annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Firmware bios medion akoya p4375 d m8880

3 ANTWOORDEN 3
Radd27
Beginner
Bericht 1 van 4
3.094 Weergaven
Bericht 1 van 4
3.094 Weergaven

Firmware bios medion akoya p4375 d m8880

Ik ben op zoek naar nieuwere bios firmware voor mijn computer.

Na aansluiten Ssd geeft de computer telkens bsod. Heb 3 verschillende Ssd geprobeerd en 4 verschillende windows 10 versie's en niets hielp,mijn enige hoop is een nieuwere bios firmware

3 ANTWOORDEN 3
Kakkinel
Moderator
Bericht 2 van 4
2.915 Weergaven
Bericht 2 van 4
2.915 Weergaven

Hallo @Radd27 ,

 

Misschien kan een installatie via Media Creation Tool het probleem verhelpen.

 

Voor deze installatie kun je de volgende stappen volgen:

 

Hiervoor heb je een lege USB-stick nodig van minimaal 8 GB.

 

  1. Download het hulpprogramma via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
  2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
  3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
  4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit.
  5. Kies voor USB-Flashstation.

Nadat het installatiemedium is gemaakt kun je deze gebruiken op het systeem welke u opnieuw wilt installeren.

 

  1. Plaats de USB-stick in het systeem.
  2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 om het boot menu te laten verschijnen.
  3. Kies voor de USB-stick en druk op enter.
  4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en je kunt de installatie van Windows opnieuw uitvoeren.

Er is geen nieuwere BIOS beschikbaar.

 

Succes!

 

 

groetjes Kakki

Radd27
Beginner
Bericht 3 van 4
2.909 Weergaven
Bericht 3 van 4
2.909 Weergaven

Het installeren van windows is niet het probleem dat lukt prima.

Alleen als ik savonds de computer opstart krijg ik telkens verschillende bsod voordat het een beetje doet,

Heb alle drivers up2date.

Hey is net of de computer geen ssd aankan wat ik vreemd vind aangezien ik een oude duocore heb staan waar het geen probleem opleverd.

Nu wil ik dat tooltje wel proberen maar wat doet het tooltje?

 

Btw dank voor je reactie

 

Snorlax
Tutor
Bericht 4 van 4
2.902 Weergaven
Bericht 4 van 4
2.902 Weergaven

Hallo @Radd27,

 

De Media Creation Tool maakt een opstartbare USB-stick waarmee je Windows 10 opnieuw kunt installeren. 

Omdat de Media Creation Tool de Windows installatie bestanden direct bij Microsoft download, krijg je op deze manier de meest recente versie van Windows 10.

 

Je geeft aan dat de BSOD's pas na de installatie van Windows 10 en alle stuurprogramma's optreden, dan lijkt het er meer op alsof één of meerdere stuurprogramma's een conflict veroorzaken. Normaal zou je op het BSOD moeten kunnen zien wat deze veroorzaakt, of mogelijk kan je hiervan iets terugvinden in het logboek van Windows.

 

Medion biedt op hun website helaas geen speciale Windows 10 stuurprogramma's aan voor deze PC, dit omdat de PC origineel met Windows 7 is geleverd.

Je bent dus aangewezen op de stuurprogramma's welke Microsoft via Windows Update aanbiedt of de stuurprogramma's die op de website van de fabrikant van de hardware staan.

Succes!

 

Groet,

Snorlax

3 ANTWOORDEN 3