annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aldi-Medion Akoya P5330 (inbouw ssd schijf)

5 ANTWOORDEN 5
pietkamper
Beginner
Bericht 1 van 6
5.472 Weergaven
Bericht 1 van 6
5.472 Weergaven

Aldi-Medion Akoya P5330 (inbouw ssd schijf)

Goedemiddag,

 

Ik was van plan een ssd schijf in mijn Aldi-Medion Akoya P5330 in te bouwen.

Helaas zijn er geen vrije sata aansluitingen.

De P5330 heeft wel een Hot-swappable wisselframe voor harde schijven.

Is het mogelijk om hierin een ssd-schijf te plaatsen of de Sata aansluiting van de wisselframe te gebruiken voor een extra  ssd-schijf. ?

 

groeten,

 

Piet

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
5.462 Weergaven
Bericht 2 van 6
5.462 Weergaven

Hoi @pietkamper

 

Welke PC heb je precies? Als ik zoek op de P5330 vind ik een P5330 D en een P5330 E?

Zover ik weet is de SATA aansluiting in zo'n hotswap rack hetzelfde als een normale SATA aansluiting, dus ik ga ervanuit dat dat geen probleem moet zijn, controleer wel even of er verschil zit in snelheid tussen de verschillende SATA poorten.

Om de schijf rechtstreeks in het rack aan te sluiten zul je denk ik wel iets van een adapter of zo moeten hebben aangezien SSD's vaak als 2.5" schijf worden geleverd (of zelfs als losse printplaatjes), en het rack zal gemaakt zijn voor 3,5" schijven. 

 

Groetjes, 

Anu

pietkamper
Beginner
Bericht 3 van 6
5.455 Weergaven
Bericht 3 van 6
5.455 Weergaven

Hoi Anu,

Bedankt voor je reactie. Het betreft hier een P5330 E (MD 8876). Volgens mij zijn het alle drie SATA II poorten.
Ik vind het huidige ssd printplaatje van 120 GB aan de krappe kant dus ga proberen van de nieuw te plaatsen ssd schijf de opstartschijf te maken.
Nogmaals bedankt.

Groetjes
Piet
Anu
Scientist
Bericht 4 van 6
5.451 Weergaven
Bericht 4 van 6
5.451 Weergaven

Hoi Piet, 

 

Ik kon zo geen info vinden over welk moederbord erin zit, maar het lijkt me waarschijnlijk dat er tenminste 1 SATA 3.0 poort inzit, om het meeste uit de al aanwezige SSD te halen, ik da er dan vanuit dat het allemaal SATA 3 poorten zijn, hebben ze allemaal dezelfde kleur op het moederbord? Als de poorten zouden verschillen in snelheid zou je dat normaal aan de kleur van de poort moeten kunnen zien.

Op zich moet je met 120 gig een heel eind kunnen komen als je hier enkel het besturingssysteem en enkele noodzakelijke programma's opzet, en alle data en programma's die minder gebruikt worden op de 2 TB schijf plaatst.

 

Groetjes,

Anu 

 

danita
Newcomer
Bericht 5 van 6
3.850 Weergaven
Bericht 5 van 6
3.850 Weergaven

hoezo een weinig gebruikte prg's op de 2T zetten

 

dan kun je ze toch niet opstarten van deze schijf

dacht dat dit enkel kon van prg's die op de c: (boot) staan

indien het anders toch zou kunnen dan graag hoe je dat voor elkaar kunt krijgen

 

mvg,

dan

 

Anu
Scientist
Bericht 6 van 6
3.838 Weergaven
Bericht 6 van 6
3.838 Weergaven

Hoi @danita

 

Je kunt de meeste programma's in principe op elke willekeurige partitie installeren en ook gewoon opstarten, dit hoeft niet persee op de Boot partitie te staan. Dit doe je door tijdens de installatie te kiezen voor aangepaste / uitgebreide / geavanceerde installatie (dit kan per programma verschillenden hoe het precies heet en welke stappen je vervolgens krijgt).

Hier kun je vervolgens kiezen op welke locatie je het programma wilt installeren, dit kan ook op bijvoorbeeld de 😧 partitie zijn. 

Let wel dat niet alle programma's deze mogelijkheid bieden, je zult per programma even moeten kijken of het kan of niet. 

 

Groetjes, 

Anu

 

5 ANTWOORDEN 5