annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

TV HEEFT HEEL FLAUWE KLEUREN

RÉSOLU
5 RÉPONSES 5
ERIKDS
Contributor
Message 1 sur 6
4 581 Visites
Message 1 sur 6
4 581 Visites

TV HEEFT HEEL FLAUWE KLEUREN

Hallo, Ik heb sinds enkele maanden (mei 2018) een TV Medion 43 inch-108 cm MD31398 en het valt mij steeds ernorm op wanneer ik naar een ander merk van TV kijk dat de kleuren (die nu reeds op 100% staan) van deze TV heel flauw zijn, gezichten zijn meestal een richtpunt voor een goede kleurinstelling maar bij deze TV zijn ze niet veel beter te krijgen dan grauw-wit, ik heb hem al op -dyamisch-, -natuurlijk- e.a. ingesteld maar dat maakt niets uit, wat er vooral ontbreekt volgens mij zijn sterkere rood tinten, iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen of heeft dit toestel zo een povere kwalitiet en is het gewoon niet beter te krijgen?

M.V.G. Erik

1 SOLUTION APPROUVÉE

Solutions acceptées
Anu
Scientist
Message 2 sur 6
4 576 Visites
Message 2 sur 6
4 576 Visites

Hoi @ERIKDS , 

 

Ik heb deze TV zelf niet, maar ik heb ff snel door de handleiding gekeken, via de geavanceerde beeldinstellingen kun je ook nog een hoop aanpassen wat betreft de kleuren, heb je daar ook al naar gekeken?

En misschien dat er op je bron ook nog het een en ander aan te passen is, heb je al eens een andere kabel / een ander apparaat getest (BV. een videorecorder of dvd speler of een PC of zo?). 

 

Groetjes, Anu

Voir la solution dans l'envoi d'origine

5 RÉPONSES 5
Anu
Scientist
Message 2 sur 6
4 577 Visites
Message 2 sur 6
4 577 Visites

Hoi @ERIKDS , 

 

Ik heb deze TV zelf niet, maar ik heb ff snel door de handleiding gekeken, via de geavanceerde beeldinstellingen kun je ook nog een hoop aanpassen wat betreft de kleuren, heb je daar ook al naar gekeken?

En misschien dat er op je bron ook nog het een en ander aan te passen is, heb je al eens een andere kabel / een ander apparaat getest (BV. een videorecorder of dvd speler of een PC of zo?). 

 

Groetjes, Anu

ERIKDS
Contributor
Message 3 sur 6
4 570 Visites
Message 3 sur 6
4 570 Visites

Beste Anu, bedankt voor de snelle reactie, ik heb reeds zowat alle mogelijkheden (ook in de geavanceerde beeldinstellingen) uitgetest, de beeldkwaliteit zelf is prima het zijn enkel de kleuren die heel flauw zijn maar ik vrees dat dit eigen zal zijn aan de goedkope Medion toestellen, volgende keer iets meer geld uitgeven en kiezen voor een beter merk denk ik.......

M.V.G., Erik

Balises (1)
Anu
Scientist
Message 4 sur 6
4 543 Visites
Message 4 sur 6
4 543 Visites

Hoi @ERIKDS

 

Dat is mij bij de toestellen die ik van Medion gezien heb eigenlijk nog nooit opgevallen, misschien is er iets mis? Kun je anders eens een foto maken van het beeld, misschien kunnen we daar iets aan zien?

 

Groetjes, 

Anu

ERIKDS
Contributor
Message 5 sur 6
4 536 Visites
Message 5 sur 6
4 536 Visites

Beste Anu, ik stuur je een foto door zo gauw ik de mogelijkheid heb want deze TV staat in een vakantieverblijf en met het huidige weer kan het nog wel even duren alvorens wij er naartoe gaan, bedankt voor de reactie!

M.V.G.,

Erik

ERIKDS
Contributor
Message 6 sur 6
4 469 Visites
Message 6 sur 6
4 469 Visites

Beste Anu,

Ik ben alle mogelijke instellingen nog eens afgegaan (zoals jij mij ook al aangeraden had) en heb de kleuren nu op een aanvaardbaar niveau gekregen, zo zag ik dat je de *huidtoon* afzonderlijk kan instellen, die staat nu op max. en dat is redelijk, als menuinstelling ben ik naar *cinema* gegaan (natuurlijk en dynamisch geeft geen goed resultaat) en dat is geeft ook wat meer kleur dus ik denk niet dat er nu nog meer uit te halen is maar ik kan er mee leven.

Hartelijk dank voor uw reactie!

M.v.g. Erik

5 RÉPONSES 5