annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Instellen BIOS Medion Akoya P6660 Boot USB stick

4 ANTWOORDEN 4
Schipper52
Beginner
Bericht 1 van 5
45.335 Weergaven
Bericht 1 van 5
45.335 Weergaven

Instellen BIOS Medion Akoya P6660 Boot USB stick

Hoe kan ik de BIOS van mijn Medion Akoya P6660 BSN nummer 30020126 zo instellen dat hij ook kan Booten van een USB stick (heb ik nodig om in te loggen op een secure netwerk waarbij laptop functioneert als een tin station).

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
44.533 Weergaven
Bericht 2 van 5
44.533 Weergaven

Hoi @Schipper52

 

Als ik het goed heb gevonden wordt de P6660 geleverd met Windows 10, dus met een UEFI BIOS. Is de stick die je wilt gebruiken wel geschikt voor UEFI? Als dat zo is zou hij automatisch als optie in de bootvolgorde moeten verschijnen als hij aangesloten is. 

 

Als de stick niet geschikt is voor UEFI zou je moeten kijken of je BIOS iets van een legacy modus heeft. Hou er wel rekening mee dat als je je bios op legacy modus zet, dat Windows 10 in die modus niet zal opstarten, je zou dan steeds de BIOS moeten aanpassen als je wilt wisselen tussen de stick en Windows 10, misschien zou je dan beter kunnen navragen waar je de stick van hebt, of ze ook een UEFI variant ervan hebben. 

 

Groetjes, 
Anu

 

Schipper52
Beginner
Bericht 3 van 5
44.528 Weergaven
Bericht 3 van 5
44.528 Weergaven

Bedankt, ik ga dit onderzoeken.

CJM
New Voice
Bericht 4 van 5
25.277 Weergaven
Bericht 4 van 5
25.277 Weergaven

Sinds kort een Akoya E7419. Ook ik heb dit probleem.
Ik kom met opstarten en F2 toets in de Bios / UEFI.
Ik kan via Boot priority de opstart volgorde wijzigen. Echter wordt er geen usb zichtbaar.
Ook als ik de computer afsluit en de shift-toets ingedrukt houd, wordt via advanced geen opstart via usb zichtbaar.

Voor mijn werk dien ik via een beveiligde usb (ubunto) zo op te starten. De laptop fungeert dan als een tin-client en gaat direct naar de server van mij werkgever.
Mogelijk weet iemand een oplossing.
Anu
Scientist
Bericht 5 van 5
25.258 Weergaven
Bericht 5 van 5
25.258 Weergaven

Hoi @CJM

 

Ik denk dat hier hetzelfde voor geld als voor de originele poster, ik vermoed dat de stick die je hebt niet geschikt is voor UEFI, dat zal ook de reden zijn dat hij niet als opstartmogelijkheid verschijnt in de bootvolgorde. 

Je zou kunnen vragen of je werkgever wellicht een variant van de stick heeft die wel voor UEFI geschikt is, of kijken of je BIOS een legacy modus heeft, maar dan zou je dit steeds moeten omschakelen als weer naar de normale Windows wilt booten. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

4 ANTWOORDEN 4