4 van 4
561 Weergaven

ik had dit probleem ook, tot dat ik een externe muis gebruikte. (gewoon ff aan het wieltje draaien en de laptop is "wakker")

3 ANTWOORDEN 3