annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Laptop MEDION ERAZER P17613 i7 - beeld valt weg en is enkel zichtbaar via externe monitor

11 ANTWOORDEN 11
Fernando
Trainee
Bericht 1 van 12
5.893 Weergaven
Bericht 1 van 12
5.893 Weergaven

Laptop MEDION ERAZER P17613 i7 - beeld valt weg en is enkel zichtbaar via externe monitor

MEDION ERAZER P17613 i7

  • Processor: Intel Core i7-9750H 
  • Windows 10 Home
  • Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 1650
  • Geheugen: 16 GB RAM
  • Capaciteit: 512 GB SSD & 1 TB HDD

Nieuw aangekocht via de website van Medion, geleverd einde 04/2020.

 

Mijn beeld valt zeer snel weg.

In begin begin duurde dit lang, maar de laatste keren geraakte ik zelfs niet op het bureaublad zonder een externe monitor (via HDMI) aan te sluiten.

Omdat ik de voorbije dagen niet meer met de laptop bezig geweest ben, hierbij mijn notities van vorige week:

"11/06: Scherm viel tot vorige week uitzonderlijk weg.

bij opnieuw opstarten/naar standby en terug leek het opgelost

Tijdens gamen wel zeer veel lawaai van de fan(s). Zoveel dat ik een headset aandoe enkel en alleen al omdat het lawaai zo storend is.
Dit was al zo bij de eerste game die ik testte: GTA IV op standaard-instellingen

Sinds enkele dagen heb ik ntensiever gegamed (4u/dag) en eenmaal het nu wegviel, viel het opnieuw weg na het opstarten/standby.
Sinds enkele dagen Fortnite, tevens op automatische instellingen.

Het scherm zelf is dan niet 100% zwart, maar met blauwe tinten en bovenaan zijn twe witte lichtjes te zien.

de laptop blijft functioneren; geluid blijft aan

bij verbinding met een extern scherm is het beeld effectief zichtbaar op het externe scherm

Vandaag heb ik na het opstarten enkel 5 minuten getypt in kladblok en viel het beeld weer weg.

Dan heb ik windows+ctrl+shift+B ingedrukt enkwam het beeld terug.

5 minuten later terug beeld weggevallen => opnieuw toetstencombinatie ingedrukt en beeld is terug

9u44: idem. 15 sec later hetzelfde, erna na 5 sec en heb ik de laptop maar permanent aan de externe monitor gelaten."

 

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

 

Voorts heb ik wat overzichtjes van de laptop bij basis gebruik en tijdens gaming (Fortnite).

Zijn daarbij instellingen die ik beter verander? Of iets in het BIOS?

(best daarbij wel zeer specifiek te zijn want ik ben al verschillende jaren niet meer intensief bezig met computer's).

11 ANTWOORDEN 11
Fernando
Trainee
Bericht 2 van 12
4.956 Weergaven
Bericht 2 van 12
4.956 Weergaven

Update van dit weekend:

Na bovenstaande heb ik met powerrecover de pc opnieuw geïnstalleerd met enkel de programma's Nvidia Geforce experience & Intell driver & support assistant.​
Echter blijft hetzelfde probleem: Beeld valt snel weg en is enkel zichtbaar op een externe monitor.

 

Gezien er geen reactie was op dit bericht, heb ik via probleemdiagnose een emailtje verzonden naar Medion.

Fernando
Trainee
Bericht 3 van 12
4.955 Weergaven
Bericht 3 van 12
4.955 Weergaven


@Fernando  schreef:

 

Voorts heb ik wat overzichtjes van de laptop bij basis gebruik en tijdens gaming (Fortnite).

Zijn daarbij instellingen die ik beter verander? Of iets in het BIOS?

(best daarbij wel zeer specifiek te zijn want ik ben al verschillende jaren niet meer intensief bezig met computer's).


Wat dit betreft wilde ik enkele screenshots van de prestaties in taskmanager en GPU-Z uploaden in jpg-formaat.  (7 in totaal)

Echter kreeg ik enkel gevaarsdriehoekjes te zien 🙂

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 12
4.861 Weergaven
Bericht 4 van 12
4.861 Weergaven

Hallo @Fernando

 

Je zou eens via je energiebeheer de laptop op 'Hoge prestaties' kunnen zetten. Misschien dat dit verschil maakt.

Anders zou je ervoor kunnen kiezen om het toestel een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (zorg wel eerst voor een goede back-up). 

 

Met vriendelijke groet,

REV

Fernando
Trainee
Bericht 5 van 12
4.852 Weergaven
Bericht 5 van 12
4.852 Weergaven

Ik heb de laptop een keer of drie volledig opnieuw geïnstalleerd zoals vermeld in het stappenplan in de probleemdiagnose in het service center.

na contact met pc-info NL werd de laptop teruggestuurd voor nazicht. Het beeld viel namelijk ook onmiddelijk weg na het scherm van positie te veranderen (maar dus ook behoorlijk snel zonder het scherm van positie te veranderen).

en zou de laptop op dit moment opnieuw onderweg zijn naar mij.

Hopelijk is het daarmee opgelost, anders een keer zoals je zegt op hoge prestaties zetten via energiebeheer

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 6 van 12
4.843 Weergaven
Bericht 6 van 12
4.843 Weergaven

Hi @Fernando 

 

Laten we er vanuit gaan dat het probleem dan inderdaad is verholpen als je n'm terug krijgt. 

 

Met vriendelijke groet,

REV

Fernando
Trainee
Bericht 7 van 12
4.724 Weergaven
Bericht 7 van 12
4.724 Weergaven

@REV:

Op het toegevoegde blad van Medion stond het volgende:

"Diagnose werkplaats:

Het apparaat vertoont een storing. (LCD sectie)

Maatregelen:

De volgende hardewarecomponenten zijn vervangen. (LCD sectie)"

 

Probleem duikt echter weer op.

Wat nu...?

einde april heb ik m gekocht en nu zo goed als 4 maanden later nog steeds geen werkende laptop.... echt niet fijn...

WZwijger
Tutor
Bericht 8 van 12
4.366 Weergaven
Bericht 8 van 12
4.366 Weergaven

Even voor de duidelijkheid.

Tijdens intensief gebruik valt het beeld alleen weg op het laptopscherm en niet op het externe scherm?

 

Wanneer het beeld wegvalt op het interne beelscherm kan het zijn dat een verbindingskabel tussen scherm en moederbord niet goed meer is of door warm worden van de laptop niet meer goed aansluit.

 

Wanneer alles wegvalt dus ook het beeld op het externe scherm en je kunt eigenlijk niets meer doen dan alleen uitzetten of op standby zetten en dan na enige tijd weer gebruiken.

Dan is er waarschijnlijk sprake van een probleem in de koeling van de processor.

Uit nood zet de computer zichzelf dan uit of wanneer de computer dit niet doet, gaat deze slecht functioneren.

 

Er moet dan een nieuwe koeling worden geplaatst.

 

Succes met de oplossing van uw probleem.

WZwijger.

verhoef31
New Voice
Bericht 9 van 12
3.141 Weergaven
Bericht 9 van 12
3.141 Weergaven

Ik heb hetzelfde gehad met mijn medion erazer er stond bij mij windows 7 op ik heb er een ssdschijf van 500 Gb in gezet en windows 10 geinstalleerd en het beeldscherm bleef toen zwart of iets blauwig ik heb toen met de FN toets en de F1 toets hem in de slaapstand gezet en nadat hij in de slaapstand stond dat kan je zien aan het ledje van de HD als die niet meer brand 

dan op een toets drukken b.v. spatie komt hij uit de slaapstand en dan heb je wel beeld op de interne monitor

groetjes 

verhoef31

Fernando
Trainee
Bericht 10 van 12
2.987 Weergaven
Bericht 10 van 12
2.987 Weergaven

@WZwijger :Dankjewel voor de tip.

In 2020 heb ik hem naar Medion teruggezonden en stond er op de nota dat er een kabeltje vervangen was.

Ondertussen werkte de laptop goed.

Sinds enkele dagen echter weer zwart scherm op laptop maar wel beeld op een extern scherm via HDMI.

Intensief heb ik de laptop niet echt gebruikt de laatste tijd, voornamelijk surfen op internet en emails.

Ik ga nog eens vragen om hem terug te sturen voordat de garantie verloopt, wanneer dit verlopen is, wil ik wel eens een andere koeling proberen

11 ANTWOORDEN 11