annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV MD31330 gaat niet meer aan na update, indicator lampje blijft knipperen

12 ANTWOORDEN 12
cliffieke
Trainee
Bericht 1 van 13
2.240 Weergaven
Bericht 1 van 13
2.240 Weergaven

TV MD31330 gaat niet meer aan na update, indicator lampje blijft knipperen

Hallo,

Heb een software update gedaan via USB stick Op mijn Medion MD 31330 tv,
En sindsdien gaat ie niet meer uit standby modus,

De standby indicator led blijft knipperen, ook geen reactie met afstandsbediening of bediening achteraan.
Heb de procedure gevolgd:

  • USB geformateerd naar FAT 32,

  • het bestand gedownload, uitgepakt, en op de stick gezet,

  • USB in de tv, op menu toets en de code 1 5 0 5 en dan ja gekozen op de vraag: 'wil je de software bijwerken,'

Hij heeft dit tot 100% voltooid, en dan is hij vanzelf herstart
Maar niet meer aangegaan,
Is sindsdien:

  • zwart scherm met een kniperende indicator,

  • geen backlight of scherm dat aangaat, heb hem zo laten doen tot 8 uur later, hem zelf herstart heb, en elke keer zelfde resultaat.
    Heb al alle mogelijke manieren geprobeert die ik vond op het forum en online,
    ontlading, alles uitgetrokken, hdmi, enz , on/off toets meer dan een min ingehouden, op elke mogelijke manier of volgorde , Ook al 2x 24u gewacht met stekker er uit.

 

Maar altijd zelfde resultaat,

Hij knippert zo 1x per seconde ongeveer, als ik op 'OK' van de remote duw begint hij sneller te knipperen, maar daar blijft het dan ook bij,

Is er geen manier ofzo om hem via een toetsencombinatie of 'jumper' verbinding te resetten of iets anders?
Want hij werkte ervoor wel.


Gegevens :

MEDION LIFE X15530 (MD 31330) A-BE

 

MEDION MD 31330 BE

MSN: 30025309

 

USB stick : 4GB geformateerd in fat32, en het juiste bestand uitgepakt en op gezet dat ik via de site had met mijn 'MSN nummer' in te geven,

Iemand hier een oplossing voor ?
Alle tips zijn welkom,

 

Bedankt

12 ANTWOORDEN 12
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 13
1.714 Weergaven
Bericht 2 van 13
1.714 Weergaven

Hallo @cliffieke en welkom
Heb je de "Over" over de downloadknop gelezen?
De software is alleen geschikt voor apparaten met versie 5.xx.

Info.png

Welke versie had je eerder?
moderator @Daniel  kan je misschien helpen, hij wordt hierbij geïnformeerd door het @-teken voor zijn naam.

doei Fishtown

Moin @Daniel , helaas is deze waarschuwing niet beschikbaar op de nederlandse site, gelieve deze te wijzigen

Info1.png

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
cliffieke
Trainee
Bericht 3 van 13
1.709 Weergaven
Bericht 3 van 13
1.709 Weergaven

heb mijn msn nummer ingegeven en kwam hierop uit, dit is mijn toestel, heb je daar ander versie's van?

 

Webopname_21-8-2023_235444_www.medion.com.jpeg

Teske
Mentor
Bericht 4 van 13
1.687 Weergaven
Bericht 4 van 13
1.687 Weergaven

Goedemorgen @cliffieke

 

We begrijpen uit  je bericht dat je een software update uitgevoerd hebt en sindsdien gaat de TV niet meer uit de standby modus. 

Helaas is de enige mogelijkheid om de TV te resetten, intern of in het menu van de TV. 

 

Naar alle waarschijnlijkheid zal het moederbord vervangen moeten worden. Ik kan je niet anders dan doorverwijzen naar onze helpdesk om je verder te helpen. 

 

Groetjes Teske 

Daniel
Moderator
Bericht 5 van 13
1.681 Weergaven
Bericht 5 van 13
1.681 Weergaven

Hallo,

 

Misschien is er nog steeds geen mogelijkheid om het volledige besturingssysteem opnieuw te laden.

Als het lukt, neem ik contact met je op. Aangezien het hele besturingssysteem direct wordt geïnstalleerd wanneer de tv wordt opgestart, zou het kunnen werken.

 

 


VG,
Daniel

MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
cliffieke
Trainee
Bericht 6 van 13
1.676 Weergaven
Bericht 6 van 13
1.676 Weergaven

Hallo
idd, een software update via usb stick, 
Waar kan ik die intern resetten? (op het moederbord zelf) 

Want zou het wel zonde vinden om een nieuw moederbord te kopen, die geen hardware schade heeft , enkel software.
De indicator knippert , ik las dat dit dan software/firmware probleem is.

 

ervoor werkte die prima

 

alvast bedankt

MVG

 

 

Daniel
Moderator
Bericht 7 van 13
1.667 Weergaven
Bericht 7 van 13
1.667 Weergaven

Hallo @cliffieke 

Ik stuur je zo meteen een link zodat je de software op de tv opnieuw kunt instellen. Daarna zou het weer moeten werken.


VG,
Daniel

MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 13
1.564 Weergaven
Bericht 8 van 13
1.564 Weergaven

Hallo @cliffieke 
kort gevraagd:
Heeft u de software kunnen installeren zodat het apparaat weer werkt?

Hallo @Daniel 
Aangezien ik zie dat het NL-meldingsgebied (INFO) is veranderd, hoop ik dat iemand dit eerst leest voordat hij de update toepast.😉
Doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
cliffieke
Trainee
Bericht 9 van 13
1.560 Weergaven
Bericht 9 van 13
1.560 Weergaven

hallo @Fishtown ,
Nee heb de software niet kunnen installeren, de blauwe led blijft snel knipperen maar er gebeurt verder niets,
het lampje op mijn usb brand, dus hij heeft connectie, maar begint niet te lezen,

Ik weet ook niet of ik versie 3 of versie 5 had van firmware,
heb op dit moment enkel Versie 5 FULL update, ik zou eens willen proberen met Versie 3 Full update, maar vind nergens een download link?
Bedankt

Cliff

cliffieke
Trainee
Bericht 10 van 13
1.558 Weergaven
Bericht 10 van 13
1.558 Weergaven

hallo @Daniel 

Zou je mij een downloadlink kunnen doorsturen van de firmware Versie: 3.x ?
vermoed ik versie 3 had aangezien de 'gewone' update dat ik eerst had geprobeert, 
V5.x was en niet werkte?

MVG

12 ANTWOORDEN 12