annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kernel ID 41 op Medion MD 99790

4 ANTWOORDEN 4
RicardoDruten
Beginner
Bericht 1 van 5
2.119 Weergaven
Bericht 1 van 5
2.119 Weergaven

Kernel ID 41 op Medion MD 99790

Hallo,

Ik heb op mijn laptop last van het kernel ID 41 probleem.
Er zit een ssd in ipv de originele ssdhd. 
Ik heb nooit langere tijd op de originele hdd gewerkt.
Ik heb er windows 10 pro 64 bit op gezet.

-Ik heb de nieuwe drivers van de Medion website gehaald en voor de processor etc de drivers geupdate vanaf intel of via Driver Easy.
-Het probleem blijft, dit voor en na gebruik van driver easy.

-De laptop resette eerst echt elk uur wel bij alleen browsen en radiofm , zelfs wanneer ik de laptop niet gebruikte anders dan idle met radiofm aan.

-Nu ik windows 10 officieel heb geinstalleerd en geupdate met alles en drivereasy ging hij gister op de hele dag 1 x in de ochtend uit. 

Vandaag ging hij vrij snel ook weer uit.
Het probleem lijkt te bestaan met en zonder adapter aangesloten.

Ik heb gedaan:

-Verse install windows 10 pro
Custom powerplan met:
- Alle slaapstanden uitgeschakeld.
- Hdd uitschakelen na x aantal minuten uitgeschakeld.

- Verse install windows 10, alleen windows update en medion drivers van website. Zelfs nvidia niet geupdate.
 Originele SSHD terug gestopt. En idem alleen windows 10 update, verder niks.
- De temperaturen zijn onder de 50 graden. En de laptop valt ook gewoon uit tijdens idle.
- Ik heb getest met nieuwe drivers voor processor van intel en met de drivers die al op de originele windows van de laptop staan.
-Bios en firmware ssd zijn up to date.
- Volledige memtest gedaan.


'Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.'

Wellicht handig om te vermelden dat ik in het logboek met al deze windows installs ook de melding krijg. Processor x draait al x aantal seconden. Eventueel  indien van belang kan ik deze melding nog even volledig presenteren.


Wat kan ik verder nog doen?

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
2.113 Weergaven
Bericht 2 van 5
2.113 Weergaven

Hoi @RicardoDruten

 

Heb je de originele schijf nog? Misschien kun je die om te testen terugbouwen en daar de fabrieksinstellingen op herstellen. Dan in die originele toestand testen. Als het dan wel werkt weet je in iedergeval dat de rest van de notebook in orde is en dat het probleem in de nieuwe installatie (of misschien de SSD?) zit. 

 

Groetjes, 

Anu 

RicardoDruten
Beginner
Bericht 3 van 5
2.107 Weergaven
Bericht 3 van 5
2.107 Weergaven

Dankjewel voor je reactie!
Dit heb ik ook gedaan.
Alleen windows update staat automatisch aan. Anders dan dat heb ik niks vand e software aangeraakt behalve het installeren van Office 2016.
Staat ook in de beginpost! 🙂

Anu
Scientist
Bericht 4 van 5
2.088 Weergaven
Bericht 4 van 5
2.088 Weergaven

Hoi @RicardoDruten,

 

Sorry daar moet ik dan overheen gelezen hebben in je 1e post. Als de originele schijf + software hetzelfde probleem heeft lijkt me dat je zowieso een softwareprobleem wel kunt uitsluiten. Ik vermoed dat er ergens iets defect is, maar waar durf ik niet te zeggen, code 41 zegt alleen iets over wat er gebeurd (de notebook is uitgevallen), niets over waarom dit gebeurd helaas. 

 

Groetjes, 

Anu

RicardoDruten
Beginner
Bericht 5 van 5
1.999 Weergaven
Bericht 5 van 5
1.999 Weergaven

Door medion is het hele moederbord vervangen, of hij nu nog kuren heeft zal ik met de tidj moeten zien.

Wel zie ik al dat foutid 37 nog steeds tevoorschijn komt in het logboek.

The speed of processor 0 in group 0 is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for X seconds since the last report.

4 ANTWOORDEN 4