annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

No Signal X5378

OPGELOST
8 ANTWOORDEN 8
Appelsapje
Beginner
Bericht 1 van 9
59.709 Weergaven
Bericht 1 van 9
59.709 Weergaven

No Signal X5378

Hallo luitjes, Van de week mijn computer verplaatst. Ik krijg nu de melding no signal op mijn monitor, ook piept de computer. 2 keer kort, 1 keer lang continu achter elkaar. Wat kan dat zijn?
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Reaguurder
Trainee
Bericht 5 van 9
65.701 Weergaven
Bericht 5 van 9
65.701 Weergaven

Hey Appelsapje,

 

De foutcode kan inderdaad betekenen dat de grafische kaart defect is maar ook dat deze geen signaal herkent van een monitor. Het is dus altijd even uitsluiten wat het probleem is.

Sluit je blauwe stekker(ook wel VGA of D-SUB genoemd) inderdaad aan op de horizontale aansluiting, de onderste.

 

Wellicht heb je nu weer beeld Robot Vrolijk

 

Groetjes,

 

Reaguurder.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Contessa
Explorer
Bericht 2 van 9
59.702 Weergaven
Bericht 2 van 9
59.702 Weergaven

Hallo @Appelsapje

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groete, Contessa
Reaguurder
Trainee
Bericht 3 van 9
59.692 Weergaven
Bericht 3 van 9
59.692 Weergaven

Goede morgen Appelsapje,

 

Welkom op dit forum!

 

Wellicht heb je een extra grafische kaart aangesloten zitten in je computer en sluit je de monitor aan op de poort van je moederbord.

Controleer of je kabel in de grafische kaart zit en probeer je computer opnieuw op te starten.

 

Weet je niet welke kabel dit is?

Volg de kabels van je monitor naar je computer. 1 kabel zal verdwijnen in je stopcontact, de andere kabel in je computer. Dit moet enkel 1 kabel zijn, tenzij je ook een groene plug naar beneden hebt lopen vanuit je monitor.

Haal de kabel die naar je computer loopt los van het moederbord en plaats deze in de grafische kaart.

 

Als het niet lukt laat dit dan weten, neem eventueel een foto van de achterkant van de pc dan markeer ik voor je waar de connector in moet.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Reaguurder

Appelsapje
Beginner
Bericht 4 van 9
59.683 Weergaven
Bericht 4 van 9
59.683 Weergaven

Hoi Reaguurder, Ik heb even gekeken en ik zie dat het beeldscherm met een kabel met een blauwe stekker is aangesloten, nu zie ik dat die aansluiting inderdaad 2 keer op mijn Pc zit, welke moet ik dan hebben, de bovenste (die zit zeg maar vertikaal, daar zit de kabel nu op), of de onderste? Ik las ook op internet dat de piepjes zouden betekenen dat de videokaart kapot is? Kan het dat niet zijn? In ieder geval bedank voor je hulp!
Reaguurder
Trainee
Bericht 5 van 9
65.702 Weergaven
Bericht 5 van 9
65.702 Weergaven

Hey Appelsapje,

 

De foutcode kan inderdaad betekenen dat de grafische kaart defect is maar ook dat deze geen signaal herkent van een monitor. Het is dus altijd even uitsluiten wat het probleem is.

Sluit je blauwe stekker(ook wel VGA of D-SUB genoemd) inderdaad aan op de horizontale aansluiting, de onderste.

 

Wellicht heb je nu weer beeld Robot Vrolijk

 

Groetjes,

 

Reaguurder.

Appelsapje
Beginner
Bericht 6 van 9
59.674 Weergaven
Bericht 6 van 9
59.674 Weergaven

Hoi Reaguurder, Ik heb intussen ook een beetje zitten rommelen met de kabels, en je hebt gelijk, ik had de monitor op de verkeerde poort aangesloten, en ik dacht nog wel dat ik zo goed opgelet had bij het aansluiten. Heel erg bedankt in ieder geval, ik kan weer verder!
RS13
Master NL
Bericht 7 van 9
59.666 Weergaven
Bericht 7 van 9
59.666 Weergaven

Hoi @Appelsapje, welkom in onze Community!

 

Mooi om te horen dat je probleem opgelost is. Op dit forum kun je het bij een post aangeven wanneer deze je probleem heeft opgelost, zo kunnen andere gebruikers die misschien hetzelfde probleem hebben, dat er een oplossing is,  en kunnen ze deze snel terugvinden. 

Je kunt een post als een oplossing markeren door op de knop "Als oplossing accepteren" te klikken. In dit geval heb ik dat alvast voor je gedaan bij het laatste bericht van @Reaguurder.

 

Groeten, 

Paul. 

 

Captain_Obvious
Apprentice
Bericht 8 van 9
59.651 Weergaven
Bericht 8 van 9
59.651 Weergaven

Maar wat als die horizontale aansluiting geen blauw connector heeft dan en mijn monitor wel?
Is daar ook iets voor?
Reaguurder
Trainee
Bericht 9 van 9
59.648 Weergaven
Bericht 9 van 9
59.648 Weergaven

Goede morgen Captain_Obvious,

 

Er zijn zogenaamde connectors voor die je blauwe connector om zetten naar een witte. Oftewel D-SUB naar DVI-I. Maar welke connector heeft jouw computer? Het kan zelfs zo zijn dat je monitor ook computer meerdere aansluitingen heeft en dat je de pc aan kunt sluiten met zeg bijvoorbeeld een HDMI kabel.

 

Via deze link vind je de adapter die ik bedoel: http://www.apfeltalk.de/community/attachments/dvi_to_vga_adapter-jpg.62139/

 

Pas op voor de DVI-I aansluiting, deze is voor DVI altijd goed, Het is de analoge aansluiting. DVI-D bestaat ook. Deze heeft een digitale aansluiting en meer pinnetjes in de connector. Maar dit heeft geen zin om om te zetten daar D-SUB enkel analoog is. Dit kan problemen geven als je kaart enkel een DVI-I aansluiting heeft en je een DVI-D connector gebruikt. Dit gaat niet passen.

 

Hier een link met een voorbeeld van een DVI-D naar D-SUB connector. http://www.ventincre.com/Product%20Images/DVI%20DVI-I%20(M)%20to%20VGA%20(F)%20Video%20Converter%20A...

 

Groetjes,

 

Reaguurder

8 ANTWOORDEN 8