abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Instellingen > opname-instellingen > schijf formateren ... is onvindbaar!

GELÖST
7 ANTWORTEN 7
NicoW
Apprentice
Nachricht 1 von 8
5.218 Aufrufe
Nachricht 1 von 8
5.218 Aufrufe

Instellingen > opname-instellingen > schijf formateren ... is onvindbaar!

Hallo,

In de handleiding van mijn smart tv, model md31298 x 14300 staat op blz. 34 het volgende:

Wanneer de USB-stick niet correct werkt en er een foutmelding wordt weergegeven ('onvoldoende ruimte beschikbaar', terwijl er wel voldoende ruimte beschikbaar is) kan deze ook via de menuoptie (zie boven) , via de smart tv worden geformatteerd. 

 

Ik heb vroeger naar ik mij herinner deze optie een aantal keren geprobeerd. Het formatteren leidde steeds tot een foutmelding.

In de tussentijd is deze menu-optie met een update verwijderd. 

 

De stick is op de pc geformatteerd, dus 'leeg'.
Wat kan ik doen, dat de stick door de tv wordt herkend als met voldoende ruimte??

Het is mij dus in de afgelopen drie jaar nog nooit gelukt om een tv-programma op te slaan.

 

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
NicoW
Apprentice
Nachricht 8 von 8
5.133 Aufrufe
Nachricht 8 von 8
5.133 Aufrufe

Opgelost!
Inderdaad het helpt om de TV een poosje stroomloos te maken en de aan/uit-schakelaar even aan/uit te zetten.

 

Ik had de 120GB hard disk al op de pc met NTSF geformatteerd, maar de TV vraagt om hem te mogen formatteren. Dat is in een paar tellen gebeurd.
(Op de pc zie ik, dat de HD netjes in FAT32 is geformatteerd. Plus dat er wat mappen zijn aangemaakt, zoals de hoofdmap DVR)

 

En nu lukt tv-opname wel! Er is een gereserveerde ruimte van 7560 MB en een vrije ruimte van ruim 106000 MB.
Dit is mooi. Ik ben tevreden.

 

(Misschien dat de Kruidvat stick met 8GB te klein is?? Daarop werd ook zo'n DVR-map aangemaakt, maar de vrije ruimte is 0)

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

7 ANTWORTEN 7
Fishtown
Superuser
Nachricht 2 von 8
5.213 Aufrufe
Nachricht 2 von 8
5.213 Aufrufe

Moin @NicoW  en welkom

formatteren in fat32

USB max.1TB

probeer een andere stick

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
NicoW
Apprentice
Nachricht 3 von 8
5.205 Aufrufe
Nachricht 3 von 8
5.205 Aufrufe

Aha! Dat blijkt te gaan met de opdrachtprompt. Het gaat niet meer in Windows10 met rechtsklikken.

format /fs:fat32 g:    want bij mij is de stick schrijf g.

Het formatteren duurt enkele minuten.

Resultaat: de tv geeft de melding:"er is te weinig ruimte, verwijder eerst wat bestanden"

 

Wat nu?

NicoW
Apprentice
Nachricht 4 von 8
5.203 Aufrufe
Nachricht 4 von 8
5.203 Aufrufe

Als ik de stick dan in de pc doe, vindt windows10 een fout.
Dus de tv verandert blijkbaar een instelling op de stick, die win10 als foutief ziet.

 

 

NicoW
Apprentice
Nachricht 5 von 8
5.156 Aufrufe
Nachricht 5 von 8
5.156 Aufrufe

Via mijn pc kan ik de usb-stick formatteren met FAT32.
Andere formats, als NTSF of exFAT werken niet!

Belangrijk: de maximale grootte van een volume is niet 1TB, maar toch echt 32GB.


Een kleine harde schijft, verdeeld in partities van 32GB wordt door de TV gezien als een foutief medium. Vreemd.

 

Ik heb verschillende usb-sticks geprobeerd, en eentje van Toshiba van 32GB bleek het te doen (Onder FAT32 dus).


Ook hier geldt weer, dat de Medion TV allerlei cryptische foutmeldingen gaf die mij alleen maar op het verkeerde been zetten.
Nu gelukkig opgelost.

NicoW
Apprentice
Nachricht 6 von 8
5.146 Aufrufe
Nachricht 6 von 8
5.146 Aufrufe

Ik ben nog even met de harde schijf van 120GB aan de slag geweest.
Als ik één partitie maak, van30 GB, dan ziet de TV hem.
Maar de TV beweert dat de harde schijf nog geformatteerd moet worden. Ik kan toestemming geven, en de TV beweert vervolgens dat het formatteren klaar is.
Maar een programma opnemen doet  hij niet: schijf moet nog steeds geformatteerd worden.


Dus hier zitten we in een lus.

 

Wonderlijk eigenlijk, dat het opnemen wel met die Toshiba-stick kan. Ik heb werkelijk geen idee waaraan dat zou kunnen liggen.

Fishtown
Superuser
Nachricht 7 von 8
5.140 Aufrufe
Nachricht 7 von 8
5.140 Aufrufe

Moin @NicoW ,

ik kan niets meer bedenken, behalve het uitvoeren van een eerste installatie of een reststroomontlading bij een storing:

https://community.medion.com/t5/Videos-Tipps-Tricks-Tutorials/Tipp-Reststromentladung/ta-p/65188

https://community.medion.com/t5/FAQs/What-can-I-do-if-my-device-stops-responding-or-hangs/ta-p/80658

Misschien een technisch defect of het is slechts 32GB en de instructies (1TB) zijn niet correct.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
NicoW
Apprentice
Nachricht 8 von 8
5.134 Aufrufe
Nachricht 8 von 8
5.134 Aufrufe

Opgelost!
Inderdaad het helpt om de TV een poosje stroomloos te maken en de aan/uit-schakelaar even aan/uit te zetten.

 

Ik had de 120GB hard disk al op de pc met NTSF geformatteerd, maar de TV vraagt om hem te mogen formatteren. Dat is in een paar tellen gebeurd.
(Op de pc zie ik, dat de HD netjes in FAT32 is geformatteerd. Plus dat er wat mappen zijn aangemaakt, zoals de hoofdmap DVR)

 

En nu lukt tv-opname wel! Er is een gereserveerde ruimte van 7560 MB en een vrije ruimte van ruim 106000 MB.
Dit is mooi. Ik ben tevreden.

 

(Misschien dat de Kruidvat stick met 8GB te klein is?? Daarop werd ook zo'n DVR-map aangemaakt, maar de vrije ruimte is 0)

7 ANTWORTEN 7