annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

oranje gloed/schijn scherm medion erazer p6661

5 ANTWOORDEN 5
siebe5254
Beginner
Bericht 1 van 6
4.218 Weergaven
Bericht 1 van 6
4.218 Weergaven

oranje gloed/schijn scherm medion erazer p6661

ik heb nu sinds een paar dagen een oranje gloed in de rechter onderhoek van mijn scherm. de schijn verplaatst  zich ook naar de linker- en rechterrand. De schijn is alleen zichtbaar op een witte achtergrond en verdwijnt soms of wordt lichter en komt daarna weer terug. Het ligt niet aan de grafische kaart.aangezien je er op een ander scherm niets van ziet. Iemand een idee hoe dit komt? Ik ga voorzichtig met mijn scherm om dus denk niet dat het door druk komt. Iemand die weet of dit schadelijk kan zijn voor mijn scherm?

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
4.210 Weergaven
Bericht 2 van 6
4.210 Weergaven

Hoi @siebe5254

 

Is het misschien mogelijk om een foto van de vlek te maken en deze de posten? Is het probleem meteen wat duidelijker. 

Heeft je laptop toevallig een IPS scherm? Als ik zo zoek op oranje gloed kom ik uit bij een topic waar men aangeeft dat het iets is waar blijkbaar IPS schermen last van kunnen hebben (Bron), in dat geval lijkt het me niet dat het schadelijk kan zijn voor je notebook. 

 

Groetjes, 

Anu

siebe5254
Beginner
Bericht 3 van 6
4.194 Weergaven
Bericht 3 van 6
4.194 Weergaven

14741823_1093743224079914_210107751_n.jpg

Hallo @Anu

Hierboven een foto van de vlek. Op deze foto is het nog echt een vlek. Intussen is het verplaatst naar de linker, rechter en onderrand van mijn scherm. Het is minder opvallend aanwezig maar wel op een grotere oppervlakte. Het is inderdaad een IPS scherm. Had ook al naar meerdere oorzaken gezocht en dacht aan hetzelfde probleem, wou dit vragen aan iemand die hier meer verstand van heeft. 

 

Met vriendelijke groeten 

Siebe

Anu
Scientist
Bericht 4 van 6
4.175 Weergaven
Bericht 4 van 6
4.175 Weergaven

Hoi @siebe5254

 

De meeste voorbeelden die ik vind van de gloed in IPS schermen is op een donkere achtergrond, dus ik kan het niet zo goed vergelijken, maar als ik de foto bekijk ziet het er niet uit als een beschadiging. Als ik het goed begrijp zitten de plekken ook niet vast op 1 plek, dus het is ook niet zo dat er iets is ingebrand of zo. 

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk dat het inderdaad een eigenschap van het IPS scherm is. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

siebe098
Trainee
Bericht 5 van 6
4.145 Weergaven
Bericht 5 van 6
4.145 Weergaven

Hallo @Anu

 

De vlek is groter geworden en is nu gedeeltelijk paars. Hij is nu ook zichtbaar op donkere kleuren. Is dit normaal?

14872553_1101902513263985_1378225043_n.jpg

Met vriendelijke groeten

Siebe

Anu
Scientist
Bericht 6 van 6
4.127 Weergaven
Bericht 6 van 6
4.127 Weergaven

Hoi @siebe098

 

Dat lijkt me toch niet echt normaal, ik denk dat je het beste met Medion contact op kunt nemen om de notebook na te laten kijken :(.

 

Groetjes, 

Anu

5 ANTWOORDEN 5