annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Grafische kaart vervangen Medion AKOYA P5329

2 ANTWOORDEN 2
japioo33
New Voice
Bericht 1 van 3
3.432 Weergaven
Bericht 1 van 3
3.432 Weergaven

Grafische kaart vervangen Medion AKOYA P5329

Medion AKOYA P 5329 ( 10017625 )

Mijn probleem de laatste tijd is dat ik geregeld een wat ( licht ) blauw scherm krijg met witte vegen. Gebeurt spontaan terwijl ik bezig ben. Enige manier is hard afsluiten en meestal start hij dan wel weer op.
Paar keer gehad dat hij pas na een paar dagen weer normaal opstarten wilde.
Laatste keer een video op youtube te kijken, bij het overschakelen naar fullscreen bevroor het beeld en kon ik hem alleen uitzetten door de knop lang in te drukken. Bij het weer aanzetten bleef het scherm zwart en de koeling volop blazen. Weer hard uitgezet en een paar dagen niet aangeraakt.
Gisteren startte hij weer normaal op en werkt zonder problemen tot nu toe.
Wel alles van de videokaart verwijderd aan software en driver. Driver van de Medion website gedownload en opnieuw geinstalleerd.
Temperatuur van de GPU is zo rond de 38 graden.
Ik verdenk toch de videokaart van deze problemen.
Is het mogelijk deze originele NVIDIA GeForce GT 620 kaart te vervangen voor b.v. een van deze kaarten Geforce GT 710 ?

https://www.alternate.nl - NVIDIA-GeForce/GT-710

Ik lees op internet wel verhalen dat het wel eens problemen kan geven omdat Medion pc's deze onderdelen blokkeren ?
Alternate gaf als antwoord dat het zeker past maar ze gaven geen garantie of de kaart niet geblocked zou worden, zou wel eens voorkomen bij Medion computers.
Op dit moment werkt alles weer normaal, wacht het af.
Wel een email naar de Medion klantenservice gestuurd maar dat is alleen mogelijk in de garantie, daarbuiten alleen telefonisch ( 0,70 Euro p min ! ) , heb het geprobeerd maar na een tijdje in de wacht gestaan te hebben maar opgegeven.
Krijg de indruk dat dit alleen gedaan is om eraan te verdienen.

Mijn vraag dus, iemand ervaring hiermee voordat ik hem ga bestellen ?

Alvast bedankt.

2 ANTWOORDEN 2
Anu
Scientist
Bericht 2 van 3
3.421 Weergaven
Bericht 2 van 3
3.421 Weergaven

Hoi @japioo33

 

Ik heb er nog nooit van gehoord dat Medion het upgraden van videokaarten zou blokkeren, en kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, waar heb je die info vandaan?

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat een andere kaart niet compatible is, bijvoorbeeld doordat de nieuwe kaart teveel stroom nodig heeft, niet wordt ondersteund door het moederbord, of omdat de kaart niet samenwerkt met het soort BIOS (UEFI vs Legacy BIOS) in de PC. 

 

De P5329 wordt volgens mij al geleverd met Windows 8, dus UEFI, dus daar verwacht ik geen problemen, en de kaart ziet er ook niet uit alsof hij veel meer stroom gebruikt dan de originele, dus ook daar verwacht ik dat het goed gaat, echt zeker weet je het helaas pas als je het probeert.

 

Groetjes, 

Anu

japioo33
New Voice
Bericht 3 van 3
3.416 Weergaven
Bericht 3 van 3
3.416 Weergaven

Heb ondertussen de helpdesk aan de lijn gehad en die zeggen idd ook dat een grafische kaart niet geblokkeerd zal worden mits het natuurlijk een passende kaart is.

En ja, draait op Windows 8.1

Voorlopig draait de boel alweer een paar dagen probleemloos dus afwachten maar.

Bedankt zo ver Anu.

2 ANTWOORDEN 2