annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Computer start niet meer op - Erazer engineer X20

5 ANTWOORDEN 5
GJS
Beginner
Bericht 1 van 6
1.020 Weergaven
Bericht 1 van 6
1.020 Weergaven

Computer start niet meer op - Erazer engineer X20

Hoi, gisteren liep ineens mijn PC vast (deze is slechts 2 maanden oud) en bij het opstarten kwam de foutmelding "Watchdog violation". Via internet heb ik verschillende tips gevonden om dit op te lossen maar deze hebben niet geholpen. Er zat dus niets anders op dan het Recovery programma van Medion te starten. Helaas is de foutmelding opnieuw opgetreden waardoor de Recovery niet goed gegaan is.

 

Hierdoor krijg ik bij het opstarten en het tegelijkertijd drukken op F11 de foutmelding: Your PC/Devise needs to be repaired.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

5 ANTWOORDEN 5
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 6
1.003 Weergaven
Bericht 2 van 6
1.003 Weergaven

Hoi @GJS , 

 

Je zou kunnen overwegen om Windows opnieuw te installeren op jouw PC, daar middel van de Media Creation Tool. Hou er wel rekening mee, dat je alle data kwijtraakt met deze methode. Onderstaand tref je de instructies aan, voor het opnieuw installeren van Windows.

 

Alvorens je begint met het uitvoeren van de onderstaande instructies, zorg ervoor dat je een lege USB-stick hebt van minimaal 8GB.

 

1. Download het hulpprogramma via: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 voor Windows 10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
of via : https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11 voor Windows 11 ('Hulpprogramma nu downloaden').
2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit, of Windows 11 Home 64bit
5. Kies voor USB-Flashstation.

 

Nadat het installatiemedium is gemaakt, kan je deze gebruiken op het systeem welke je opnieuw wilt installeren.

 

1. Plaats de USB-stick in het systeem. Gebruik hiervoor bij voorkeur een USB 3.x poort, te herkennen aan de blauwe kleur.
2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 voor PC's en F10 voor notebooks om het boot menu te laten verschijnen.
3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB-stick en druk op enter.
4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en kan je de installatie van Windows opnieuw uitvoeren.

 

Groet,

Paul2023

 

 

GJS
Beginner
Bericht 3 van 6
993 Weergaven
Bericht 3 van 6
993 Weergaven

Hallo,
 
Dank voor je reactie. Het goede nieuws is dat Windows 11 weer draait op mijn PC. Ik heb de SSD vervangen door een exemplaar van 2TB en Windows 11 opnieuw geïnstalleerd.
 
Maar ik heb ook vervelend nieuws: elke keer als ik een Nvidia driver wil installeren (mijn videokaart is een RTX 4070) dan slaat mijn PC vast. Vervolgens moet ik de PC opstarten in de veilige modus om bij "Apparaatbeheer" bij "Beeldschermadapters" het vakje "Vorig stuurprogramma" aan te klikken. Als ik dan de computer weer opstart werkt alles normaal. Op 1 ding na: de videokaart is niet herkend en wordt niet (of niet volledig) gebruikt als bv. een spel wordt opgestart.
 
Dit maakt dat ik nu een PC heb die onvoldoende presteert.
 
Van alles heb ik geprobeerd om een Nvidia driver geïnstalleerd te krijgen: Windows 11 opnieuw installeren, nieuwste driver installeren, een oudere driver installeren, installeren in de normale modus, installeren in de veilige modus, windows update onderbreken, virusscanner uitzetten, programma Display Driver Uninstaller gebruikt etc. Niets helpt helaas. Elke keer slaat de PC weer vast.
 
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
 
Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 6
969 Weergaven
Bericht 4 van 6
969 Weergaven

Hoi @GJS ,

 

Heel vervelend dat het installeren van de Nvidia driver problemen oplevert na de her-installatie van Windows 11.

Kan je aangeven of je nog de (Watchdog) foutmelding krijgt? Zo ja, zou je daarvan een screenshot (prive) willen sturen?

Verder zou ik graag het MSN nummer van jouw pc willen weten. 

 

Aangezien je aangeeft dat je deze pc ongeveer 2 maanden geleden gekocht hebt, zou deze theoretisch nog onder garantie kunnen vallen. Om gebruik te maken van de garantie, zou de pc zich wel in de originele configuratie moeten bevinden (Je geeft namelijk aan dat je de SSD hebt vervangen).

 

Groet,

Paul2023

 

GJS
Beginner
Bericht 5 van 6
945 Weergaven
Bericht 5 van 6
945 Weergaven

Hoi,

 

Als ik een Nvidia driver installeer dan springt het beeldscherm op zwart en na een paar minuten start de computer opnieuw op. Beeldscherm springt weer op zwart etc. etc.

BSoD meldingen (zoals "watchdog violation") krijg ik niet meer.

Als ik vervolgens opstart in de veilige modus dan zie ik het volgende bij apparaatbeheer (zie onderstaande afbeelding). Zou de videokaart misschien defect zijn?

Het MSN nummer van mijn PC is 10025102

 

En met betrekking tot de garantie: over mijn problemen met de PC heb ik ook met Medion een mailwisseling. De problemen had ik al in de originele configuratie met een SSD van 1 TB. Volgens Medion zou dit te krap zijn om mijn bestanden op te slaan voor het systeemherstel. Om die reden heb ik een SSD van 2 TB aangebracht. Ook in de hoop dat bij een schone installatie de problemen opgelost zouden zijn maar helaas.

 

Schermafbeelding 2024-01-23 221106 - Apparaatbeheer.png

 

 

Paul2023
Tutor
Bericht 6 van 6
918 Weergaven
Bericht 6 van 6
918 Weergaven

Hoi @GJS ,

 

Als ik het goed begrijp, krijg je al ondersteuning van het Medion Service Centre. Ik neem aan dat men jou zal adviseren in hetgeen je kan doen om het probleem op te lossen. Als het probleem niet opgelost kan worden met het advies die jij ontvangen hebt, zal jouw een reparatie worden aangeboden.

 

Groet,

Paul2023

5 ANTWOORDEN 5