annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

akoya E63007

6 ANTWOORDEN 6
LILY
Beginner
Bericht 1 van 7
3.247 Weergaven
Bericht 1 van 7
3.247 Weergaven

akoya E63007

zaterdag aangekocht in aldi

alles is aangesloten, lampje gaat aan, maar dat is ook alles

6 ANTWOORDEN 6
freyr
Apprentice
Bericht 2 van 7
3.228 Weergaven
Bericht 2 van 7
3.228 Weergaven

Ik kan alleen een standaard antwoord geven met dergelijk probleem. - meestal zit het probleem bij de connectie van het scherm.  Dus als je de mogelijkheid hebt "even" testen met een ander scherm.   

- Dat de stroom tot in de computer komt is OK ... want het lichtje brandt.

- Er zijn twee ventilators - één aan de achterkant - meestal begint die slechts te draaien als de computer het te warm krijgt ... dus principieel geen probleem als die niet draait - de andere zit aan de zijkant en koelt de processor "meestal" start die onmiddellijk - vervelend als die niet opstart maar niet direct een drama - maar wel goed nieuws als die draait

- Principieel is de computer dan aan het starten (die heeft nogal veel principes) en kan het probleem dus verder zitten. Een flauwe truuk is dan een eenvoudige "oude" hoofdtelefoon met een pinaansluting (jack 3.5mmm) aan te sluiten achteraan in het lichtgroen contactje. Windows geeft een pieptoontje en/of een sjingle bij het opstarten (geen idee of windows die dat doet bij de eerste start) ! Dus als je dat gepiep hoort is dat goed nieuws en zit het probleem  waarschijnlijk iets verder bij de schermaansluitingen  en/of het scherm. 

- De computer heeft achteraan twee scherm aansluitingen : een Display Poort aansluiting aangegeven met DP die tegenwoordig zelden wordt gebruikt en een HDMI poort - hiervoor zijn speciale kabels nodig om die aan te sluiten op het scherm ... en er zijn dikwijls problemen met die connectors die met de tijd vuil zijn geworden, slecht contact geven, of waarvan contactpinnetjes gebroken, verwrongen, of te kort zijn ... omdat men geprobeert heeft de verkeerde kabel in een verkeerde connector te wringen ! Dus die eerst visueel controleren !!!  als dat in orde is  en dan hopelijk ... zit het probleem bij het scherm ! dat vroeger misschien werd aangesloten via VGA ... als je dan de configuratie van het scherm verandert is misschien het probleem opgelost ... er bestaan ook HDMI naar VGA adapters - meestal gebruikt met oude projectoren maar daarmee heb ik slechte ervaringen - dikwijls zijn er dan probleem met het geluid of met de ratio van het beeld. 

oef good luck    

mariechristine
Newcomer
Bericht 3 van 7
3.098 Weergaven
Bericht 3 van 7
3.098 Weergaven

 

ik heb ook medion akoya E63007 bij Aldi gekocht vorige week.

al meer dan een week een oplossing aan het zoeken om deze toren in orde te krijgen.

 

ik heb een adaptor gekocht vga - hdmi voor het aansluiten van de monitor.

eerste adaptor - problemen met interferenties - doorlopend groene lijnen.

 

een nieuwe adaptor gekocht vga -hdmi - monitor in orde maar geen klank.

nergens een adapter te vinden vga -displayport.

 

ik heb al de parameters na gekeken en zelfs met luidsprekers krijg ik geen klank.

kan dit alleen verholpen worden door een monitor te kopen met een uitgang hdmi.

 

danku op voorhand voor jullie antwoorden.

 

groetjes - Chris

 

freyr
Apprentice
Bericht 4 van 7
3.094 Weergaven
Bericht 4 van 7
3.094 Weergaven

Hello,

"Normaal" heeft een displaypoort klank ... maar soms is het voor de klank alleen een inputpoort of een ouputpoort en niet beiden -

VGA- heeft geen klankkanaal maar sommige vga-schermen hebben ingebouwde luidsprekers - die moet je met een afzonderlijk klankkabeltje verbinden met de computer (standaard ??? lichtgroene connectors). Om het snel even ingewikkeld te maken ... HDMI en DVI hebben wel klankkanalen ... maar om klank toe te voegen is dat meestal erg problematisch ! De converters hebben meestal de mogelijkheid daaruit klank te isoleren maar niet omgekeerd.

Ik heb "ooit" via aliexpress een converter gekocht - Toen HDMI nog niet bestond had HP reeds "inoverende" calculators en desktops die een DisplayPoort hadden - codenaam was Thunderbold die hadden een beelduitgang maar geen klankuitgang - daarvoor was er een afzonderlijke connector. Ik heb zo'n converter tussen mijn rommel liggen. Het beeld via Displaypoort  naar HDMI, VGA, enz dus geen problemen en ik heb die op de Akoya E63007 aangesloten aan een oud VGA-scherm met luidsprekers en de klank met een los kabeltje - werkt perfect. Alleen wat problemen met de coordinaten van de muispointer om stukken van het scherm te copiëren en die op 100% moeten staan  en dus juist moeten afgesteld worden op de computer.

Ik heb dus wat gezocht op AliExpress 

De webwinkel is Cabledeconn   (mischien Cabledecom met achteraan een m)

"Mini DP Thunderbolt vers HDMI 4K VGA DVI 1080P 3in1 câble adaptateur convertisseur pour Macbook Air Imac Macbook Pro 2017 produit chaud."

Het is een klein vierkantig doosje - aan één hoek vertrekt een kabeltje van 15 cm naar de DP-poort van je computer.

Aan de andere kant is het hoekje afgesneden en is er een connector naar HDMI (dus klank wordt niet toegevoegd !!!) en op de zijkanten zit een connector naar DVI en VGA - dat spul kost iets meer dan 11 euro naargelang de verminderingen - wordt gratis verzonden ... maar het kan meer dan een maand duren voor het toekomt ! De link is hopeloos lang ! 

https://fr.aliexpress.com/item/32824782112.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2fb83820CHtglh&algo_pvid=7...

freyr
Apprentice
Bericht 5 van 7
3.092 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.092 Weergaven

Ik weet niet hoe ik mijn vorig antwoord moet editeren ... maar ik heb wel een pogingen gedaan van VGA op een andere computer naar HDMI met een hoop problemen ... omdat aan d'univ waar ik les geef de projectoren tegen de zoldering alleen via een HDMI kabel kunnen gestuurd worden.

Ik ben er nooit in geslaagd de klank toe te voegen op die HDMI en de schaal van de wiskundige tekeningen wordt niet gerespecteerd (een vierkant is een rechthoek, enz ) Ik had die converter aangekocht via Beilink op aliexpress - dus een afrader ! Wel opletten het was een converter VGA op de computer naar HDMI op de projectoren (schermen) - Ik heb begrepen dat wat je zoekt een converter is van  een Displaypoort op de computer naar een VGA-scherm.  

WZwijger
Tutor
Bericht 6 van 7
3.084 Weergaven
Bericht 6 van 7
3.084 Weergaven

@LILY 

 

Heb je een MD nummer of een MSN nummer. Ik kan het type PC niet vinden en daardoor weet niet ik precies welke hardware is jouw PC zit.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

 

(Voor alle duidelijkheid:

Wanneer een HDMI signaal wordt omgezet naar een VGA signaal via een converter => geen geluid. Je kunt dan je geluid krijgen van je geluidskaart, meestal groene plug achterin de computer.

Converters geven zeer vaak problemen!)

freyr
Apprentice
Bericht 7 van 7
3.079 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.079 Weergaven

Tussen mijn rommel nog een Displayport naar HDMI converter gevonden (iets van het merk Ivanky). De DP-poort op de computer geeft de klank door naar de HDMI van het scherm. Daartussen zat zelfs een HDMI-switchbox zodat ik verscheidene computers op de projector kon aansluiten. Daarna de logische verbinding gebruikt HDMI op computer naar HDMI op de projector (klank en beeld werken natuurlijk ook). 

Als je van plan bent de HDMI-connectorpoort of de DP-connectorpoort op de computer te gebruiken moet je wel opletten. Als je de groene jackconnector achteraan of rechts vooraan inplugt om de klank via die uitgangen te gebruiken (hoofdtelefoon of luidsprekers) wordt de klank op de andere uitgangen afgezet. Er is waarschijnlijk via de de klank (luidsprekertje rechts onderaan op het scherm en daar de "klankmenger" activeren (geen idee hoe dat noemt in het nederlands) om die klankuitgangen afzonderlijk te regelen.  

 

6 ANTWOORDEN 6