annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gtx 1050 ti + Akoya p2310 (MT8007N)

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
Black_Sparow
New Voice
Bericht 1 van 8
2.635 Weergaven
Bericht 1 van 8
2.635 Weergaven

Gtx 1050 ti + Akoya p2310 (MT8007N)

Hey iedereen,

 

Ik heb laatst van een kennis een oude Akoya p2310 gekregen. 

Ik heb deze een beetje opgeknapt met een ssd want die miste en heb een nieuwe video kaart gekocht.

Helaas blijkt de nieuwe video kaart niet samen te werken met de bios/moederbord (het is een MSI gtx 1050 ti)

Ik heb toen na wat proberen de op een andere forum de vraag gesteld of het mogelijk is om toch een gtx 1050 ti te gebruiken, maar daar werd uit eindelijk alleen gezegd dat het mogelijk is door een nieuw moederbord te kopen (juist wat ik wou vermijden).

Dus hier nogmaals: Is het mogelijk om de bios zo aan te passen of wat instellingen op de pc zelf dat ik toch de Gtx 1050 ti kan gebruiken en ik geen ander moederbord nodig heb of andere gpu te kopen die de bios wel accepteert.

Groetjes, Black Sparow

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Black_Sparow
New Voice
Bericht 6 van 8
2.579 Weergaven
Bericht 6 van 8
2.579 Weergaven

Hey @daddle en @Girlnod,

 

@daddle er zit een UEFI bios op en de officieel geleverde gtx 650 werkte daarmee, en nee de msi gtx 1050 ti heeft maar 1 6pin aansluiting.

"1 Long and two short beeps with AMIBios signaliseerd een probleem met de video kaart memory." ik kon alleen vinden dat er een probleem was met je video kaart zelf.

 

@Girlnod ik wou gaan proberen wat jij voorstelde al hoe wel ik zeker wist dat ik het al een keer had gedaan toen tot mijn verbazing de videokaart normaal werkt.

Ik weet niet wat er gebeurde, want ik heb net zoals altijd de videokaart aangesloten en de hdmi er in gedaan. Ik weet niet waarom hij het eerste niet deed (misschien een windows update ofzo). Wat ik wel heb geconstateerd is dat de hdmi aansluiting erg veel gebruikt is door de vorige eigenaar en als je de kabel dan ook een beetje verkeert/schuin erin doet hij niet werkt en geeft dan de mooie biep code. Door de slechte aansluiting heb ik maar een vga kabel gehaald aangezien je die er vast in kan schroeven.

 

Ik zou jullie beide bedanken voor het bieden van hulp en dat het gelukkig nu is opgelost. (ook al was het zonder jullie hulp) 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Girlnod
Moderator
Bericht 2 van 8
2.626 Weergaven
Bericht 2 van 8
2.626 Weergaven

Hallo @Black_Sparow,

 

Technisch gezien zou de GTX 1050 TI moeten werken op het moederbord. Eventueel zou de voeding te zwak kunnen zijn sinds de kaart 300W vraagt en de systeem voeding maar 450W is. Er is inderdaad een kans dat de fout in de BIOS zit waardoor de kaart niet werkt. Maar omdat het een risico is om iets aan de BIOS aan te passen wil ik toch eerst even een beter beeld van de situatie scheppen zodat ik een gerichter antwoord kan geven. Zou je me kunnen vertellen wat er exact gebeurt als je de videokaart wilt gebruiken? Start de PC goed op? Is de kaart zichtbaar in het apparaat beheer? Vallen er eventueel andere dingen op wanneer je de kaart wilt gebruiken?

 

Groetjes,

Girlnod. 

Black_Sparow
New Voice
Bericht 3 van 8
2.620 Weergaven
Bericht 3 van 8
2.620 Weergaven

Hey @Girlnod,

 

De msi gtx 1050 ti gebruikt als het goed is geen maar 300 watt maar oke (https://tweakers.net/pricewatch/637353/msi-geforce-gtx-1050-ti-gaming-x-4g/specificaties/ je kunt bij stroom of voeding zien dat ie 75 watt verbruikt).

Als de kaart erin zit krijg ik een biep code van 1 lange 2 korte als het goed is wat translate naar dat er een fout is met de beeld adapter.

 

Ik heb toen een keer de pc opgestart gekregen en nivdea experience opgezet gekregen (weet niet meer hoe) en toen kon je hem in apperaatbeheer zien maar niet in task manager en je kon hem verder ook nergens vinden.

 

De kaart is niet defect al hoe wel het een 2e hands is. Ik heb ook al een keer een thread gevonden dat zei dat secure boot uit moet maar dat hielp ook nie (weet niet helemaal meer hoe het moest).

 

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, zo niet laat maar weten.

 

Groetjes, Black Sparow

Girlnod
Moderator
Bericht 4 van 8
2.614 Weergaven
Bericht 4 van 8
2.614 Weergaven

Hallo @Black_Sparow 

 

Eventueel kun je even kijken in BIOS naar de OS configuration optie. Zet die optie op Win7/ other OS. En dan de PC te testen met de kaart die je hebt gekocht. 

 

Groetjes,

Girlnod. 

daddle
Superuser
Bericht 5 van 8
2.609 Weergaven
Bericht 5 van 8
2.609 Weergaven

@Black_Sparow

 

 Het is een van de eerste PCs met Win 8, en in de aanleiding staat er nog de PC heeft een Bios, geen UEFI

Dus zou het eigenlijk omgekeerd moeten zijn als @Girlnod suggest?

De nieuwere 1050 TI moet onder een UEFI Bios in UEFI mode werken, zij heeft al GOP.

 

Die oude video kaart GTX 650 werkt nog in Bios mode. Dus passt de nieuwe GT1050 niet in een mainboard met een echte of gesimuleerde (emulated) Bios mode. 

Daar zou een Bios emulation dus niet kunnen helpen (Win 7/ Other)

 

Alleen wel, als die oude Mainboard al een UEFI mode heeft, alleen voor de oude video kaartje op bios emulation gezet zou worden zijn. Dan zou je die kunnen terugzetten op UEFI mode voor de video kaart.

 

Ik ben een beetje onzeker, daardoor dat in de manual over een Bios geschreven word.

Voor deze konstellatie zijn mijn overleggingen. 

 

Is het andersom, zit er toch al een UEFI Bios op de mainboard (alleen in de manual werd verder foutelijk over Bios gesproken) dan zou het mogelijk zijn, dat voor het gebruik van de oude videokaart een BIOS emulatie, CSM mode,  of Win7/Other of Legacy ingesteld staat; dan moet je die gewoon  in het UEFI-Bios weer op UEFI voor video zetten, en je kaart zak herkend worden. 

 

De derde mogelijkheid is, ik zit er totaal verkeerd, de board heeft al UEFI,  en de oude GTX 650 is ook een UEFI kaart met GOP, dann is misschien de stroomverzorging te zwak,. Zit er een tweede 6- of 8 pol stroomverzorgingsaansluiting op de boven of de achterkant van de kaart? En heb je die ook aangesloten?

 

 

Edit: 1 Long and two short beeps with AMIBios signaliseerd een probleem met de video kaart memory. Maar dit kann ook door de verkeerde UEFI or BIOS  instellingen veroorzaakt worden.

 

Groetjes, daddle

Black_Sparow
New Voice
Bericht 6 van 8
2.580 Weergaven
Bericht 6 van 8
2.580 Weergaven

Hey @daddle en @Girlnod,

 

@daddle er zit een UEFI bios op en de officieel geleverde gtx 650 werkte daarmee, en nee de msi gtx 1050 ti heeft maar 1 6pin aansluiting.

"1 Long and two short beeps with AMIBios signaliseerd een probleem met de video kaart memory." ik kon alleen vinden dat er een probleem was met je video kaart zelf.

 

@Girlnod ik wou gaan proberen wat jij voorstelde al hoe wel ik zeker wist dat ik het al een keer had gedaan toen tot mijn verbazing de videokaart normaal werkt.

Ik weet niet wat er gebeurde, want ik heb net zoals altijd de videokaart aangesloten en de hdmi er in gedaan. Ik weet niet waarom hij het eerste niet deed (misschien een windows update ofzo). Wat ik wel heb geconstateerd is dat de hdmi aansluiting erg veel gebruikt is door de vorige eigenaar en als je de kabel dan ook een beetje verkeert/schuin erin doet hij niet werkt en geeft dan de mooie biep code. Door de slechte aansluiting heb ik maar een vga kabel gehaald aangezien je die er vast in kan schroeven.

 

Ik zou jullie beide bedanken voor het bieden van hulp en dat het gelukkig nu is opgelost. (ook al was het zonder jullie hulp) 

daddle
Superuser
Bericht 7 van 8
2.574 Weergaven
Bericht 7 van 8
2.574 Weergaven

@Black_Sparow 

 

 


@Black_Sparow  schrieb:

Ik zou jullie beide bedanken voor het bieden van hulp en dat het gelukkig nu is opgelost. (ook al was het zonder jullie hulp) 


Dit is mooi om te horen. Maar aangezien je vraag ben ik er wel van uitgegaan (en Girinod zeker ook), dat zulke  banale dingen als een losse kabel of stekertje door jouw van te voren was gecontroleerd, bevoor jij een forum opzoekt!  🙄

 

Dag, daddle

Black_Sparow
New Voice
Bericht 8 van 8
2.547 Weergaven
Bericht 8 van 8
2.547 Weergaven

Hey @daddle,

 

Ja dat was de eerste stap die ik nam nadat ik hem aansloot. Heb ik all kabels goed zitten en moet ik verder iets doen? Nee oke dan start hem op. Toen hij niet starten nog alles na gecheckt en google opgezocht. Kwam de eerste keer niet eruit en heb toen op tweakers de vraag gesteld, maar daar kwam uit dat ik een nieuw moederbord moest kopen. (Gelukkig nooit gehoeven.)

 

En nog een keer bedankt voor de tijd die je wou geven om mij te helpen 😄

 

Groeten Black_sparowYT

 

 

 

 

 

 

7 ANTWOORDEN 7