cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

connecties op moederbord medion akoya P4130D (MD 8302)

3 REPLIES 3
Den_Flippen
Beginner
Message 1 of 4
2,923 Views
Message 1 of 4
2,923 Views

connecties op moederbord medion akoya P4130D (MD 8302)

Hallo,

ik wil het moederbord D3F3-EM2 v:1.0 15-KP9-011000 (SN: KP910G62300060) in een nieuwe case met RGB verlichting stoppen. Echter ik weet niet welke connectors ik kan gebruiken.

De originele voeding heb ik al in de nieuwe case gezet en terug aangesloten. 

USB 2.0 externe connectoren zaten er niet meer op, die moet ik niet meer aansluiten

Wat heb ik wel al aangesloten:

  • USB 3.0 = ok
  • Powerswitch en Powerled = ok
  • Audio = ok
  • TPM = weet niet wat ik hier kan op aansluiten
  • F_Panel = weet niet wat ik hier kan op aansluiten ( enkel powerswitch en powerled + en powerled - zitten er nu op; kan ik hier ook de resetswitch op aansluiten?)
  • CPU Fan = ok
  • Sys Fan = was nog aangesloten via originele AMD processor

In deze nieuwe case zitten nog eens 3 extra ventilatoren met RGB verlichting. Kan ik deze ook ergens aansluiten?

Ik heb er ook nog een Gigabyte GTX 970 WindForce, die ik nog liggen had, ingestoken.

Heeft iemand ergens een technisch schema met uitleg over alle connecties op het moederbord? Of een technische handleiding van dit moederbord, zodat ik kan zien of ik de extra fans en de RGB LED's ergens kan connecten?

 

(extra gegevens van de oorspronkelijke PC: Medion Akoya P4130 D; Model MT22; type: MED MT8142; MSN: 10021238)

In bijlage ook wat foto's van de voorlopige built-in met wat detailfoto's van vrije connectoren.

 

Hartelijk dank voor de tips, suggesties, informatie, help.ResizerImage600X800.jpgResizerImage800X600.jpgResizerImage840X630.jpgResizerImage1000X750.jpgResizerImage1120X840.jpg

Tags (3)
3 REPLIES 3
WZwijger
Tutor
Message 2 of 4
2,921 Views
Message 2 of 4
2,921 Views

Hallo @Den_Flippen ,

 

Elk moederbord is anders. Bij mijn systeem is geen handleiding geleverd voor het moederbord. Dat maakt het wel lastig, maar goed we kunnen we bij andere moederborden kijken om te bekijken wat de aansluitingen in de meeste gevallen regelen.

 

F_Panel zie uitleg hier: klik op de LINK

Ik heb zelf ooit een systeem gebouwd en ik herken al deze aansluitingen.

 

TPM: waarschijnlijk thermal performace monitor. Deze houdt in de gaten hoe het zit met de temperatuur van verschillende onderdelen op je moederbord, de snelheid van je fans, enz...

Maar kan ook Trusted Platform Module zijn, herop kun je een module aansluiten die te maken heeft met de veiligheid van je computer. Hoe dit werkt en of dit merk specifiek is, weet ik ook niet.

 

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.

 

Groeten,

WZwijger

Den_Flippen
Beginner
Message 3 of 4
2,911 Views
Message 3 of 4
2,911 Views

Bedankt voor je suggesties alvast. De resetswitch is daarmee ook al gekoppeld. Ben eens benieuwd of er nog suggesties van communityleden komen op mijn vraag.

Groetjes en happy computing verder. 🙂

WZwijger
Tutor
Message 4 of 4
2,905 Views
Message 4 of 4
2,905 Views

@Den_Flippen Heel eerlijk gezegd vind ik dat Medion zijn apparatuur wat dat betreft beter mag documenteren. Ik heb een GamePC gekocht recent, een razer en ik ben toch echt gewend dat er niet alleen een algemene handleiding bijzit, maar ook een handleiding van alle ingebouwde componenten. Voor mensen die meer verstand hebben van PC's is het nu toch een puzzeltocht. Ik vind dat je altijd vrij gemakkelijk toegang moet hebben tot informatie, zodat je weet wat wel of niet mogelijk is en waar alle aansluitingen voor dienen op bijvoorbeeld het moederbord. Bij mijn PC heb ik ze in ieder geval niet kunnen vinden en ook niet online.

 

Groeten,
WZwijger

3 REPLIES 3