cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

problemen draadloos netwerk

2 REPLIES 2
yvette1970
Newcomer
Message 1 of 3
3,783 Views
Message 1 of 3
3,783 Views

problemen draadloos netwerk

Sinds dat wij een nieuw modem van Ziggo hebben gekregen geven onze twee Laptops problemen.

De ene die draait op Windows 10 is nu opgelost door een update van de driver die we kregen via Medion.

De andere die draait op Windows 7 geeft nog steeds problemen,ook daar n update van gekregen maar dan krijg ik de melding dat ik eerst de öude "driver moet verwijderen...Kan ik dat gewoon doen?Medion reageerde met:Kijk uit dat u de driver van de processor niet verwijderd....De modem geeft geen problemen op al onze Apple-producten en ook op Windows10 is het nu opgelost maar dit is een ellende.Telkens geeft de laptop aan dat de WIFI niet is ingeschakeld,soms kan ik hem dan handmatig inschakelen maar soms ook niet.Dan moet ik m opnieuw opstarten en dan lukt het weer wel...maar nadat de laptop uit is geweest staat ook de Wifi weer opnieuw weer uit.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest,ik ben echt niet handig met computers,maar meestal lukt t me na een tijdje vlooien wel,nu dus niet...

Alvast bedankt!

Yvette

2 REPLIES 2
yvette1970
Newcomer
Message 2 of 3
3,782 Views
Message 2 of 3
3,782 Views

Het betreft hier een Erazer.

model X6816

Anu
Scientist
Message 3 of 3
3,769 Views
Message 3 of 3
3,769 Views

Hoi @yvette1970

 

Bij het installeren van drivers kun je de oude inderdaad gewoon laten  verwijderen, en daarna de nieuwe versie installeren. Als het om een wifi driver gaat zal er met de processor niets gebeuren. 

 

Dat de wifi bij het opstarten standaard uitstaat is een instelling in de BIOS vermoed ik (Althans, dat is bij mijn notebook het geval), Deze optie heet bij mij de Wireless button status, en ik kan kiezen tussen off (dan staat hij dus altijd uit na starten), of Last state (Dan blijft hij staan zoals het was toen de notebook uitgeschakeld werd).

De  BIOS kun je openen door meteen bij het starten op F2 te drukken, en dan kijken of je ook de wireless button status kunt vinden, die op last state zetten, en dan opslaan en de notebook opnieuw opstarten met F10.

 

Groetjes, 

Anu

 

2 REPLIES 2