annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

[MEDION AKOYA P56000 (MD 34030) A-NL] Beeld valt soms weg na update AMD graphics driver

6 ANTWOORDEN 6
BerndGaykema
New Voice
Bericht 1 van 7
3.888 Weergaven
Bericht 1 van 7
3.888 Weergaven

[MEDION AKOYA P56000 (MD 34030) A-NL] Beeld valt soms weg na update AMD graphics driver

Sinds ik de videodriver van de graphics card geupdate heb naar de laatste versie (dat is nu versie 18.9.5) valt soms spontaan het beeld weg. Eerst wordt het scherm helemaal wit, daarna zwart. Het enige wat resteert is een langdurige druk op de power knop.

De updates komen vanzelf langs: Radeon's update programma komt het de melding "dat er een nieuwe versie klaar staat".

 

Ben nu terug, na een schone installatie, op de laatste Medion versie (17.10).

 

Waar ligt dit aan? Is de videokaart van mijn Medion PC niet geschikt om nieuwere updates te draaien?  Het schijnt een Radeon RX-460 te zijn. Of is het een "special", low budget uitvoering ...

6 ANTWOORDEN 6
Anu
Scientist
Bericht 2 van 7
3.711 Weergaven
Bericht 2 van 7
3.711 Weergaven

Hoi @BerndGaykema

 

Zover ik tegenkom zou er een RX560 in de MD 34030 moeten zitten? Heb je wel de juiste drivers dan?

Verder lijkt het me zowieso niet een kwestie van drivers niet aan kunnen, zolang de drivers specifiek voor die kaart geschreven zijn moet de kaart het iig wel aankunnen. Het kan natuurlijk wel dat bepaalde drivers juist conflicten geven met andere geinstalleerde software of zelfs Windows. 

 

Groetjes, 

Anu

BerndGaykema
New Voice
Bericht 3 van 7
3.702 Weergaven
Bericht 3 van 7
3.702 Weergaven

Verkeerd kan het niet zijn: de driver wordt volledig automatisch geïnstalleerd.
Ik heb wel begrepen dat de Radeon kaart in deze PC geen voorwardige RX-560 is, maar een geupgrade RX-460, die door Medion om marketing-technische redenen RX-560 wordt genoemd. Of is dit een broodje aap verhaal?

Anu
Scientist
Bericht 4 van 7
3.695 Weergaven
Bericht 4 van 7
3.695 Weergaven

Hoi @BerndGaykema

 

Daar heb ik in iedergeval nog nooit van gehoord, waar heb je die info vandaan?  Lijkt me wel raar, de beide kaarten zijn op een andere architectuur gebaseerd zijn (RX460 is Baffin, RX560 is Polaris 21), lijkt me niet dat je dat niet zomaar kunt aanpassen?

 

Groetjes, 

Anu

BerndGaykema
New Voice
Bericht 5 van 7
3.691 Weergaven
Bericht 5 van 7
3.691 Weergaven

Zie hier.
Scroll naar beneden tot aan melding van Freddy van 24 nov 2017.

Ik heb nu de originele driver van Medion geïnstalleerd en tot nu toe geen vastlopende PC meer.

Anu
Scientist
Bericht 6 van 7
3.682 Weergaven
Bericht 6 van 7
3.682 Weergaven

Hoi @BerndGaykema

 

Op de link wordt aangegeven dat het om een variant van de RX560 zou gaan die kwa prestaties vergelijkbaar is met de 460, maar ik kan het niet terugvinden in de bronnen die hij aanhaalt, het zou daar in de comments moeten staan maar ik vind geen comments :P. 

 

Hoe dan ook, belangrijkste is dat het op dit moment werkt 🙂

 

Groetjes, 

Anu

BerndGaykema
New Voice
Bericht 7 van 7
3.408 Weergaven
Bericht 7 van 7
3.408 Weergaven

Zit nu op versie 17.12 en heb geen last meer van wegvallend beeld.
Ik sla de 18 serie maar over en ga, wanneer 19 beschikbaar is, het wel weer eens proberen.

Toch apart dat de videokaart van Medion updates niet goed aankan. De voeding is misschien te krap?

6 ANTWOORDEN 6