annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ERAZER Deputy P25 - Ventilator lijkt de blazen zonder reden

3 ANTWOORDEN 3
Frederiek
Beginner
Bericht 1 van 4
1.127 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.127 Weergaven

ERAZER Deputy P25 - Ventilator lijkt de blazen zonder reden

Hallo,

 

Weet iemand of er performance counters bestaan voor het monitoren van de snelheid van de ventilator voor de CPU en de dedicated GPU? De dedicated GPU is een NVIDIA GeForce RTX 3060.

 

De bedoeling is om via de prestatiemeter van Windows op te volgen welke ventilator draait terwijl ik niet bezig ben op de notebook. Ik heb namelijk de indruk dat een van de ventilators regelmatig staat de blazen zonder reden. Ik heb al performance counters gezet op het gebruik van CPU en GPU. Voor zover ik zie blijft het gebruik van de CPU altijd  onder 20%. En er is al helemaal geen reden voor de GPU om iets te verrichten, want op het moment dat ik de performance monitor start heb ik ook alle applicaties afgesloten. Binnen enkele minuten nadat ik de laptop lock (via Windows toets + L) begint een ventilator te blazen. De lucht die naar buiten wordt geblazen voelt trouwens koel aan. Zelfs na een uur. Dus het lijkt er niet op dat er echt iets moet worden afgekoeld. Van zodra ik een toets aanraak op de laptop, valt de ventilator onmiddellijk stil. 

 

Groeten,

 

Frederiek

Tags (4)
3 ANTWOORDEN 3
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 4
1.116 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.116 Weergaven

Hallo @Frederiek, en welkom bij de community.

 

Vertel ons de 8-cijferige MSN die gewoonlijk onder het notebook staat.
Mogelijk kan het probleem worden opgelost door een Bios-update, daarom is de momenteel op het apparaat geïnstalleerde versie ook van belang.

 

Gegroet,
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Frederiek
Beginner
Bericht 3 van 4
1.112 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.112 Weergaven

Hallo @EastClintwood,

 

MSN 30031987

 

Groeten,

 

Frederiek

Frederiek
Beginner
Bericht 4 van 4
1.102 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.102 Weergaven

@EastClintwood 

 

BIOS Version: 1.07.01RME1_00008

KBC/EC Firmware Revision: 1.07.02ME1

BIOS Build Date: 06/04/2021

 

Het betreft de ventilator aan de linkerkant van de notebook. Dat is de CPU fan.

 

Waar vind ik de meest recente BIOS software?

 

Op de volgende pagina vind ik enkel "Control Center" software. 

 

https://www.medion.com/be/nl/service/product-detail/30031987

 

Dit zijn mijn huidige fan speed instellingen.

 

Frederiek_0-1672418096054.png

 

Groeten,

 

Frederiek

 

 

3 ANTWOORDEN 3