annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

HDD Hot Swapbay

2 ANTWOORDEN 2
omawol
New Voice
Bericht 1 van 3
1.999 Weergaven
Bericht 1 van 3
1.999 Weergaven

HDD Hot Swapbay

Op de HDD swapbay kan je geen andere OS installeren want dit vindt de BIOS niet goed.
( Lang leve microsoft, want na wijziging in bios dan start WIN 10 niet meer op ). De toegevoegde waarde van de HDD swapbay is er eigenlijk niet om snel van OS te wisselen.

De 2.5″ HDD of SSD en deze moet je vast schroeven in het rack, het snel wisselen met 2.5″ is daarmee niet mogelijk. De schroefjes komen aan onderkant vh rack tegen de kast en hierdoor gaat de slede lastig in HDD swapbay. Extra slede of los rack voor in de HDD swapbay, deze worden niet door Medion geleverd.

 

Voor het uitbreiden met extra ruimte kan tegenwoordig ook super snel met USB 3.0 en via een USB docking station
Daar passen 1x of 2x 2.5″ + 3.5″ HDD in. Docking zijn extern gevoed, geen probleem met overload van de USB poort.

 

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
1.986 Weergaven
Bericht 2 van 3
1.986 Weergaven

Hoi @omawol

 

Afgaande op je andere topic, gaat de 2e installatie om een Windows 7 installatie? Op zich is het dan wel logisch dat je niet snel kunt wisselen, aangezien Windows 7 gebaseerd is op legacy BIOS, en Windows 10 op UEFI.

Ik denk overigens dat zo'n hotswap bay ook meer bedoeld is voor het uitbreiden van opslag, en niet direct voor het gebruiken van meerdere besturingssystemen. 

 

Groetjes, 

Anu

omawol
New Voice
Bericht 3 van 3
1.978 Weergaven
Bericht 3 van 3
1.978 Weergaven

Ik heb 2x  medion PC gekocht, de Desktop en de Notebook en die andere topic gaat over de notebook 🙂

Desktop moet je heel veel in BIOS wijzigen om CSM aan de gang te krijgen en dan doet WIN 10 het niet meer.

Sorry,

onder WIN 10 zie geen toegevoegde waarde voor de HotSwap bay ( zie mijn vorige bericht over HDD via USB 3.0 )

2 ANTWOORDEN 2