annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vervangende tweede monitor werkt niet

1 ANTWOORD 1
Millennyum
Newcomer
Bericht 1 van 2
782 Weergaven
Bericht 1 van 2
782 Weergaven

Vervangende tweede monitor werkt niet

Ik had de volgende setup:
- PC (Medion Akoya P5108 D) met VGA-uitgang en HDMI-uitgang
- Verbonden via HDMI>DVI-kabel met monitor 1 (HP Compaq LA1951g)
- Verbonden via VGA-kabel met monitor 2 (Olidata CP170S)
 
Dit werkte prima.
 
Monitor 2 vond ik te klein en heb ik vervangen door een groter exemplaar (niet nieuw - een oud beestje via Markplaats). Nieuwe setup:
- PC met VGA-uitgang en HDMI-uitgang
- Verbonden via HDMI>DVI-kabel met monitor 1 (HP Compaq LA1951g)
- Verbonden via VGA-kabel met monitor 3 (HP Compaq LA2205wg)
 
Bij het opstarten gaf mijn computer steeds een lange en twee korte piepjes (video card memory issue) en wilde niet verder opstarten. Monitor 3 toonde daarvoor nog even in beeld: "Auto adjustment in progress" en liet soms ook zien dat die gewoon op VGA stond ingesteld.
 
Het vreemde is, dat als ik de VGA-kabel eruit laat bij het opstarten en de PC alleen opstart met monitor 1, en de VGA-kabel pas inplug na het opstarten, monitor 3 prima werkt! Maar het is natuurlijk geen doen om iedere keer als ik de PC wil gebruiken, onder het bureau te moeten kruipen om een kabeltje in te pluggen.
 
Alle instellingen staan op de aanbevolen instellingen per scherm (monitor 1 op 1280x1024 en 60hz, monitor 3 op 1680x1050 en 60hz; monitor 2 stond voorheen op 1280x1024).
 
Ik heb verschillende combinaties geprobeerd, met wisselende resultaten:
1) Monitor 1 via HDMI>DVI / monitor 3 via VGA: computer start niet op, tenzij ik de VGA-kabel pas na opstarten inplug.
2) Monitor 1 via VGA / monitor 3 via HDMI>DVI: Alleen monitor 3 geeft beeld. Monitor 1 wordt gedetecteerd door de computer als tweede monitor, maar geeft geen beeld.
3) Monitor 1 via VGA / monitor 3 niet aangesloten: computer start op, maar monitor 1 geeft geen beeld.
4) Monitor 1 niet aangesloten / monitor 3 via VGA: monitor 3 geeft beeld.
5) Monitor 1 via HDMI>DVI / monitor 3 niet aangesloten: monitor 1 geeft beeld.
6) Monitor 1 niet aangesloten / monitor 3 via HDMI>DVI: monitor 3 geeft beeld.
 
Als ik monitor 3 op een lagere resolutie zet (bv. 1280x1024 zoals de vorige), start de computer zonder piepjes op maar heb ik geen beeld. 
Als ik monitor 3 welk aansluit op de VGA-kabel, maar uitzet bij het opstarten, krijg ik ook piepjes bij het opstarten.
 
In de originele set-up was de monitor met HDMI de hoofdmonitor. In de nieuwe situatie is de VGA-monitor de hoofdmonitor. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.
 
Ik snap er helemaal niks meer van. Wat is het probleem en hoe zorg ik ervoor dat beide monitors beeld geven?
1 ANTWOORD 1
Millennyum
Newcomer
Bericht 2 van 2
780 Weergaven
Bericht 2 van 2
780 Weergaven

(ik kan de verwijder-optie voor een reactie niet vinden)

1 ANTWOORD 1