annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat moet ik doen als ik een slecht werkende Android-app op mijn apparaat heb?

Vraag

Wat moet ik doen als ik een slecht werkende Android-app op mijn apparaat heb? 

 


Antwoord

Het kan gebeuren dat apps crashen, niet kunnen worden geopend of op een andere manier niet werken zoals verwacht.

Vaak kan het probleem worden verholpen met een van de onderstaande procedures. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

 

Start het apparaat opnieuw op:

  • Bij problemen van welke aard dan ook is het altijd een goed idee om het apparaat eerst opnieuw op te starten.

 

App-cache legen:

  • Leeg de cache van de app. Open Instellingen, Apps en zoek naar de app welke problemen vertoont. Tik eerst op het pictogram, dan op Geheugen en nu op Leegmaken / Cache wissen.

 

App-gegevens verwijderen:

  • Open de geheugeninstelling van de app opnieuw en tik op Gegevens wissenAttentie: Alle gegevens die in de app zijn opgeslagen, worden verwijderd

 

⚠️Opmerking⚠️ De twee opties, app cache legen en app gegevens verwijderen, zijn niet bij elke app beschikbaar en de schrijfwijze kan verschillen afhankelijk van de Android versie.

 

App bijwerken:

  • Zoek in Google Play naar een update voor de app waarmee de problemen mogelijk zijn opgelost.

 

App verwijderen:

  • Als de fout zich blijft voordoen, verwijder dan de app (houd het pictogram ingedrukt en sleep het naar het nu zichtbare Uninstall-veld). Attentie: Alle opgeslagen gegevens worden ook verwijderd. Indien nodig kan de app opnieuw worden geïnstalleerd vanuit Google Play. Als het uninstall-veld niet wordt aangeboden, gaat het om een systeemapp die niet kan worden verwijderd.

 

⚠️Opmerking⚠️

De problemen worden mogelijk niet veroorzaakt door de app zelf, maar door een app die later is geïnstalleerd. Je moet ook proberen deze app(s) te verwijderen om het probleem op te lossen.

 

Als alle stappen niet succesvol zijn, herstelt u de fabrieksinstellingen. Hier wordt beschreven hoe je een Android-apparaat reset. Om een hardware fout uit te sluiten, kun je je apparaat ook testen met onze Service App.

 


Versiegeschiedenis
laatst bijgewerkt:
‎15.12.2023 10:59
Bijgewerkt door:
Labels (4)
Medewerkers