annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wel opstartgeluiden maar computer start niet op

8 ANTWOORDEN 8
A187
Newcomer
Bericht 1 van 9
3.107 Weergaven
Bericht 1 van 9
3.107 Weergaven

Wel opstartgeluiden maar computer start niet op

Ik heb een Medion Akoya P5385E desktop PC die sinds gisteren niet meer op wil starten. Wanneer ik de computer aan zet hoor ik de normale opstartgeluiden maar op het scherm krijg ik niets te zien.

 

Ik heb al een ander beeldscherm en een andere beeldschermkabel geprobeerd maar zonder succes, aan het beeldscherm ligt het dus niet. Normaal gesproken licht de aan-/uitknop blauw op wanneer de pc aan staat maar dat doet hij nu niet meer. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen is? Alvast bedankt!

8 ANTWOORDEN 8
Girlnod
Moderator
Bericht 2 van 9
3.102 Weergaven
Bericht 2 van 9
3.102 Weergaven

Hallo @A187

 

Hoe lang blijven de opstart geluiden doorgaan? Valt de computer dan ook vanzelf uit of moet je hem nog handmatig uitzetten? Heb je eventueel gekeken of er restspanning in de PC zit? Word de PC volledig afgesloten na gebruik of enkel in slaapstand gezet? Wanneer was de laatste keer dat de computer volledig uitgezet was? Maakt de computer andere geluiden dan voorheen?

 

Eventuele restspanningen zouden op de volgende manier verwijderd kunnen worden: 

1. Schakel de PC uit
2. Zet de schakelaar aan de achterzijde van de PC op 0
3. Haal de stekker van de stroomtoevoer uit de PC
4. Druk 10 maal op de powerknop aan de voorzijde van de PC
5. Bevestig de stekker van de stroomtoevoer weer aan de PC
6. Zet de schakelaar aan de achterzijde van de pc weer op 1

 

Groetjes,

 

Girlnod. 

A187
Newcomer
Bericht 3 van 9
3.100 Weergaven
Bericht 3 van 9
3.100 Weergaven

Hoi Girlnod,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om de restspanning eraf te halen maar dat maakt geen verschil helaas.

 

De opstartgeluiden hoor je ongeveer een seconde of 10, dan hoor je twee piepjes en vanaf dat moment hoor je alleen nog de (ik denk) ventilator draaien. De computer valt niet uit, die moet ik zelf weer uitzetten met de aan-/uitknop.

 

Normaal gesproken sluit ik de computer na gebruik altijd volledig af. Ik heb de computer een dag ervoor ook gewoon kunnen gebruiken en afgesloten zonder iets vreemds te merken.

 

De computer maakt nu geen andere geluiden dan voorheen, in ieder geval niets wat mij opvalt, het enige dat me wel was opgevallen is dat de aan-/uitknop niet meer blauw oplicht wanneer je de computer start maar heb geen idee of dat ook iets wil zeggen?

 

 

 

Girlnod
Moderator
Bericht 4 van 9
3.098 Weergaven
Bericht 4 van 9
3.098 Weergaven

Hallo @A187 

 

Hmmm dat is inderdaad wel apart. Vooral omdat de aan/uit knop geen licht meer geeft. Heb je toevallig het MSN nummer van de PC voor me? Misschien dat ik wat specifieker kan kijken wat het probleem kan veroorzaken. Word de PC ook regelmatig gereinigd? Misschien kan het zijn dat er te veel stof in de PC zelf zit, dit kan ook voor problemen zorgen in sommige gevallen.


Groetjes,

 

Girlnod. 

A187
Newcomer
Bericht 5 van 9
3.096 Weergaven
Bericht 5 van 9
3.096 Weergaven

Het MSN nummer is 10021363. De PC is naar mijn weten nooit gereinigd dus dat er veel stof in zit zou heel goed kunnen. Ik ben een behoorlijke leek wat betreft computers, is dat iets dat ik zelf kan doen? Anders kan ik eens kijken of dat een verschil maakt.

Girlnod
Moderator
Bericht 6 van 9
3.091 Weergaven
Bericht 6 van 9
3.091 Weergaven

@A187 

 

Sinds het product tussen de 4 a 5 jaar oud is zou het inderdaad voor problemen kunnen zorgen. Er zijn tips op youtube hiervoor. Heb een Engelstalig voorbeeld toegevoegd zodat je kan zien hoe het ongeveer in zijn werk gaat. Dit is een video met een iets minder grondige schoonmaak maar geeft wel de belangrijkste punten weer.

 

How to Clean Your PC | Computers and Coffee - YouTube

 

Groetjes,

 

Girlnod. 

A187
Newcomer
Bericht 7 van 9
3.088 Weergaven
Bericht 7 van 9
3.088 Weergaven

Ik heb hem voor het oog redelijk stofvrij kunnen maken maar wat er nog in alle gaten en hoekjes zit....Durf het niet aan om hem verder uit elkaar te halen, daarvoor weet ik er veel te weinig vanaf, ben bang dat ik meer schade zal aanrichten dan dat ik het beter maak.

 

Het stofvrij maken wat ik heb gedaan heeft overigens verder geen verschil gemaakt, nog steeds dezelfde problemen helaas....Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Anders is het misschien beter om hem maar gewoon naar een reparatiewinkel te brengen.

 

 

Girlnod
Moderator
Bericht 8 van 9
3.086 Weergaven
Bericht 8 van 9
3.086 Weergaven

Hallo @A187 

 

Ik ben er bang voor dat er verder niet veel meer getest kan worden. Het beste wat je kan doen is ermee naar een reparatiewinkel gaan en een offerte opvragen voor de kosten om te kijken of het qua prijs het waard is om de computer te laten repareren.

 

Groetjes,

 

Girlnod. 

A187
Newcomer
Bericht 9 van 9
3.084 Weergaven
Bericht 9 van 9
3.084 Weergaven

Ga ik doen, erg bedankt voor je hulp!

8 ANTWOORDEN 8