cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

MEDION® Robot stofzuiger MD 16192

2 REPLIES 2
jogo2
Beginner
Message 1 of 3
2,606 Views
Message 1 of 3
2,606 Views

MEDION® Robot stofzuiger MD 16192

Ik heb sinds gisteren een MEDION ® Robot stofzuiger MD 16192 in gebruik en ik heb zo mijn twijfels of dit wel een goede keuze was.  Veel heeft hij nog niet moeten werken, maar ik merk dat het toestel zich nogal snel vast rijdt.  Een tafelpoot is voldoende om het toestel een half uur te laten ronddolen zonder goed resultaat.  Op de 4 keren dat ik de HOME knop heb ingedrukt bleekt het toestel zijn laadstation niet te vinden.  Zelfs als ik het toestel om 50cm van het laadstation plaatste, reed het er nog ver van weg.  Heeft er verder nog iemand ervaringen met dit toestel. In de handleiding vond ik niet zo dadelijk instructies die dit gedrag kunnen beinvloeden. Op dit ogenblik heb ik een beetje het gevoel dat ik €129 heb weggesmeten.

2 REPLIES 2
jogo2
Beginner
Message 2 of 3
2,589 Views
Message 2 of 3
2,589 Views

Vandaag ging het poetsen als iets vlotter, maar de weg naar het basisstation vinden blijkt moeilijk.  Nadat ik op de home knop drukte bleeft die nog constant rondrijden alsof hij de ruimte aan het detecteren was.  Uiteindelijk heb ik hem 1m  voor het basisstation gezet en toen reed hij er dadelijk in om bij te laden.

Anu
Scientist
Message 3 of 3
2,577 Views
Message 3 of 3
2,577 Views

Hoi @jogo2

 

Zover ik begrijp is deze robotstofzuiger "dom", hij onthoudt niet waar hij geweest is en raad gewoon random door een ruimte, dus hij zal ook niet onthouden waar het basissation is. Ik vermoed dat hij dit op basis van een IR signaal terug zou moeten vinden, en daar heeft hij vrij "zicht" op het basisstation voor nodig, mogelijk blijft hij rondrijden tot hij het basisstation "ziet" en kan dokken?

 

Groetjes, 

Anu

2 REPLIES 2