cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Medion Akoya S6219 (schrijf is te klein)

1 REPLY 1
TC_Design
Newcomer
Message 1 of 2
1,798 Views
Message 1 of 2
1,798 Views

Medion Akoya S6219 (schrijf is te klein)

Beste mede-Medion klanten,

 

Afgelopen jaar heb ik een gloednieuwe laptop van Medion gekocht (Akoya S6219). Deze laptop heb ik niet direct in gebruik genomen (wel even getest natuurlijk) maar als reserve bewaard. Nu wil ik de laptop in gebruik nemen wegens mankementen aan mijn huidige laptop. 

Blijkbaar zijn de updates van Windows ondertussen zo groot geworden dat betreffende schijf dit niet aan kan. Ik heb weinig verstand van computers maar dit is toch een vreemde gang van zaken? Hoe kan je een laptop verkopen waarbij de schijf te klein is voor het besturingsprogramma? 

Medion zelf wil mij niet helpen en geeft aan dat ik een update af moet wachten. Helaas hebben ze geen enkel idee wanneer (en of) deze update gaat komen. met andere woorden kan ik dus nu zelf aan de slag om een oplossing te zoeken om deze gloednieuwe laptop aan de praat te krijgen.

Maargoed, bij deze wil ik jullie om wat hulp vragen. Is dit probleem anders op te lossen dan met deze mysterieuze update? Zou iemand mij hier over kunnen informeren?

1 REPLY 1
Anu
Scientist
Message 2 of 2
1,786 Views
Message 2 of 2
1,786 Views

Hoi @TC_Design

 

Ik heb geen idee welke update er zou moeten komen die dit probleem zou moeten oplossen? Wel is het zo dan Microsoft heeft aangegeven dat na de Creators update, de nieuwe updates niet meer zoveel ruimte nodig zouden moeten hebben.

 

Het probleem is niet dat je schijf te klein is voor het besturingssysteem, (de minimale grootte die nodig is voor Windows 10 64 bit is 20 GB).

 

Het probleem is dat de Anniversary en Creators update in principe gewoon een herinstallatie is, waarbij Windows ook een .old map aanmaakt met de vorige installatie voor het geval er een rollback gedaan moet worden, dit past niet op bijvoorbeeld een 32 GB of 64 GB schijf. Naar mijn weten is de enige manier om deze updates te installeren is door met de Media creation tool van Microsoft een USB stick te maken waarmee je Windows handmatig opnieuw gaat installeren, dit is dan meteen de nieuwste versie. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

1 REPLY 1