annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya S17405 win 11 i51135G7 Blijft in BIOS hangen (looped)

7 ANTWOORDEN 7
Bluesbreker
New Voice
Bericht 1 van 8
1.540 Weergaven
Bericht 1 van 8
1.540 Weergaven

Medion Akoya S17405 win 11 i51135G7 Blijft in BIOS hangen (looped)

Laptop partner,gekocht in 2022 bij Alternate, nu op (gemigreerd en heeft tot op gisteren na altijd goed gewerkt) win11 blijft hangen in BIOS en vraagt om het BIOS paswoord, na invullen en F10 blijft dit scherm telkens terugkomen. Door ziekte backups slechts van december 2022 pfff op externe hdd

Oorspronkelijk geen bios pw maar inlogpaswoord ingesteld biossysteemdatum blijft teruggaan naar 01.01.2019. AMI Bios maakte er bios paswoord van, dat kan toch niet?

Niets is toegankelijk ook haar bestuurscorrespondentie van t koor niet. BIOS is van AMI version 2.21.1278    2021 AMI

Ik kom in de bios(weet t paswoord) maar slaat niets op vindt ook raar dat ik bootvolgorde niet kan wijzigen of bios paswoord kan verwijderen zodat ik 3x snel kan booten en wellicht win 11 in veilige modus opstart. Ook zogenaamde harde reboot met lege batterij doet Medion naar bootloop terugkeren.

Wat is er aan de hand:

hdd defect nr is wel uitleesbaar in bios algemeen?

Is systeembatterij (knoopcel denk ik) leeg (systeemdate relatie)?

Wie weet raad als ik moet formatteren als dat al kan via usb dan bestanden naar gallemisa.

 

Hoor graag tips ?

mvrgr Bluesbreker

Tags (1)
7 ANTWOORDEN 7
Teske
Mentor
Bericht 2 van 8
1.518 Weergaven
Bericht 2 van 8
1.518 Weergaven

Goedemorgen @Bluesbreker

 

We zouden je willen vragen om de volgende stappen eens door te lopen.

 

Schakel het notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets Indien correct uitgevoerd zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kies je voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestig je de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens druk je op F10 en bevestig je “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Groetjes Teske 

 

 

Bluesbreker
New Voice
Bericht 3 van 8
1.513 Weergaven
Bericht 3 van 8
1.513 Weergaven

Hallo Teske,

Het probleem is niet dat ik niet de BIOS kom, maar dat ik er niet meer uit kom zodat windows 11 opstart.

Wat je voorstelt is een van de eerste dingen die ik al geprobeerd heb.

Vaag is ook dat een paswoord moet worden ingevuld (heb ik er nooit ingezet maar is het userpaswoord ! doe ik nooit is onhandig)

hetgeen ook nog verhinderd dat je door 3x achter elkaar op snel te booten de bios toch naar win11 doorschiet en opstart..

Zelfs een zogenaamde harde reset doior de batterij leeg te laten lopen blijft toch paswoord vraag en het loopen inde bios genereren.

Het vervelende voor mijn partner is dat als je moet formatteren al haar recente bestuurs betsanden van hun zangkoor ook naar de gallemisa zijn.

Kun je er nog eens naar kijken aub ?

ik hoor t graag,

met vriendelijek groet,

Bluesbreker......

Teske
Mentor
Bericht 4 van 8
1.501 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.501 Weergaven

Hoi @Bluesbreker

 

Als je dan uiteindelijk in de BIOS bent, is het dan niet mogelijk een back-up te maken?

 

Groetjes Teske 

Bluesbreker
New Voice
Bericht 5 van 8
1.496 Weergaven
Bericht 5 van 8
1.496 Weergaven

Een backup maken van een harddisk/ssd die in de laptop zit en niet toegankelijk is voor een operating system omdat hij looped in de bios ?

Hoe stelt u zich dat voor ik kan helemaal niets F10 F9 niets werkt en getest zelfs zonder bios paswoord loopt hij ook door naar t bios en kun je er nog steeds helemaal niets mee.

Als u weet hoe ik de hdd kan benaderen zonder dat windows nodig is houdt ik me aanbevolen, zelfs een cross cat cable gaat niet want die medion heeft alleen wifi en geen gewone kabelaansluiting...en win doet het niet dus zit je vast in die loop....

Teske
Mentor
Bericht 6 van 8
1.483 Weergaven
Bericht 6 van 8
1.483 Weergaven

Beste @Bluesbreker

 

De enige manier om een back-up te maken is om de harde schijf (SSD) uit de notebook te halen en te plaatsen in een dockingstation. 
 
Groetjes Teske 
Bluesbreker
New Voice
Bericht 7 van 8
1.469 Weergaven
Bericht 7 van 8
1.469 Weergaven

Hallo Teske,

 

Ja dat begrijp ik maar als de ssd kapot is en ik doe dat zelf verspeel ik mijn garantie er zit nog 1,75 jaar garantie op.

Zoals ik t nu zie is de battery of de ssd defect.

Eigenlijk bizar dat er nog steeds een bovenliggend systeem nodig is om windows of linux aan de praat te krijgen.

Het maakt t allemaal nodeloos ontoegankelijk en voor veel mensen onbegrijpelijk, kun je mij voordelen opnoemen voor een bios ?

met vriendelijke groeten ik zal me tot verkoper Alternate wenden en dan laat ik nog weten wat nu de oorzaak is.....

 

Bluesbreker

Teske
Mentor
Bericht 8 van 8
1.456 Weergaven
Bericht 8 van 8
1.456 Weergaven

Beste @Bluesbreker

 

Wat bedoel je precies met voordelen? Elke computer heeft een BIOS of UEFI. 

 

Groetjes Teske 

7 ANTWOORDEN 7