annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Boot menu en bios

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
jocadi
New Voice
Bericht 1 van 7
14.399 Weergaven
Bericht 1 van 7
14.399 Weergaven

Boot menu en bios

Laptop Medion MD 98200 WIM2120

 

Wanneer ik via de F12 en F2 in respectievelijk Boot Menu en Bios kom kan ik niet met de pijltjestoetsen werken.

Het is de bedoeling om de opstartvolgorde te kunnen wijzigen om vanop een bootable usb te kunnen opstarten.

Wanneer de bootable usb stick aangekoppeld is staat hij wel degelijk vermeld in de boot menu, maar kan in het menu niet navigeren.

 

Kan iemand me helpen?

Beste dank,

Johan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 7
14.366 Weergaven
Bericht 6 van 7
14.366 Weergaven

Hallo @jocadi vrolijk kerstfeest 

geef niet op

één mogelijkheid: een lekstroomontlading Verwijder de batterij, koppel alle kabels los, houd de aan/uit-knop 30 seconden ingedrukt.

 

laatste kans: Board reset = verwijder CMOS-batterij

veel geluk Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 7
14.391 Weergaven
Bericht 2 van 7
14.391 Weergaven

Moin @jocadi en welcome

zijn je pijltjestoetsen allemaal kapot? of gewoon op en neer

kun je in de bios (F2) nog rechts afslaan naar "BOOT" of kan dat niet?

Zo ja, probeert

F2 Bios Menu / Boot, dan bewegen met "F5/F6 Changes Values "

Verplaats de eerste positie, F10 save and exit

Je gaat nu terug naar het BIOS en verplaatst de eerste positie, steeds weer, totdat je USB-stick bovenaan staat.😉

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
jocadi
New Voice
Bericht 3 van 7
14.385 Weergaven
Bericht 3 van 7
14.385 Weergaven

Hallo Fishtown,

 

De pijltjestoetsen werken want wanneer ik de Fn toets indruk kan ik met de pijltjestoetsen het geluid regelen alsook de helderheid regelen en dat is volgens mij een teken dat pijltjestoetsen ok zijn.

Ik ga nu eens de methode die je voorstelt uitproberen en hou je verder op de hoogte.

Beste dank voor de hulp

Johan

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 7
14.380 Weergaven
Bericht 4 van 7
14.380 Weergaven

Hi @jocadi 

Lukt dat niet, dan kun je alsnog proberen om via de bios (F2) met F9 de "setup defaults" te laden.

misschien brengt dit je je pijlbesturing terug.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
jocadi
New Voice
Bericht 5 van 7
14.370 Weergaven
Bericht 5 van 7
14.370 Weergaven

Hallo Fishtown,

 

Helaas, alle bewerkingen zoals F5, F6 en F9 geven geen resultaat.

Bij openen van het bios scherm via F2 staat hij op "Information", ik kan daaruit niet weggeraken via mijn pijltjestoetsen naar Main, Advanced, Security, Boot. Bij indrukken van gelijk welke toets krijg ik een schelle piep toon te horen.

Het enige dat werkt is de esc toets en springt hij naar Exit en kan ik terug niets meer veranderen en moet ik de pc gedwongen afsluiten via de start knop, want zelfs de bios verlaten via exit-enter lukt ook niet.

Laptop zal voor containerpark zijn denk ik.

 

M.V.G.

jocadi

Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 7
14.367 Weergaven
Bericht 6 van 7
14.367 Weergaven

Hallo @jocadi vrolijk kerstfeest 

geef niet op

één mogelijkheid: een lekstroomontlading Verwijder de batterij, koppel alle kabels los, houd de aan/uit-knop 30 seconden ingedrukt.

 

laatste kans: Board reset = verwijder CMOS-batterij

veel geluk Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Gaetan
New Voice
Bericht 7 van 7
14.060 Weergaven
Bericht 7 van 7
14.060 Weergaven

Je hebt kennelijk een 'user' en een 'admin' wachtwoord voor de Bios toegekend.

Als je inlogt met het 'user' wachtwoord kun je niets; enkel kijken...

Log in in de Bios met je 'admin' wachtwoord en je kunt alles wijzigen en aanpassen.

 

Laat aub weten of dit de oplossing was?

Succes.

🙂

6 ANTWOORDEN 6