annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya P2228D moederbord

4 ANTWOORDEN 4
malik
New Voice
Bericht 1 van 5
3.477 Weergaven
Bericht 1 van 5
3.477 Weergaven

Medion Akoya P2228D moederbord

Goedenavond,

Na het hulp van Ano kon ik gerust nieuwe PSU kopen en 1050 TI installeren , en natuurlijk ook nieuwe Ram van 8GB , maar dan komt het vraag. Kan ik meer dan 8GB uitbreiden met het standart moederbord van Akoya P2228D? Of moet ik dan nieuwe moederbord kopen, en wat moet ik opletten bij kopen van nieuwe moederbord, en aanschaffen? moet ik dan nieuwe Windows kopen? Verlies ik al mn data? etc etc?

Alvast bedankt voor het moeite 😄
4 ANTWOORDEN 4
malik
New Voice
Bericht 2 van 5
3.475 Weergaven
Bericht 2 van 5
3.475 Weergaven

Sorry ik bedoelde 'Anu', foutjee van mij 😛
Anu
Scientist
Bericht 3 van 5
3.460 Weergaven
Bericht 3 van 5
3.460 Weergaven

Hoi @malik

 

Ano klinkt ook niet verkeerd hoor, er zijn ergere typo's die je kunt maken ;). 

Wat betreft het geheugen, de meeste moederborden tegenwoordig kunnen wel 8 GB per slot aan, maar ik heb dat voor deze PC helaas nergens terug kunnen vinden dus ik weet het niet zeker. Wat heb je nu aan geheugen geplaatst? 2x 4 GB? of 1x 8? Als hij 1x 8 aankan, zal 2x 8 zowieso ook wel werken, als je nu 2x 4 hebt, zou je het misschien voor de zekerheid eens na kunnen vragen bij Medion zelf.

 

Het moederbord zelf vervangen is een wat ingrijpendere klus, daarbij moet je bijvoorbeeld ook opletten dat je een moederbord met hetzelfde socket hebt als origineel, anders kun je de CPU niet overzetten. (De Intel Core i3-4160 heeft socket FCLGA1150).

En daarnaast zul je inderdaad waarschijnlijk een nieuwe Windows licentie nodig hebben, de meegeleverde licentie is gekoppeld aan onder andere het moederbord. Als je windows opnieuw installeerd wordt normaal je C: partitie inderdaad ook gewist, maar daar kun je op voorhand wel nog een backup van maken uiteraard. 

 

Groetjes, 

Ano 😉

 

 

 

 

malik
New Voice
Bericht 4 van 5
3.449 Weergaven
Bericht 4 van 5
3.449 Weergaven

Yess. Ik heb begrepen dat moederbord van P2228D, (H81H3-EM2) heet. En ik zochte op bij Userbenchmarks en ik zag dat het tot 16GB uitbereidbaar is. Dus ik hoef geen moederbord te wisselen. Heel erg bedankt Anu 😄
Anu
Scientist
Bericht 5 van 5
3.432 Weergaven
Bericht 5 van 5
3.432 Weergaven

Graag gedaan 🙂

4 ANTWOORDEN 4