cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Riser voor te klein (1x) PCIe slot op MD8881

3 REPLIES 3
AdG
Beginner
Message 1 of 4
2,243 Views
Message 1 of 4
2,243 Views

Riser voor te klein (1x) PCIe slot op MD8881

Hallo, ik heb een MEDION AKOYA P5360 E (MD 8881). Ik wil een 4x PCIe kaart inbouwen, maar de nog vrije sloten zijn 1x. Daarvoor heb ik een riser nodig, die van 1x naar 16x gaat. Heeft iemand daar ervaring mee? Het mag ook van een ander type pc (desktop) zijn.

3 REPLIES 3
Anu
Scientist
Message 2 of 4
2,224 Views
Message 2 of 4
2,224 Views

Hoi @AdG

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, en mijn eerste ingeving wasook: dat gaat nooit werken, maar na wat googlen zie ik dat het in principe wel mogelijk is om met een riser van x1 naar x16 te gaan, en een x4 kaart is wel aan te sluiten op een x16 slot. Punt is dan wel dat je maar 1 lane op het moederbord beschikbaar hebt, en daarmee dus ook maar 1/4e van de potentiele bandbreedte, ik weet niet of dit mogelijk problemen zal opleveren met de kaart die je wilt plaatsen? 

 

Groetjes, 

Anu

AdG
Beginner
Message 3 of 4
2,220 Views
Message 3 of 4
2,220 Views

Bedankt voor je reactie. Dit had ik ook al gelezen, maar ik wil graag weten of iemand ervaring heeft dat het ook echt werkt.

Anu
Scientist
Message 4 of 4
2,211 Views
Message 4 of 4
2,211 Views

Daar kan ik je helaas niet mee helpen, heb die ervaring inderdaad niet. Misschien is het wel nog handig om erbij te vermelden wat voor kaart je precies wilt plaatsen? Misschien dat dat ook nog verschil maakt? 

 

Groetjes, 

Anu

3 REPLIES 3