annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De ventilatie van mijn E15301 / E15302 notebook gaat constant aan en uit, hoe los ik dit op?

Vraag

De ventilatie van mijn E15301 / E15302 notebook gaat constant aan en uit, hoe los ik dit op?

 


Antwoord

In het downloadgedeelte van onze servicepagina is een BIOS (V 13.2) + EC update voor de MEDION AKOYA E15301 / E15302 notebooks beschikbaar met een gedetailleerde downloadbeschrijving, waarmee de ventilatorsnelheid verder wordt geoptimaliseerd.

System-BIOS: Version AP618_MED_V0.13.2_M00P1T0G0_20201118

EC-BIOS: Version AP618_20210122

 

Opmerking over de installatie1

  1. Pak het gedownloade bestand uit in de hoofdmap (basismap) van een FAT32 geformatteerde USB-stick.
  2. Als je de notebook opnieuw opstart, druk dan onmiddellijk meerdere keren na elkaar op de F2 om de BIOS-setup te openen.
  3. Ga in het BIOS met de pijltjestoetsen naar het menu Beveiliging en zet in de instelling Beveiligd opstarten de optie Beveiligd opstarten op Uitgeschakeld.
  4. Ga dan naar het Save & Exit menu en bevestig je keuze in het Save Options submenu met Save Change.
  5. Selecteer vervolgens je USB-stick in het submenu Boot Override met Enter en de update start automatisch na ongeveer 5 seconden.

⚠️Opmerking⚠️ Sommige BIOS-waarden kunnen veranderd zijn na de update. Noteer daarom vooraf alle gewijzigde parameters.

 

⚠️Belangrijk:⚠️

1 MEDION AG aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor gegevensverlies of hardware- of softwarefouten die optreden als gevolg van de update. De klant erkent dit bij het uitvoeren van de update.


Versiegeschiedenis
laatst bijgewerkt:
‎05.08.2024 09:17
Bijgewerkt door:
Labels (1)
Medewerkers