annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

HD in wisselframe

OPGELOST
3 ANTWOORDEN 3
Jannel
Beginner
Bericht 1 van 4
2.599 Weergaven
Bericht 1 van 4
2.599 Weergaven

HD in wisselframe

Mijn medion heeft een wisselframe voor een extra harrdisk.

Als ik daar een harddisk in plaats, wordt deze niet herkend, ook niet middels schijfbeheer.

Schijf betreft een samsung HD 204 UI / Z4 van 2TB en  is geformatteerd (was oude externe schijf)

Wordt ook niet zichtbaar na  herstart PC

Heeft iemand een opossing?

 

Groetjes,

Jan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
3.187 Weergaven
Bericht 4 van 4
3.187 Weergaven

Hoi @Jannel

 

Volgens mij kun je voorkomen dat de schijf tijdens het booten gezien wordt door te zorgen dat de 1e partitie op de schijf een FAT32 partitie is. De grootte van die partitie maakt niet uit, dus ik zou de minimaal mogelijke grootte pakken, en de rest van de schijf indelen in een of meer NTFS partities, net wat je zelf wilt. Nadeel is wel dat je daarvoor de huidige partitie moet verwijderen, omdat je met het verkleinen van een partitie alleen een stukje achter de partitie vrij kunt maken, niet ervoor. 

Op deze manier heb ik in het verleden een keer problemen opgelost toen mijn PC niet meer op wou starten zolang een specifieke externe hardeschijf aangesloten was. 

 

Groetjes, 

Anu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
2.596 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.596 Weergaven

Hoi @Jannel

 

Ik kan me eigenlijk maar 2 dingen bedenken die er mis zouden kunnen gaan, of de schijf maakt geen goed contact met de stekkers, of de schijf is stuk.  Heb je eerder al andere schijven in het frame gehad die wel werken?

En is de slede ver genoeg doorgedrukt, Misschien dat de stekkers nog niet helemaal op hun plek zitten? Misschien kun je de zijkant van de kast eens openen en kijken of je van daaruit kunt zien of alles netjes op zn plek zit. 

Mocht je daar niets aan kunnen zien kun je ook nog eens proberen de schijf rechtstreeks intern op het moederbord aan te sluiten als 2e schijf, als dat ook niet werkt, weet je dat het aan de schijf licht, werkt dat wel, dan moet er iets met het wisselframe aan de hand zijn. 

 

Groetjes, 

Anu

Jannel
Beginner
Bericht 3 van 4
2.583 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.583 Weergaven

Inderdaad, pc open gehad en schijf aangeduwd zodat hij contact maakte. Werkt dus.

Alleen probeert de pc nu ook op te starten vanaf die schijf hetgeen niet lukt en uiteindelijk (na flink wat vertraging) start hij toch op vanaf de c-schijf.

Ik heb al in de bios gekeken maar daar zie ik geen mogelijkheid om via de ssd op te starten.

Anu
Scientist
Bericht 4 van 4
3.188 Weergaven
Bericht 4 van 4
3.188 Weergaven

Hoi @Jannel

 

Volgens mij kun je voorkomen dat de schijf tijdens het booten gezien wordt door te zorgen dat de 1e partitie op de schijf een FAT32 partitie is. De grootte van die partitie maakt niet uit, dus ik zou de minimaal mogelijke grootte pakken, en de rest van de schijf indelen in een of meer NTFS partities, net wat je zelf wilt. Nadeel is wel dat je daarvoor de huidige partitie moet verwijderen, omdat je met het verkleinen van een partitie alleen een stukje achter de partitie vrij kunt maken, niet ervoor. 

Op deze manier heb ik in het verleden een keer problemen opgelost toen mijn PC niet meer op wou starten zolang een specifieke externe hardeschijf aangesloten was. 

 

Groetjes, 

Anu

3 ANTWOORDEN 3