abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Nieuwe videokaart in PC

10 ANTWORTEN 10
PC-gebruiker
Beginner
Nachricht 1 von 11
5.476 Aufrufe
Nachricht 1 von 11
5.476 Aufrufe

Nieuwe videokaart in PC

Mijn PC uit 2012 (Artikelnummer: 50031204, MEDION® AKOYA® PC P5708 E) werkt nog prima. Ik heb er een nieuwe videokaart erin gezet: Gigabyte GeForce GV-N710D5-2GL en de juiste drivers geïnstalleerd: het beeld is goed.

 

Echter, het opstarten van de PC duurt nu heel lang, en veel langer dan met de oude videokaart.

Als ik de PC aanzet, dan krijg ik een zwart scherm met de tekst “druk op DEL voor Bios of F8 voor boot-menu”, en ik hoor een piep.

Dan gebeurt er een tijd lang (30 seconde of zo) niks, en dan piept ie nog een keer.

Daarna gebeurt er weer een tijd lang niks en piept ie weer.

Uiteindelijk komt het Windows scherm en loopt ie door en is de PC opgestart.

 

Het zeer trage opstarten lijkt me niet de bedoeling. Het zou een Bios-probleem kunnen zijn, maar ik weet niet welke instelling ik daar voor kan aanpassen.

Ik wil graag mijn oude PC met de nieuwe videokaart nog even gebruiken, wie kan mij helpen met mijn probleem?

10 ANTWORTEN 10
PC-gebruiker
Beginner
Nachricht 11 von 11
733 Aufrufe
Nachricht 11 von 11
733 Aufrufe

Dag WZwijger,

 

Dank om alles op een rijtje te zetten. 

M.b.t.

1. Tja, als de techniek backward compatible is, dan zou mijn kaart compatible moeten zijn met mijn moederboard. Meer dan jij hierover al aangeeft kan ik daar ook niet van maken. 

2. Die vind ik lastig; als het aan de voeding ligt, dan kan ik beter een keer een heel nieuwe PC kopen. Mijn idee was om enkel een andere kaart er in te zetten, verdere investeringen vind ik niet meer de moeite waard voor deze P.C.

3. Alle stekkers zijn aangesloten; met de oude kaart werkt alles naar behoren. 

4. Dat is een goede tip: om eerst de oude drivers te verwijderen. Ik denk echter niet dat dat mijn probleem verklaart/oplost.

5. Er is zo ver ik weet geen onboard videokaart, aangezien ik geen enkele video-aansluiting zie (los van die van de videokaart uiteraard). 

 

Nogmaals dank voor je hulp, en alle begrip dat dit op afstand lastig op te lossen!

 

Groeten, 

   PC-gebruiker

 

10 ANTWORTEN 10