annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Batterij laadt niet meer op

15 ANTWOORDEN 15
josianeclaesen
Beginner
Bericht 1 van 16
9.280 Weergaven
Bericht 1 van 16
9.280 Weergaven

Batterij laadt niet meer op

Hallo

In mei heb ik een medion notebook gekocht bij Aldi. Alles ging goed en ik was tevreden met de notebook.

Toen ik zeer druk bezig was heb ik de batterij helemaal laten af gaan. Nu blijft ze op 0% staan en laadt ze niet meer op. De notebook werkt nog goed, maar dus niet meer zonder elektrisch net.

Herkent iemand dit?

Josiane

15 ANTWOORDEN 15
Jessiedevos
Beginner
Bericht 11 van 16
1.685 Weergaven
Bericht 11 van 16
1.685 Weergaven

Hoi,

Batterij kan er niet uitgenomen worden, laptop dient de hele tijd aangekoppeld te zijn met de stroomkabel.

Zonder stroom wil deze zelfs niet opstarten of opladen blijft op 0% staan

daddle
Superuser
Bericht 12 van 16
1.678 Weergaven
Bericht 12 van 16
1.678 Weergaven

@Jessiedevos 

Hi,

first you should give the name of your Laptop, and state the MSN-Number. It  is on a sticker underneath the laptop  on the outside bottom.

daddle

daddle
Superuser
Bericht 13 van 16
1.607 Weergaven
Bericht 13 van 16
1.607 Weergaven

@Jessiedevos

@Jessiedevos  schrieb:

Hoi,

Batterij kan er niet uitgenomen worden, laptop dient de hele tijd aangekoppeld te zijn met de stroomkabel.

Zonder stroom wil deze zelfs niet opstarten of opladen blijft op 0% staan.

Dat is het principe; dan kan de resterende lading worden afgevoerd!

Als jouw  post een antwoord is op mijn post 10 over het ontladen van de restlading was bedoeld, dan kan ik je  ook vertellen dat je eerst de batterij kunt verwijderen door de stekkerverbinding met het moederbord los te maken.Daarvoor moet je uiteraard wel de laptop (onderkant) openklappen, maar de batterij niet helemaal eruit halen.

De andere methode is om het Bios op te roepen en de laptop aan te laten met verlichte scherm tot dat deze zichzelf uitschakelt als de batterij leeg is. Dit duurt vrij lang.

Je kunt dit versnellen door bijvoorbeeld een externe HDD aan te sluiten.
Dit betekent ook dat verkeerd opgeslagen restlading wordt ontladen.

Als je daarna voor de zekerheid nog een paar keer op de startknop drukt, weet je het zeker. Daarbij  mag  er natuurlijk geen opstarten meer gebeuren.
Laad de batterij vervolgens  een korte tijd op (minimaal zo 15 tot 20 minuutjes), voordat je de laptop opnieuw start.

Laad hem daarna volledig op.

Groetjes, daddle

Edit:  Kleine Ergänzung

whitelilly
Newcomer
Bericht 14 van 16
703 Weergaven
Bericht 14 van 16
703 Weergaven

Ik heb het zelfde probleem met mijn medion akoya notebook E3216, die wil niet opladen is nieuw maar wel een aantal jaren geleden in de Aldi gekocht en nooit gebruikt is dus niet meer in garantie. Notebook heeft een interne batterij die er niet uit gehaald kan worden. Er bevind zich in die modellen simpelweg geen reset knopje voor je batterij  aangezien dit enkel bij uitneembare batterijen terug te vinden is op de onderkant van de notebook.

Dus die batterijen zijn volgens mij meer het probleem.....met mijn andere lenovo heb ik dit probleem niet gezien ik deze dus wel gebruik. de medion is voor de verkoop en nu kan ik dat kreng niet meer verkocht krijgen:(

daddle
Superuser
Bericht 15 van 16
696 Weergaven
Bericht 15 van 16
696 Weergaven

@whitelilly

Hier  kun je een batterijtje  voor je Laptop bestellen.

--> https://www.medion.com/medionserviceshop/de/p/akku-akku-2-zellen-37wh-40064487

Je moet wel een aanvraag doen. En je kunt het zelf uitwisselen, als je de bodem van de laptop opened.

Deze  lijkt op jouw  laptop, als je in Aldi Nederland gekocht hebt Noem aub de MSN nummer.

--> https://www.medion.com/de/service/product-detail/30023128

Groetjes, daddle

whitelilly
Newcomer
Bericht 16 van 16
693 Weergaven
Bericht 16 van 16
693 Weergaven

Dank u ik ga dit aan de klant meegeven zodat deze het nodige kan doen als hij me weer contacteert over dit euvel.

15 ANTWOORDEN 15