annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Camera/geluid werkt niet op MD99471

5 ANTWOORDEN 5
gschwa
New Voice
Bericht 1 van 6
2.469 Weergaven
Bericht 1 van 6
2.469 Weergaven

Camera/geluid werkt niet op MD99471

Hallo, 

 

De camera geeft geen beeld meer, en de laptop geeft geen geluid, heeft het in het begin wel gewerkt. Vermoeden dat een Windows 10 update roet in het eten heeft gegooid. Windows update ziet geen nieuwere drivers. Apparaatbeheer geeft wel aan dat de drivers zijn geladen. Heb gezocht naar nieuwe drivers, maar geen succes.

 

Weten jullie een oplossing?

 

De garantie van de laptop is al zo'n 4 jaar verlopen, dus als ik het niet kan oplossen, geef ik de laptop op.

 

Mvg,

gschwa

5 ANTWOORDEN 5
REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 2 van 6
2.468 Weergaven
Bericht 2 van 6
2.468 Weergaven

Hallo @gschwa 

 

Wat vervelend dat je problemen hebt met je Notebook. Je zou eens kunnen controleren of het inderdaad ligt aan de Windows Update. 

Ga hiervoor naar de geschiedenis van de geïnstalleerde updates en sorteer deze op datum. Verwijder de problematische updates / meest recente updates.

 

Succes.

REV. 

 

gschwa
New Voice
Bericht 3 van 6
2.463 Weergaven
Bericht 3 van 6
2.463 Weergaven

@REVbedankt voor je suggestie, maar dat gaat helaas niet lukken. Dit probleem heb ik namelijk al een tijdje, en om alle updates te verwijderen totdat het probleem (mogelijk) is opgelost, is niet te doen.

Ik heb ook geprobeerd om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, alleen dan geeft Windows 10 steeds aan dat er geen ruimte genoeg over om dat te doen. Ik heb al al het mogelijke verwijderd, qua bestanden, programma's en apps. Ik heb ook een SD kaart gebruikt als extra ruimte, maar ook dat werkt niet.

Zijn er eventueel andere dingen die ik kan proberen?

 

Mvg,

gschwa

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 6
2.449 Weergaven
Bericht 4 van 6
2.449 Weergaven

@gschwa 

 

Aangezien dit een toestel is met beperkte opslag kan je 2 dingen wellicht proberen. De eerste is het systeem opnieuw instellen. Als deze is opgestart druk je de 'shift' knop in en start je de Notebook opnieuw op (shiftknop ingedrukt houden). Je komt dan in een blauw systeem menu waarbij je moet kiezen voor 'Problemen oplossen'. Kies vervolgens voor 'Deze pc opnieuw instellen'. 

Mocht dit niet goed werken dan kan je nog optie 2 proberen. Dit betreft een compleet schone installatie via de Microsoft Media Creation Tool. Je kan deze downloaden via de website van Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Hulp over de installatie hiervan kan je ook op deze site vinden. 

 

Vergeet je trouwens niet eerst een backup te maken van je belangrijke bestanden mocht je dat nog niet gedaan hebben?

 

Succes. 

REV

 

gschwa
New Voice
Bericht 5 van 6
2.444 Weergaven
Bericht 5 van 6
2.444 Weergaven

@REV, bedankt voor je hulp. Alle belangrijke data stond gelukkig al op de SD kaart. De eerste optie werkte niet, omdat Windows 10 zonder foutmelding weer terug viel op het vorige menu. Ik vermoed vanwege het gebrek aan ruimte.

 

De tweede optie is veelbelovend, maar, helaas niet zonder problemen. Ik heb een USB stick gemaakt met de Microsoft Media Creation Tool en een 32-bit versie van Windows 10 erop. (64-bit heeft geen zin omdat de laptop 2Gb aan geheugen heeft). Ik heb ook de BIOS zodanig aangepast dat het eerst opstart van de USB stick. Alleen: de laptop start niet op vanaf de USB stick. Ook via het boot menu van de BIOS, start het niet op van de USB stick.

 

Heb je eventueel hier een oplossing voor?

Mvg,

gschwa

Outy
Moderator
Bericht 6 van 6
2.436 Weergaven
Bericht 6 van 6
2.436 Weergaven

Hey,

 

Lukt het wel om met de USB te booten op andere pc's?

Het kan zijn dat er iets mis is gegaan met de USB bootable te maken en dan zul je het opnieuw moeten doen.

Je kan ook altijd een andere USB stick proberen om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

 

Groetjes

5 ANTWOORDEN 5