annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Erazer P6661

3 ANTWOORDEN 3
Ozzie070
New Voice
Bericht 1 van 4
1.379 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.379 Weergaven

Medion Erazer P6661

De batterij van mijn laptop is al na gemiddeld 2 uur leeg! Ik gebruik 'm alleen voor browsen, emailen en zo nu en dan een Teams meeting. Games speel ik nooit.

Ik heb deze laptop al wat jaartjes, sinds 2017 geloof ik, maar toch... Mijn vriendin heeft een Acer uit hetzelfde bouwjaar en die gaat zeker wel 4 uur mee.

Ik heb er al een nieuwe batterij in gezet, maar dat maakt eigenlijk niks uit.

 

Heeft iemand tips? Of moet ik echt denken aan de aanschaf van een nieuwe? 

Tags (3)
3 ANTWOORDEN 3
Girlnod
Moderator
Bericht 2 van 4
1.364 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.364 Weergaven

Hallo @Ozzie070 

 

Een batterij die snel leeg loopt kan veel oorzaken hebben. Zijn er eventueel achtergrond programma's die de hele tijd aan staan? Dit kun je terug vinden via het taakbeheer. Heb je eventueel programma's die opstarten zodra de notebook is ingeschakeld? Wanneer je de notebook afsluit, word deze dan volledig afgesloten of in slaapstand gezet? Wanneer de notebook in gebruik is, word deze op batterij gebruikt of grotendeels aan de oplader? Hoeveel tabbladen zijn er gemiddeld open wanneer je op het internet zit?  Het kan er ook aan liggen hoe sterk de accu is die jouw notebook gebruikt en die de notebook van jouw vriendin gebruikt. De accu die officieel in jouw notebook zit is 2950 mAh.

 

Groetjes,

Girlnod

Ozzie070
New Voice
Bericht 3 van 4
1.359 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.359 Weergaven

Bedankt voor de feedback @gril 

Om een antwoord op je vragen te geven:

  1. Nee, ik heb niet veel achtergrond programma's draaien. Volgens Taakbeheer zijn dat processen met een 'Zeer laag' energieverbruik. In ieder geval de virusscanner (uiteraard) en wat programma's, waarmee ik op dat moment werk. Maar dat zijn geen zware programma's en als ik over het internet surf, heb ik voornamelijk één tabblad tegelijk open staan. 
  2. De notebook sluit volledig af, dus gaat niet in slaapstand.
  3. In het gebruik hangt de notebook voornamelijk aan netstroom, juist omdat de batterij zo kort meegaat. 

Ik las weleens dat je de grafische kaart in de BIOS kunt aanpassen om het energieverbruik terug te dringen. Klopt dat en zo ja, hoe doe ik dat?

Girlnod
Moderator
Bericht 4 van 4
1.353 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.353 Weergaven

Hallo @Ozzie070,

 

Waar was de nieuwe accu gekocht? Was dit bij MEDION zelf of bij een 3e partij? Hoe lang is de nieuwe accu al in gebruik of is deze recent aangeschaft?

Op je vraag over de BIOS kan ik informeren dat er geen aanpassingen mogelijk zijn om het stroomverbruik te verminderen. Je zou ook eventueel de buiten garantie lijn van MEDION kunnen contacteren zodat zij eventueel mee kunnen kijken naar het accuprobleem. Mogelijk hebben zij nog verdere tips voor dit model notebook. (0900-5433833 NL) (0900-5433833 BE)


Groetjes,

Girlnod.

3 ANTWOORDEN 3