annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een 3D game (bvb Fortnite of Star Stable) werkt niet of er komt een BSOD, laptop met 2 GPU's

4 ANTWOORDEN 4
StefaanGoeman
Beginner
Bericht 1 van 5
1.558 Weergaven
Bericht 1 van 5
1.558 Weergaven

Een 3D game (bvb Fortnite of Star Stable) werkt niet of er komt een BSOD, laptop met 2 GPU's

Een 3D game (bvb Fortnite of Star Stable) werkt niet of er komt een BSOD, laptop met 2 GPU's, en ik denk dat die conflict geven;

Hardware is Medion P17601 MD61565, Core i7, 16G ram, GPU1: UHD Graphics 620 GPU2: NVIDIA GeForce MX150, Windows10

Als ik via apparaatbeheer de NVIDIA GPU verwijder, dus dat pc enkel op de GPU1 werkt, dan is alles ok.

Probleem komt pas als de NVIDIA ook is toegevoegd in apparaatbeheer, ofwel kan het 3d spel niet opstarten (Your graphics card does not support the minimum requirement Open GL 2.0 support is needed", ofwel krijg ik binnen de 5 minuten dat het 3d spel is opgestart een BSOD "iets van DX error"

In het NVIDIA configuratiescherm zie je dan ook dat het 3d NVIDIA logo niet meer aanwezig is.

Als ik DXDIAG draai, zie ik dat bij GPU2 de Direct 3d versnelling niet meer beschikbaar is.

Wat ik al gedaan heb is Windows10 terug geherinstalleerd, verschillende drivers geprobeerd voor zowel de GPU1 als GPU2

Ook zitten spelen met de NVIDIA configuratiescherm, 3D instellingen.

Ook eens de MEDION Service app, diagnostic laten runnen, maar dit was ok

GPU1 diver versie: 27.20.100.9466

GPU2 driver versie: 26.21.14.3172

PC is zelfs al opgestuurd naar Medion, maar voor hun is alles ok, die hadden ook een herinstallatie gedaan van Windows10 (was wel Franse versie !) Maar probleem nog steeds aanwezig.

Alvast bedankt 

4 ANTWOORDEN 4
Outy
Moderator
Bericht 2 van 5
1.549 Weergaven
Bericht 2 van 5
1.549 Weergaven

Hey @StefaanGoeman,

 

Graag wil ik weten of je een MSN nummer voor ons hebt? Deze staat op de computer zelf

 

Ook wil ik vragen of je ons kan voorzien van een screenshot van je apparaat beheer waarbij beide zichtbaar zijn.

 

Groetjes,

Outy

StefaanGoeman
Beginner
Bericht 3 van 5
1.546 Weergaven
Bericht 3 van 5
1.546 Weergaven

Beste Outy,

 

MSN nr is: 30027024

Screenshot Apparaatbeheer:

 

Mvg, Stefaan

ApparaatbeheerApparaatbeheer

Outy
Moderator
Bericht 4 van 5
1.538 Weergaven
Bericht 4 van 5
1.538 Weergaven

Hey @StefaanGoeman 

 

De onboard graphische kaart word normaal actief wanneer de externe verwijderd is.

Bij jou zijn ze beide tegelijk actief als ik je vraag/verhaal goed begrijp? 

 

Groetjes,

Outy

Outy
Moderator
Bericht 5 van 5
1.537 Weergaven
Bericht 5 van 5
1.537 Weergaven

Nogmaals hey,

 

Komen de problemen ook naar voren als je de graphics van de spellen omlaag zet en komen de problemen ook voor als je bijv. Youtube kijkt?

 

Groetjes,

Outy

4 ANTWOORDEN 4