annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan geen custom fancurve instellen in Control Center

0 ANTWOORDEN 0
TheRie
Beginner
Bericht 1 van 1
183 Weergaven
Bericht 1 van 1
183 Weergaven

Kan geen custom fancurve instellen in Control Center

Titel. Ik heb een Erazer Beast X25 tweedehands gekocht want hoewel ik tevreden ben met mijn Erazer Defender P10, wilde ik toch net wat meer power. Ik heb Windows 11 laten installeren door iemand want ik kan dat zelf niet. Deze Erazer Beast X25 laptop kwam met Windows 10 toen ik hem kocht en ik wilde geen last hebben van de W10's EOL status binnenkort, dus ik besloot om Windows 11 te gaan gebruiken. Het MSN van de laptop in kwestie is 30031487 en de specificaties zijn als volgt: Ryzen R7 5800H, 32 GB DDR4 Ram, RTX 3080 met 16 GB aan videogeheugen.

Het heeft mij even geduurd om het Medion Control Center goed te kunnen gebruiken, maar het is mij uiteindelijk nog niet helemaal gelukt. Ik heb twee versies van het Control Center moeten installeren om überhaupt de laptopspecificaties te krijgen bijvoorbeeld (exact het probleem wat deze gebruiker had, vandaar dat ik zeg dat ik twee control centers heb moeten installeren), maar het ik kan geen fancurve instellen of een powerplan in het control panel vinden, iets wat wel heel eenvoudig was op mijn Defender P10 met het Control Center die daarbij hoort. Ik ben echt heel erg te spreken over het Control Panel van mijn P10, maar dit is echt zo anders en omslachtiger. 

Voordat ik het Control Center installeerde, bliezen de fans continue op 100% en zag ik mijn processor snelheid in Taakbeheer boven de 4 GHz zitten. Maar nu ik de twee control centers heb geïnstalleerd, blazen de ventilatoren continue heel zachtjes en gaan niet harder blazen bij een hogere temperatuur. De kloksnelheid van de processor is ook gezakt, naar max 4 GHz, maar vaak daaronder. Als ik een benchmarking software start of een game wil spelen, blijven de fans maar heel zachtjes draaien en wordt de laptop heel heet. Eigenlijk is hij onbruikbaar voor games op dit moment.

De fan 'curve' ziet er zo uit en ik kan het niet aanpassen. Beide grafieken worden een momentje rood als ik erop klik, maar voor de rest kan ik er niets mee. 

medion fan.png

Kan iemand mij helpen?

0 ANTWOORDEN 0
0 ANTWOORDEN 0